news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتنقشه راهنقشه راهعکسعکسصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1382/11/15

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم ، انتخابات را مظهر آزادی و اراده ملت در تعیین سرنوشت خویش و سرنوشت کشور خواندند و تاکید کردند: انتخابات مجلس حتی بدون یک روز تاخیر، در اول اسفند برگزار خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای ، انتخابات را مظهر حضور و قدرت مردم در اراده کشور برشمردند و افزودند: حضور مردم در انتخابات، نشان می دهد که ملت صاحب "دولت، مجلس و همه مسوولان" است که این پدیده بسیار مهم همچون سنگری مستحکم، کشور و نظام را در مقابل توطئه ها حفظ می کند و دشمنان اسلام و ایران را به هراس می اندازد.
ایشان، پشتوانه مردمی نظام را مهمترین عامل ناکامی دشمنان در 25 سال اخیر دانستند و خاطرنشان کردند: اگر انتخابات و مردم سالاری در ایران وجودنداشت و اراده های جوشان مردم در میدانهای مختلف، تجلی نمی یافت انقلاب و نظام، حتی یک سال هم در مقابل توطئه های دولتهای سلطه طلب دوام نمی آورد و به همین علت است که امروز، مراکز استکباری، از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و شرکت ملت در انتخابات در هراسند و همه امکانات خود را برای جلوگیری از تحقق این دو پدیده مبارک بکار گرفته اند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به تبلیغات پر حجم مراکز رسانه ای قدرتهای سلطه گر در مورد انتخابات مجلس هفتم به تشریح استراتژی و تاکتیک دشمنان برای تخریب این انتخابات و به تعویق انداختن آن پرداختند و افزودند: راهبرد و استراتژی کلی آنها این است که انتخابات اول اسفند را تخریب کنند و مانع برگزاری آن شوند که این خط مشی کلی را این روزها در قالب تاکتیک به تعویق انداختن انتخابات دنبال می کنند و با انواع تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم و یا روشهای دیگر، به مسوولان اجرایی کشور القا می کنند که شما نمی توانید انتخابات اول اسفند را برگزار کنید و نباید برگزار کنید، اما دولت وملت در مقابل این توطئه می ایستند.
ایشان با ابراز تاسف از تکرار حرفهای دشمنان ملت از زبان برخی افراد غافل افزودند: دشمنان با تبلیغات و روشهای مختلف سیاسی، برخی مسوولان اجرایی را به کنار رفتن و عمل نکردن به مسوولیت های قانونی شان تشویق می کنند اما همه باید متوجه باشند که برگزار شدن انتخابات حق مردم است و هیچ کس اجازه ندارد با این حق مهم مردم بازی کند.
رهبر معظم انقلاب برگزاری انتخابات اول اسفند را، وظیفه دستگاههای دولتی خواندند و تاکید کردند: کسی نمی تواند به علت مخالفت با یک روش یا یک پدیده ، وظایف قانونی خود را انجام ندهد و شانه خالی کردن از مسوولیت به شکل استعفا یا به هر شکل دیگر، خلاف قانون و هم حرام شرعی است.
حضرت آیت الله خامنه ای بااشاره به مناقشاتی که بین دستگاههای اجرایی و نظارتی انتخابات مجلس هفتم بوجود آمده، خاطرنشان کردند: این گونه مسائل، همیشه به نوعی وجود داشته و چیز تازه ای نیست، اما دشمنان با بزرگنمایی این مسائل، از بروز آنها بسیار خوشحال شدند و متاسفانه عناصری هم در داخل، فریب آنها را خوردند.
رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: هیچ گره ای نیست که باز شدنی نباشد و هر مناقشه ای راه حلی دارد همچنان که انقلاب در حیات پربار خود همه بن بست ها را شکسته است و امروز هم به فضل پروردگار هیچ بن بستی در مقابل نظام اسلامی و ملت ایران وجود ندارد.
حضرت آیت الله خامنه ای اکثر مسوولان و اکثر نمایندگان مجلس را اشخاص متدین، علاقه مند به انقلاب و آماده خدمت به مردم ارزیابی کردند و افزودند: مجلس رکن نظام است، البته در داخل مجلس مثل هر جای دیگر ممکن است عناصری نفوذ کرده باشند و با وارونه کردن حقایق و فضاسازی برای برخی اشخاص، آنها را به کار نامناسبی وادار کنند.
ایشان خدمت به مردم را فلسفه وجودی مسوولان نظام برشمردند و افزودند: در نظام اسلامی، ما مسوولان ، خدمتگزار و نوکر مردم هستیم و اعتبار و آبروی خود را از خدمتگزاری به مردم کسب می کنیم.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: مسوولان نظام هیچ حقی بگردن مردم ندارند بلکه زیر دین مردم هستند و همین روحیه خدمتگزاری به مردم باعث شده است که انقلاب و نظام 25 سال در مقابل دشمنان حیله گر بایستد و اگر کسی این روحیه را از دست بدهد و یا روحیه خدمتگزاری به مردم را در دیگران تضعیف کند به ملت خیانت کرده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم خدمتگزاری مجلس، دولت و دستگاه قضایی به مردم افزودند: مجلس نیز وظایف بزرگی بر عهده دارد که انجام دادن آنها، وظیفه شرعی - قانونی، اخلاقی وملی است.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند : بعد از پایان جنگ تحمیلی، کارهای بزرگی در کشور شده است و افقهای روشن آن بتدریج در حال ظاهرشدن است که در این میان دشمن مکار می خواهد ، با ترفند و حیله هایی که این روزها بکار می برد، جلوی این پیشرفت را بگیرد اما مسوولان و ملت اجازه نمی دهند.
رهبر معظم انقلاب با تشکر و قدردانی از زحمات و تلاشهای دلسوزانه رییس جمهور، رییس مجلس و شورای نگهبان و دیگر دستگاههای مسوول در انتخابات افزودند: البته در این ماجرا، کسانی هم هستند که با زیاده خواهی و گردن کلفتی می خواهند کار خود را به پیش ببرند، این افراد و گروهها فشارهای زیادی بر رییس جمهور، رییس مجلس و شورای نگهبان وارد آوردند اما روسای محترم دو قوه و شورای نگهبان در برابر گروههای فشار و زیاده خواه ایستادگی کردند که جای تشکر دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنانشان با تبریک دهه مبارک فجر و عید سعید غدیر به ملت ایران افزودند: ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای ملت ایران وهمه مسلمانان عید است چرا که اسلام توانست ملت ایران را از سیطره قدرتهای سلطه گر رها سازد.
ایشان بااشاره به دهها سال چپاول و اقدامات مخرب انگلیس و آمریکا در ایران قبل از انقلاب افزودند: بیداری اسلامی خون تازه ای در رگهای ملت ایران جاری کرد و مردم با رهبری امام بزرگوار بساط دیکتاتوری را از کشور برچیدند، آمریکا را بیرون کردند و بر سرنوشت خود مسلط شدند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به بیداری روبه گسترش اسلامی در میان ملتها افزودند: نسل جوان جهان اسلام ونخبگان فرهنگی و سیاسی کشور های اسلامی، همچون ملت ایران سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می گیرند چرا که پیروزی انقلاب اسلامی را مقدمه بیداری ونجات خود می دانند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر لزوم حفظ و تقویت اصول و مبانی انقلاب افزودند: حرکت در این مسیر ، دین و دنیای ملت ایران را بهبود خواهد بخشید و زخمهای پیکر ایران عزیز و مظلوم را ترمیم خواهد کرد.
دراین دیدار که بمناسبت چهلم درگذشت قربانیان زلزله بم، شماری از مجروحان این فاجعه ملی حضور داشتند رهبر معظم انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد قربانیان این حادثه بسیار تلخ ، مردم و دستگاهها را به ادامه همدردی و یاری هموطنان زلزله زده توصیه کردند و افزودند: ملت ایران در کمک به زلزله زدگان ایمان و مروت و اخوت اسلامی را متجلی ساخت و دستگاهها نیز تلاش زیادی را انجام داده اند اما این تلاشها باید ادامه پیدا کند تا مردم مطمئن شوند که این زخم بزرگ که در واقع به پیکر همه ملت وارد آمده تا حد ممکن ترمیم شده است.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی