news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1382/09/05

اقامه‌ نماز عید سعید فطر به امامت رهبر انقلاب

ملت مسلمان ایران یک ماه روزه داری و عبادت پروردگار را امروز به بهترین شکل ممکن شکر و سپاس گفت و نماز عید سعید فطر را با شکوه هرچه تمامتر در سراسر کشور اقامه کرد. در تهران صدها هزار نفر از مردان و زنان مؤمن و پرهیزگار نماز عید فطر را به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی و با معنویتی خاص در مصلای امام خمینی اقامه کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه های نماز عید سعید فطر با تبریک این عید خجسته به همه مسلمانان جهان به ویژه ملت مؤمن و عزیز ایران، آحاد مردم را به رعایت تقوای الهی، حفظ ذخایر ارزشمند ماه رمضان، و تلاش و مجاهدت برای جلب رضایت پروردگار و اعتلای مادی و معنوی خود و جامعه توصیه کردند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به ثابت شدن عید فطر برای بعضی از مراجع عظام تقلید در روز گذشته، خاطرنشان کردند: برخی مراجع معظم و مقلدین آنها که دیروز حلول ماه شوال برایشان احراز شد و دیگر مراجع عظام در قم و نجف و مقلدین آنها که حلول ماه نو برای آنان اثبات نشد و امروز را عید گرفتند همه آنها به تکلیف شرعی خود عمل کرده اند و به همین علت نزد پروردگار متعال مأجورند و از ثواب الهی برخوردارند ضمن آنکه اینگونه مسائل در شرع مقدس اسلام مایه اختلاف نیست و نخواهد بود.
ایشان در خطبه دوم نماز با تجلیل از حضور پرشکوه ملت ایران در راهپیمایی روز قدس افزودند: روز جهانی قدس مظهر اراده عمومی ملتهای مسلمان برای مقابله با آمریکا و اسرائیل است و ملت بزرگ، مؤمن و متحد ایران در روز قدس امسال پیشتازی و عظمت اراده ملی خود را در این عرصه نیز ثابت کرد و با دفاع مقتدرانه و آگاهانه از ملت مظلوم فلسطین تنفر عمیق خود را از صهیونیستها و حامیان آمریکایی آنها نشان داد و ایران و جمهوری اسلامی را در جهان سرافراز کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسئله فلسطین را مهمترین مسئله جهان اسلام خواندند و با اشاره به جنایات مستمر صهیونیستها در حق مردم مظلوم فلسطین افزودند: با وجود مشکلات فراوان اقتصادی و کشتار و سرکوب زنان، کودکان و جوانان در سرزمینهای اشغالی ملت بی پناه و شجاع فلسطین به برکت اسلام با همه وجود در مقابل اشغالگران ستمگر ایستادگی می کند.
ایشان واقعیات جاری در سرزمینهای اشغالی را نشان دهنده بن بست کامل صهیونیستها و آمریکایی ها در مقابله با مردم فلسطین برشمردند و خاطرنشان کردند: نسل نوخواسته فلسطین بیدار شده و از عمق اعتقادات و احساسات دینی خود دریافته است که در مقابل دشمن اشغالگر هیچ راهی بجز مقاومت و فداکاری، به سرانجام نمی رسد و همین درک تاریخی، پیروزی بی تردید ملت فلسطین و شکست حتمی رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا را بدنبال خواهد آورد.
رهبر معظم انقلاب مسئله عراق را دیگر مسئله دنیای اسلام برشمردند و با اشاره به شعارهای دولت آمریکا مبنی بر ایجاد دموکراسی، آزادی و رعایت حقوق بشر در عراق افزودند: اشغالگران آمریکایی با این شعارهای دروغین آنچنان عرصه را بر ملت عراق تنگ کرده اند که این ملت راهی بجز مبارزه با آنان نیافته است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به مردم آمریکا افزودند: بدانید که دولت شما با اشغال عراق، آمریکا را در یک لجنزار فرو برده و با گذشت زمان هر روز بیش از پیش در این لجنزار فرو می رود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ادعای آمریکا در مورد حمایت از دموکراسی را دروغی شرم آور خواندند و افزودند: آنها در واقع با دموکراسی مخالفند چرا که می دانند اگر همین امروز در عراق و یا هر جای دیگر جهان اسلام به آرای عمومی مراجعه شود ملتهای مسلمان کسانی را انتخاب می کنند که با تمام وجود آمریکایی ها را دشمن اسلام می دانند.
ایشان در زمینه مسائل عراق همچنین تأکید کردند: مردم عراق در برابر قانون اساسی تحمیلی و یا هر قانون و تشکیلات تحمیلی دیگر مقاومت خواهند کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جنایات و کودتاهای خونین آمریکا در مناطق مختلف جهان و حمایت بی وقفه دولت این کشور را از رژیمهای دیکتاتور، افشا کننده ماهیت حقیقی شعارهای رئیس جمهور کنونی آمریکا خواندند و افزودند: دولت آمریکا بداند حتی اگر بودجه نظامی خود را ده برابر کند نخواهد توانست ملتهای مسلمان خاورمیانه را اسیر خود سازد چرا که ملت بزرگ، مجاهد و ریشه دار ایران همچون یک الگو به دیگر ملتها درس پایداری و سرافرازی می دهد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ایمان و وحدت را رمز موفقیت ملت ایران در ناکام گذاشتن توطئه های دشمنان خواندند و با اشاره به تبلیغات بسیار موذیانه مراکز قدرت جهانی برای جلوگیری از برگزاری پرشکوه انتخابات مجلس هفتم افزودند: ملت باید در قبال این گونه تبلیغات کاملاً بیدار باشد.
ایشان انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی را حادثه بزرگ ملی برشمردند و افزودند: در مورد انتخابات حرفهای فراوانی وجود دارد که انشاءالله خواهیم گفت و آنچه مهم است این است که حضور پرشور و گسترده مردم در این عرصه مهم، دشمن را بار دیگر ناکام می گذارد و به او می فهماند که قادر نخواهد بود برای سرنوشت ایران و ایرانی تصمیم بگیرد.

برچسب‌ها: نماز عید فطر؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی