news/content
نسخه قابل چاپ
1375/07/03

پیام شفاهی به دانشجویان

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی شفاهی خطاب به دانشجویان مسلمان تأکید فرمودند: امروز کشور به دانشگاهی که حقیقتا اسلامی باشد نیازمند است. در دانشگاه اسلامی، علم با دین و تلاشگری با اخلاق و تضارب افکار با سعه ی صدر و تنوع رشته ها با وحدت هدف و کار سیاسی با سلامت نفس، تعمق و ژرف نگری با سرعت عمل و خلاصه دنیا با آخرت همراه است.
بر پایه همین گزارش متن پیام شفاهی مقام معظم رهبری به دانشجویان مسلمان که توسط حجت الاسلام معزی در کنگره جامعه اسلامی دانشجویان قرائت شده است به این شرح می باشد:


بسم الله الرحمن الرحیم
فرزندان عزیزم، شما در دانشگاهها، به نام اسلام و برای تأمین هدفهای عالیه اسلامی فعالیت می کنید. این خصوصیت اگر در عمل تحقق یابد، می توان گفت که کمتر فعالیتی، از لحاظ ارزش با آن برابری تواند کرد.
نامهای گوناگون مهم نیست و سلایق مختلفی که به جدایی این نامها از یکدیگر می انجامد تعیین کننده نیست، آنچه مهم است عمل و نیت شماست.
نیتهای خود را خالص کنید و با هر نامی که در دانشگاه به فعالیت اسلامی سرگرمید، فعالیت را منتظم، هوشمندانه، همراه با حکمت و کاردانی و به دور از جنجالهای بیهوده و تعارضهای بد فرجام شکل دهید.
امروز کشور به دانشگاهی که حقیقتا اسلامی باشد نیازمند است در دانشگاه اسلامی، علم با دین، و تلاشگری با اخلاق، و تضارب افکار با سعه ی صدر، و تنوع رشته ها با وحدت هدف، و کار سیاسی با سلامت نفس، تعمق و ژرف نگری با سرعت عمل و خلاصه دنیا با آخرت همراه است.
چنین دانشگاهی است که کشور را آباد می کند و به نظام اسلامی آبرو می بخشد و به پیشرفت توأم علم و اخلاق در جهان کمک می کند.
اگر اسلامی شدن دانشگاه را با این دید در نظر آورید خواهید دید که برای این کار، تلاش استاد و شاگرد و مدیر و دانشجو و درس و برنامه و کتاب، همه و همه ضرور و دخیل است. و البته نقش مجتمعات دانشجویی اسلامی و بویژه دفاتر نمایندگی در آن ممتاز و برجسته است.
خداوند همه ی شما را موفق کند و موجبات رضای حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) را به شما عنایت کند.

سیّد علی خامنه‌ای
75/07/03


 

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی