news/content
نسخه قابل چاپ
1379/09/03

پیام تسلیت در پی ارتحال عالم‌ ربانی‌ آیت‌الله‌ حاج‌ سید مهدی‌ روحانی‌

بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌

با تأسف‌ فراوان‌ اطلاع‌ یافتیم‌ که‌ عالم‌ ربانی‌ و فقیه‌ و متکلم‌ عالی‌ مقام‌ آیت‌الله‌ آقای‌ حاج‌ سید مهدی‌ روحانی‌ پس‌ از گذراندن‌ دوران‌ بیماری‌ پررنج‌ و دشوار، زندگی‌ را بدرود گفته‌ و حوزه‌ی‌ علمیه‌ی‌ قم‌ و دوستان‌ و ارادتمندان‌ بیشمار خود را به‌ فقدانی‌ دردناک‌ دچار ساخته‌ است‌.

ایشان‌ فقیه‌ و متکلمی‌ سرآمد و یکی‌ از استوانه‌های‌ علم‌ و تقوا در حوزه‌ی‌ علمیه‌ قم‌، و نمونه‌ و اسوه‌ای‌ در پارسایی‌ و پرهیزگاری‌ و صدق‌ و صراحت‌ بودند.

بیت‌ رفیع‌ و اصیل‌، و منش‌ زهد و تواضع‌، و رفتار مردمی‌ و فروتنانه‌ در کنار برجستگی‌ علمی‌ و تحقیقی‌، از ایشان‌ شخصیتی‌ کم‌نظیر پدید آورده‌ بود که‌ ارادت‌ و محبت‌ و تکریم‌ دلهای‌ بیشماری‌ را به‌ خود جلب‌ می‌کرد.

نام‌ این‌ روحانی‌ برجسته‌ و جلیل‌القدر در آزمونهای‌ بزرگ‌ دوران‌ مبارزات‌ و از آغاز تشکیل‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ تا کنون‌، در ردیف‌ مدافعان‌ صمیمی‌ و صادق‌ انقلاب‌ قرار داشت‌ و شهادت‌ فرزند رشید و عزیز ایشان‌ در جبهه‌های‌ جنگ‌ تحمیلی‌، آزمونی‌ بزرگ‌ دراین‌باره‌ بود.

رحلت‌ این‌ شخصیت‌ ممتاز، فقدانی‌ خسارتبار برای‌ حوزه‌ی‌ علمیه‌ قم‌ و دوستان‌ و ارادتمندان‌ ایشان‌ محسوب‌ می‌گردد و اینجانب‌ این‌ مصیبت‌ را به‌ حضرت‌ بقیه‌الله‌ روحی‌ فداه‌ و حوزه‌های‌ علمیه‌ و خاندان‌ محترم‌ و فرزندان‌ و بازماندگان‌ مکرم‌ ایشان‌ تسلیت‌ عرض‌ می‌کنم‌ و علو درجات‌ ملکوتی‌ ایشان‌ را از خداوند رحیم‌ مسألت‌ می‌نمایم‌.

سید علی‌ خامنه‌ای‌

3/9/79

بیست‌ و ششم‌ شعبان‌ المعظم‌ 1421

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی