news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتنقشه راهنقشه راهعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1382/09/17

دیدار اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از تلاش هماهنگ شهردار و شورای اسلامی شهر تهران برای خدمت به مردم، به مجموعه مدیریتی تهران توصیه کردند: خدمت خالصانه به مردم را با توکل به خدا، »جدیت و پیگیری« و بهره گیری از علم و هوشمندی ادامه دهید تا پروردگار متعال علاوه بر اجر اخروی، رضایت و خرسندی مردم را بعنوان پاداش فوری خود نصیب شما کند.
حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی - شهردار و مدیران شهری تهران، محور قرار گرفتن خدمت به مردم را در مجموعه مدیریتی تهران، عنایت و لطف پروردگار برشمردند و با تشکر صمیمانه از شورای شهر و شهردار تهران افزودند: هیچ چیز بیشتر از خدمت صادقانه، پیگیر و عالمانه مسؤولان، مردم را خوشحال نمی کند و فضای زندگی عمومی را شاد و پرنشاط نمی سازد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقدامات انجام شده برای حل مشکلات شهری تهران را بسیار مفید ولی ناکافی برشمردند و افزودند: رایحه طیبه تلاش برای خدمت مخلصانه به مردم، در فعالیتهای انجام شده، بخوبی استشمام می شود و همه سازمانهایی که همچون شهرداری با مردم تماس دارند باید خدمتگزاری صادقانه به مردم را هدف اصلی طرحها و اقدامات خود قرار دهند.
ایشان ثابت قدمی و استقامت در راه خدمت رسانی به مردم، تکیه بر پروردگار و نهراسیدن از مشکلات را موجب کمک و عنایت بیشتر پروردگار و حل مشکلات مردم برشمردند و افزودند: البته اژدهای هفت سر فساد به این آسانی ریشه کن نمی شود و کسانی که با مصادره زمینهای ملی و قانون شکنی های مختلف، جیبهای خود را پر می کردند دست از کارهای خود بر نخواهند داشت اما می توان با توکل بر خدا و استفاده صحیح از قدرت و علم و عقل و هوشمندی این توطئه ها را خنثی کرد و کارهای مردم را پیش برد.
حضرت آیت الله خامنه ای همکاری متقابل شورای اسلامی و شهردار تهران را بسیار با ارزش خواندند و با اشاره به لزوم ادامه و تعمیق این هماهنگی و همکاری خاطرنشان کردند: شهرداری و شورای شهر تهران بعنوان مجموعه واحد مدیریت شهری، در انجام دادن وظایف خود هیچ قیمی ندارند.
ایشان استفاده از شیوه های علمی و متخصصان واندیشمندان را در اداره امور شهر تهران بسیار ضروری برشمردند و با اشاره به مشکلات فراوان این شهر افزودند: حل کامل این مشکلات زمان می برد اما باید مسائل و مشکلات تهران را دقیقاً شناسایی کنید و برای حل تمامی آنها برنامه ریزی و اقدام نمایید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت فراوان مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر تهران افزودند: در همه برنامه ریزیهای فرهنگی و اجتماعی بگونه ای عمل کنید که روح دیانت و اخلاق اسلامی در مکانها و مراکز فرهنگی و در همه محیط شهر تهران جاری شود که این مسئله گره گشای بسیاری از مشکلات خواهد بود چرا که عمده مشکلات کشور، ناشی از دور شدن از فضایل اخلاقی است.
ایشان برخورد جدی و بدون مماشات را با هرگونه فساد مورد تأکید قرار دادند و افزودند: مقابله با فساد بویژه در شهرداری بسیار دشوار است اما قاطع و مطمئن با رخنه فساد در درون شهرداری و با کسانی که می خواهند از شهرداری سوءاستفاده کنند، به مبارزه برخیزید و اجازه هیچگونه سوءاستفاده ای را به هیچ کس ندهید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، دیدار مستقیم شهردار و مسؤولان شهری تهران با مردم را بسیار با ارزش و مفید دانستند و افزودند: اینگونه کارها معمولاً زحمت دارد اما زحمت آن را بجان بخرید تا آثار نیک آن یعنی حل مشکلات مردم و رضایت آنان، پروردگار را خرسند سازد و پروردگار نیز بهترین پاداشهای خود را به شما عنایت فرماید.
در آغاز این دیدار رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گزارشی از عملکرد این شورا گفت: تلاش کرده ایم با خدمت به مردم، دوری از التهابات و مسائل سیاسی و گروهی، بوجود آوردن فضای کاری مناسب در روابط شورا و شهردار و ایجاد همفکری و انسجام در شورای شهر، وظایف خطیرمان را به انجام برسانیم.
آقای چمران با اشاره به 137 مصوبه شورای شهر تهران، تهیه طرح جامع و تفصیلی تهران تا پایان سال 83 و گذاشتن یک ذیحساب مستقل در شهرداری را از جمله مصوبات و اقدامات شورای شهر اعلام کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در گذشته اگر کسی نمی توانست عوارض شهرداری را نقداً پرداخت کند باید 24 درصد بهره می داد اما اکنون این عوارض را بدون هیچگونه بهره ای، قسطبندی می کنیم.
شهردار تهران هم در این دیدار با برشمردن جهت گیریهای مدیریت جدید شهری پایتخت گفت: بازسازی اعتماد مردم به شهرداری، تغییر شهرداری از یک بنگاه اقتصادی یا باشگاه سیاسی به سازمان خدمت رسانی به مردم، ایجاد هماهنگی کامل میان شهرداری و شورای شهر، تکیه بر مبانی علمی و تخصصی در تصمیم گیریها، توجه ویژه به جوانان و مسائل فرهنگی و اجتماعی، مبارزه با تجمل گرایی و فساد و اسراف، احترام به همه شهروندان، رفع تبعیض در میان مناطق مختلف شهرداری و تلاش برای کاهش 50 درصدی زمان اجرای طرحها از محورهایی است که با تکیه بر آنها، تلاش می کنیم تهران را به شهری امن، پیشرفته و با نشاط تبدیل کنیم.
آقای احمدی نژاد در تشریح اقدامات شهرداری تهران افزود: تهیه اولین برنامه جامع 15 ساله حمل و نقل تهران، شناسایی 400 گره ترافیکی شهر و حل 120 مورد آنها تاکنون، طراحی قطار هوایی که امیدواریم امسال عملیات آن را شروع کنیم، توسعه فضای سبز با طراحی 200 بوستان جدید، تلاش برای توسعه کمربند سبز تهران به وسعت 10000 هکتار، زمینه سازی برای تسریع در امدادرسانی شهری، آزادسازی ساخت و ساز درون خانه ای، جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، تلاش برای تسهیل کارهای مردم و رونق بخشیدن به چهره عمومی تهران از جمله این اقدامات است.
احمدی نژاد گفت با ساماندهی وضع آشفته حقوق مدیران شهرداری، اکنون حقوق همه مسؤولان شهرداری براساس نظام هماهنگ پرداخت می شود و ضمن شفاف سازی کامل مسائل مالی اعلام کرده ایم همه اقدامات مالی باید ثبت شود.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی