news/content
نسخه قابل چاپ
1372/05/08

دیدار مسئولان‌ استان آذربایجان‌ شرقی‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ شب‌ گذشته‌ در ادامه‌ حضورشان‌ در شهر تبریز در دیدار مسئولان‌ و مقامات‌ اداری‌ استان‌ آذربایجان‌ شرقی‌ با ایشان‌ طی‌ سخنانی‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ در چارچوب‌ آرمانهای‌ والای‌ انسانی‌ و الهی‌ را یک‌ ارزش‌ بزرگ‌ دانستند و توجه‌ مسئولان‌ کشور را به‌ لزوم‌ ایجاد فضای‌ دینی‌ در محیطهای‌ کاری‌ در تمامی‌ زمینه‌ها جلب‌ کردند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در بیاناتشان‌ در تمجید از مردم‌ آذربایجان‌ فرمودند: مردم‌ آذربایجان‌ و بویژه‌ تبریز از لحاظ محبت‌های‌ خودجوش‌ و عواطف‌ و پایبندی‌ به‌ ایمان‌، اصول‌، عفت‌، عصمت‌، غیرت‌، مردانگی‌ و دفاع‌ از کشور ممتاز هستند و در سطح‌ بالائی‌ از هوشیاری‌ و هوشمندی‌ قرار دارند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ ضرورت‌ اهمیت‌ دادن‌ به‌ عمل‌ صحیح‌ و اتقان‌ در عمل‌ را یادآور شدند و خطاب‌ به‌ مسئولان‌ استان‌ آذربایجان‌ شرقی‌ فرمودند: سهل‌انگاری‌، اهمیت‌ ندادن‌ به‌ کار و رها کردن‌ آن‌ مردود است‌ زیرا سهل‌انگاری‌ گاهی‌ یک‌ مجموعه‌ کار انجام‌ شده‌ را خراب‌ می‌کند.
ایشان‌ با تأکید بر اهمیت‌ خدمت‌ مسئولان‌ به‌ مردم‌ فرمودند: مردمی‌ که‌ در سیاست‌، جنگ‌ و سازندگی‌ اقتصادی‌ کشور چنین‌ نقش‌ مهمی‌ را ایفا می‌کنند شایسته‌ خدمت‌ خالصانه‌ و صادقانه‌ تمامی‌ مسئولانی‌ هستند که‌ بطور مستقیم‌ با آنان‌ سر و کار دارند و قصد و نیت‌ همه‌ ما از پذیرفتن‌ مسئولیت‌ باید خدمت‌ به‌ این‌ مردم‌ باشد.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ هدف‌ دانستن‌ نفس‌ شغل‌ را در پذیرش‌ مسئولیت‌ها مردود دانستند و فرمودند: کار و مسئولیت‌ امانتی‌ در دست‌ ماست‌ و ما باید خود را در خدمت‌ سمتی‌ که‌ پذیرفته‌ایم‌ قرار دهیم‌ و خادم‌ آن‌ باشیم‌ نه‌ آنکه‌ سمت‌ خادم‌ ما باشد. آنگاه‌ که‌ فردی‌ کار را طعمه‌ای‌ در خدمت‌ خود بداند بیشترین‌ ضربه‌ را وارد می‌کند و بنای‌ یک‌ تمدن‌، تشکلایت‌ و نظام‌ را می‌لرزاند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ ضرورت‌ ابتکار و خلاقیت‌ در هر کاری‌ را به‌ امید به‌ دگرگون‌سازی‌ نابسامانی‌ها مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: این‌ تصور که‌ انجام‌ یک‌ کار در بن‌بست‌ قرار دارد از نگرشی‌ نادرست‌ ناشی‌ می‌شود. هنر بشر در ابتکار و نوآوری‌ است‌ و این‌ امر به‌ معنای‌ بن‌بست‌ گشایی‌ و قابل‌ حل‌ کردن‌ مشکلات‌ است‌. همچنین‌ ایمان‌ به‌ خدای‌ متعال‌ و خبیر و بصیر ارزش‌ بزرگ‌ و اختصاصی‌ نظام‌ ماست‌ که‌ دستگاههای‌ اداری‌ و دولتی‌ جهان‌ از آن‌ محروم‌ هستند. اعتقاد به‌ نفس‌ معجزات‌ الهی‌ در معادلات‌ کاری‌ پر ارزش‌ و کارآمد است‌. ایمان‌ معنوی‌ در برخوردار شدن‌ از امداد الهی‌ در روابط میان‌ امر و مامور و مامور با مردم‌ و ارتباط میان‌ مامور با کار و محیط تأثیر مهمی‌ در اصلاح‌ امور دارد و کارمندان‌ دستگاههای‌ دولتی‌ باید این‌ امر را در خود تقویت‌ کنند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ حذف‌ دین‌ از محیطهای‌ کاری‌ و انقاء آن‌ به‌ عنوان‌ یک‌ باور عمومی‌ را ثمره‌ تلاش‌ حکومت‌ منحوس‌ پهلوی‌ دانستند و فرمودند: رژیم‌ ستم‌شاهی‌ تلاش‌ زیادی‌ را به‌ انجام‌ رساند تا این‌ باور را در جامعه‌ بوجود آورد که‌ دین‌ با بسیاری‌ از محیطهای‌ کاری‌ بویژه‌ ادارات‌، محیطهای‌ دانشگاهی‌ و نظامی‌ سازگاری‌ ندارد. دستگاه‌ سلطنت‌ دشمن‌ دین‌ بود و هر تشکیلاتی‌ که‌ به‌ این‌ دستگاه‌ نزدیکتر بود باید با دین‌ فاصله‌ بیشتری‌ می‌داشت‌ اما امروز هر کس‌ ارتباطی‌ با دستگاه‌ حکومت‌ دارد باید از لحاظ تدین‌ برجسته‌تر و دیانت‌ در اعمال‌ او مشهودتر باشد و کارمندان‌ ادارات‌ ما باید به‌ سمتی‌ حرکت‌ کنند که‌ به‌ نمونه‌های‌ تقوا، پرهیزگاری‌ و ورع‌ تبدیل‌ شوند.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ به‌ تلاش‌ دشمنان‌ اسلام‌ برای‌ تحت‌ فشار قرار دادن‌ ملت‌ ایران‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: فرد جوان‌ خامی‌ که‌ در امریکا بر سر کار آمده‌ است‌ از تلاش‌ اسلاف‌ خود برای‌ قرار دادن‌ ایران‌ اسلامی‌ در تنگنای‌ اقتصادی‌ بی‌اطلاع‌ است‌ و او نمی‌داند که‌ همکاران‌ او در دوره‌ جمهوری‌ خواهان‌ نتوانستند هیچ‌ غلطی‌ بکنند و باز هم‌ نخواهند توانست‌.
آنها در دوران‌ جنگ‌ تحمیلی‌ تصمیم‌ جدی‌ گرفتند که‌ به‌ ما سلاح‌ نفروشند و حتی‌ شوروی‌ از هم‌ پاشیده‌ شده‌ در آن‌ هنگام‌ از فروختن‌ سیم‌خاردار به‌ ایران‌ به‌ بهانه‌ امکان‌ استفاده‌ نظامی‌ از آن‌ امتناع‌ کرد و در شرایطی‌ که‌ همه‌ دست‌ به‌ دست‌ هم‌ داده‌ بودند که‌ نگذارند جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ از دنیا حتی‌ یک‌ فشنگ‌ خریداری‌ کند ما توانستیم‌ سلاح‌های‌ پیچیده‌ را از قلب‌ همان‌ کشورها بدست‌ آوریم‌ و اگر بنا باشد امروز کالای‌ مورد نیاز خود را از هرجا که‌ بخواهیم‌ تهیه‌ کنیم‌ قدرت‌ آن‌ را داریم‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در پایان‌ سخنانشان‌ با تأکید بر ناتوانی‌ دشمنان‌ اسلام‌ در مواجهه‌ با ملت‌ بزرگ‌ فرمودند ما اگر همت‌ کنیم‌، زیرکی‌ بخرج‌ دهیم‌ و خود را دستخوش‌ حوادث‌ نسازیم‌ و قدرت‌ ابتکار و خلاقیت‌ خود را برای‌ تأثیرگذاری‌ بر حوادث‌ بکار بندیم‌ دشمن‌ نمی‌تواند کاری‌ از پیش‌ ببرد همچنانکه‌ در 14 سال‌ گذشته‌ اتحاد شرق‌ و غرب‌ نیز نتوانست‌.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از بیانات‌ حضرت‌آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ آقای‌ عبدالعلی‌زاده‌ استاندار آذربایجان‌ شرقی‌ گزارشی‌ از اوضاع‌ سیاسی‌ اجتماعی‌ فرهنگی‌ و اقتصادی‌ این‌ استان‌ را ارائه‌ کرد و طی‌ آن‌ وفاداری‌ و تعهد مردم‌ غیور آذربایجان‌ را در حراست‌ از آرمان‌های‌ انقلاب‌ اسلامی‌ مورد تأکید قرار داد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی