news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1382/09/27

دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان قزوین با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سومین روز از سفر به استان قزوین، در دیدار هزاران نفر از خانواده های معظم شهدا و "جانبازان، آزادگان و ایثارگران"این استان تاکید کردند: خانواده های سر افراز شهیدان و دیگر ایثارگران، سلسله معظم شهادت را در این سرزمین پایدار کرده اند و هر ایرانی قدرشناس، به آنان و فرزندان فداکارشان افتخار می کند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به عظمت انکار نشدنی شهیدان، جانبازان، آزادگان و خانواده های پر استقامت آنها افزودند: پرچم برافراشته شده اسلام در این سرزمین بزرگ، روزی با حمله صدام ددمنش و حامیان جهانی و منطقه ای او از جمله امریکا و صهیونیزم به شدت تهدید شد اما شهیدان حماسه ساز و دیگر رزمندگان فداکار ما، آن خطر بزرگ که اسلام و ایران و فرد فرد ملت ایران را تهدید می کرد دفع کردند و بر اوج قله و جهاد در راه خدا ایستادند. ایشان ایستادگی در مقابل هجوم همه جانبه صدام و پشتیبانان غربی و شرقی اش را کاری بسیار با عظمت برشمردند و خاطر نشان کردند: هر کشور دیگری هدف این تهاجم بود از پای درمی آمد اما ملت ایران و نظام سلامی 8 سال در برابر حمله متجاوزان پایداری کردند و آنان را ناکام گذاشتند.
حضرت آیت الله خامنه ای صبر و استقامت و بصیرت خانواده های شهدا و ایثارگران را از عوامل اصلی پایداری جوانان مومن ملت در جبهه های جنگ تحمیلی خواندند و افزودند: همه مسؤولان و کسانیکه در افکار عمومی تاثیر گذارند باید با قدر شناسی از این همه ایثار و استقامت،افتخارات بی شمارشهیدان، آزادگان، جانبازان و خانواده های آنان را حفظ و پاسداری کنند.
ایشان پاسداری از عظمت و افتخارات شهیدان را در گرو دفاع همگانی مردم و مسؤولان از استقلال کشور، ارزشهای اسلامی، عدالت اجتماعی و اخلاق و معنویت دانستند و یادآوری کردند شهیدان سرافراز ما هستی خود را فدا کردند تا این اهداف زنده بماند و ملت قدر شناس نیز در برابر عظمت آنان، خاضع و قدرشناس است بنابراین هر کسی و هر جریانی که اهداف والای فرزندان شهید ملت دفاع نکند برخلاف خواست ملت عمل کرده است.
ایشان عزت و اقتدار امروز ملت ایران و نظام اسلامی را پاداش پروردگار در قبال ایثار و فداکاری شهیدان بر شمردند و افزودند: پدران، مادران، همسران و فرزندان شهیدان راه عزیزان خود را ادامه می دهند و به آن افتخار می کنند.
در آغاز این دیدار آقای فصیح رامندی مدیر کل بنیاد جانبازان استان قزوین به نمایندگی از بیش از ده هزار خانواده" شهید ، جانباز و آزاده" و دهها هزار رزمنده استان، به رهبر معظم انقلاب خیر مقدم گفت.
مادر شهیدان محمد رضا و محمود کبیری که دوفرزند دیگرش نیز جانباز انقلاب هستند در این مراسم اعلام کرد:خانواده های شهیدان، جانبازان و آزداگان با سر افرازی تمام ، راه فرزندان خود را ادامه می دهند.
در ادامه مراسم آقای مهدی شهروش مدیر کل بنیاد شهید استان قزوین در گزارشی اعلام کرد: مردم متدین و انقلابی قزوین 3 هزار شهید، 5600 جانباز و 700 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب و ایران کرده اند.خانم فاطمه آذرخش فرزند شهید والا مقام آذرخش نیز با قرائت متنی، احساسات پاک فرزندان شهیدان را نسبت به رهبر معظم انقلاب، بیان کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی