news/content
نسخه قابل چاپ
1376/06/19
با حکم فرمانده کل قوا صورت گرفت؛

انتصاب سردار سرتیپ سید یحیی صفوی به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا امروز طی حکمی سردار سرتیپ پاسدار سید یحیی (رحیم) صفوی را به درجه‌ی سرلشکری مفتخر و وی را به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب فرمودند.

متن حکم فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم‌
سردار سرتیپ پاسدار سید یحیی صفوی
با توجه به انتقال سردار سرلشکر رضایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام شما را به درجه‌ی سرلشکری مفتخر و به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب میکنم. بحمدالله مردم ما و بخصوص فرزندان سپاهیام چهره منور شما را به خوبی میشناسند. دوران دفاع مقدس یکسره دوران فداکاریهای شما است، پیش از آن در میدانهای نبرد با ضد انقلاب مسلح و پس از آن در مسئولیت جانشینی فرمانده سپاه، انواع خدمات را مخلصانه ارائه کرده و کاراییهای گوناگون خود را همراه با تعهد و صفا بروز داده‌اید و این همه را به سوابق مبارزاتی خود در دوران اختناق ستمشاهی افزوده‌اید.

سپاه پاسداران امروز بحمدالله فهرست بلندی از افتخارات و تجارب و نوآوری نظامی و فنی و نیز مجموعه‌یی از نیروهای مخلص و متعهد و کارامد و حزب‌اللهی را در اختیار دارد. فرماندهی مدبرانه و نیرومند شما باید بتواند با استفاده از همکاران مؤمن و قوی و هوشمند، روند رشد و بالندگی معنوی، سامان تشکیلاتی، تقویت رزمی، قانونمندی و انضباط و ابتکار و نوآوری را شتاب و استمرار بخشد، بخش بسیار مهم بسیج و نیروی مقاومت را مورد توجه مضاعف قرار دهد، هماهنگی کامل میان نیروهای پنجگانه‌ی سپاه و همکاری برادرانه با ارتش جمهوری اسلامی ایران را تأمین کند، روابط منطقی با ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع را تداوم بخشد و سپاه را از جنبه‌های نظامی، اخلاقی، معنوی و پشتیبانیهای مادی از پیشرفت شایسته‌ی آن برخوردار سازد.

لازم میدانم از خدمات با ارزش سردار سرلشکر محسن رضایی در طول دوره‌ی پرحادثه فرماندهی سپاه پاسداران صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم. خداوند همه شما را موفق و سرفراز فرماید.
سید علی خامنه‌ای
۱۳۷۶/۶/۱۹     
 

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی