news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1381/10/25

دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در دیدار با هزاران‌ نفر از کارگزاران‌ حج‌ امسال‌، مجموعه‌ اعمال‌ و فریضه‌ حج‌ را نماد اتحاد دلها، فکرها و جسم‌های‌ مسلمانان‌ در اعتصام‌ به‌ ریسمان‌ الهی‌ دانستند و تصریح‌ کردند: امروز تنها راه‌ ایستادگی‌ در مقابل‌ ظلم‌ و ستم‌ مستکبرین‌ عالم‌ به‌ مسلمانان‌ فلسطینی‌ و نیات‌ شوم‌ آنان‌ برای‌ عراق‌ و تسلط بر منابع‌ مادی‌ و ثروتهای‌ منطقه‌، اتحاد دلها و جسم‌های‌ مسلمانان‌ حول‌ ریسمان‌ مستحکم‌ الهی‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با تبریک‌ خجسته‌ سالروز میلاد پربرکت‌ حضرت‌ امام‌ رضا علیه‌السلام‌، به‌ حرمت‌، عظمت‌ و امتیاز ویژه‌ ماههای‌ حرام‌ در اسلام‌ و لزوم‌ بهره‌گیری‌ مسلمانان‌ بویژه‌ حجاج‌ بیت‌الله‌الحرام‌ از برکات‌ معنوی‌ این‌ ماهها، اشاره‌ کردند و افزودند: حج‌ یک‌ حرکت‌ عبادی‌ جمعی‌ خالصانه‌، عمیق‌، همراه‌ با خشوع‌، ذکر، تضرع‌ و توسل‌ در یک‌ زمان‌ و مکان‌ متبرک‌ می‌باشد که‌ این‌ بسیار پرمعنا و استثنائی‌ است‌. ایشان‌ با تأکید بر اینکه‌ هر یک‌ از اعمال‌ حج‌ نمادی‌ از یک‌ معنای‌ والا و درسی‌ برای‌ زندگی‌ مسلمانان‌ است‌ خاطرنشان‌ کردند: حج‌ یک‌ ذخیره‌ الهی‌ است‌ که‌ زائران‌ و همچنین‌ سایر مسلمانان‌ باید از آن‌ بهره‌برداری‌ حداکثر را نمایند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با استناد به‌ آیات‌ قرآن‌، امت‌ اسلامی‌ را به‌ لحاظ انتساب‌ به‌ مکتب‌ اسلام‌ بعنوان‌ مکتبی‌ نجات‌بخش‌ و رساننده‌ انسان‌ به‌ اوج‌ تکامل‌ و رستگاری‌، برترین‌ امت‌ برشمردند و افزودند: اعتقاد به‌ درسهای‌ فریضه‌ حج‌ و استفاده‌ از ذخایر این‌ عبادت‌ بزرگ‌ الهی‌، موجب‌ عزت‌، شوکت‌ و ایستادگی‌ امت‌ اسلامی‌ در مقابل‌ قدرتهای‌ شیطانی‌ و استکباری‌ خواهد شد.

رهبر معظم‌ ا نقلاب‌ اسلامی‌ رواج‌ افکار موهوم‌ و فتنه‌انگیز و جلوگیری‌ از بازتاب‌ یافتن‌ عظمت‌ حرکت‌ مسلمانان‌ در ایام‌ حج‌ را موجب‌ ضربه‌ دیدن‌ ذخیره‌ الهی‌ حج‌ دانستند و تأکید کردند: نادیده‌ گرفتن‌ این‌ ذخیره‌ و عدم‌ استفاده‌ از آن‌ موجب‌ آسیب‌دیدن‌ دنیای‌ اسلام‌ خواهد شد. ایشان‌ عظمت‌ کنونی‌ اسلام‌ را ناشی‌ از مجاهدت‌ ملت‌ ایران‌ و استقرار نظام‌ اسلامی‌ در ایران‌ دانستند و تصریح‌ کردند: دیدگاه‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ به‌ مسائل‌ جهانی‌ بر پایه‌ معیارهای‌ اسلامی‌ است‌ و بر همین‌ اساس‌ این‌ نظام‌ در مقابل‌ زورگوئی‌های‌ قدرتها تسلیم‌ نخواهد شد. حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ تجربه‌های‌ مکرر تاریخی‌ در منطقه‌ در خصوص‌ سرنوشت‌ کشورها و دولتهائی‌ که‌ تسلیم‌ زیاده‌خواهی‌های‌ قدرتها شدند افزودند: این‌ کشورها علاوه‌ بر اینکه‌ عزت‌ خود را از دست‌ داده‌اند، از نظر مسائل‌ اقتصادی‌ و مادی‌ نیز دچار مشکل‌ هستند.

در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین‌ ری‌شهری‌ نماینده‌ ولی‌ فقیه‌ و سرپرست‌ زائران‌ ایرانی‌ خانه‌ خدا گزارشی‌ از تدابیر اتخاذ شده‌ جهت‌ برگزاری‌ هر چه‌ بهتر و با شکوه‌تر مراسم‌ حج‌ ارائه‌ کرد و گفت‌: علاوه‌ بر اقدامات‌ فرهنگی‌ در نظر گرفته‌ شده‌ برای‌ زائران‌ ایرانی‌ بیت‌الله‌ الحرام‌، امسال‌ پروازهای‌ مستقیم‌ به‌ مدینه‌ افزایش‌ یافته‌ و در خصوص‌ محل‌ اقامت‌، حمل‌ و نقل‌ و تغذیه‌ زائران‌ نیز تلاشهای‌ خوبی‌ انجام‌ گرفته‌ است‌.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی