news/content
نسخه قابل چاپ
1372/10/13

پیام به مناسبت‌ سالروز میلاد حضرت مسیح(ع)

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز به‌ مناسبت‌ فرا رسیدن‌ سالروز ولادت‌ حضرت‌ عیسی‌ مسیح‌(ع‌) پیامی‌ به‌ این‌ شرح‌ خطاب‌ به‌ مسیحیان‌ و معتقدان‌ آن‌ حضرت‌ صادر فرمودند:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌

سالروز عید ولادت‌ حضرت‌ مسیح‌ عیسی‌بن‌مریم‌، کلمه‌ی‌ خداوند و بنده‌ی‌ برگزیده‌ و پیامبر بزرگ‌ او را به‌ عموم‌ مسیحیان‌ و مسلمانان‌ و معتقدان‌ آن‌ حضرت‌، بویژه‌ به‌ هم‌ میهنان‌، مسیحی‌ تبریک‌ می‌گویم‌.

عیسی‌ مسیح‌ مجهز به‌ معجزه‌ و دعوت‌ الهی‌ برای‌ نجات‌ بشر از ظلمات‌ شرک‌ و کفر و جهل‌ و ظلم‌ و رسانیدن‌ وی‌ به‌ نور معرفت‌ و عدل‌ و عبودیت‌ پروردگار مبعوث‌ گشت‌ و در همه‌ی‌ مدت‌ اقامت‌ خود در میان‌ انسانها لحظه‌ای‌ در مبارزه‌ با بدی‌ و دعوت‌ به‌ نیکی‌ درنگ‌ نفرمود.

و این‌ درسی‌ است‌ که‌ مسیحیان‌ و مسلمانان‌ که‌ معتقدان‌ به‌ نبوت‌ آن‌ بزرگوارند باید فراگیرند.

امروز بشر بیش‌ از همیشه‌ نیازمند آن‌ تعالیم‌ است‌ و اسلام‌ که‌ مکمل‌ آئین‌ مسیح‌ است‌ دعوت‌ به‌ خیر و صلاح‌ و کمال‌ را سرلوحه‌ی‌ برنامه‌ی‌ خود قرار داده‌ است‌.

بشر گمراه‌ با برخورداری‌ از قدرت‌ بیکرانه‌ی‌ طبیعت‌ که‌ به‌ برکت‌ علم‌ خداداده‌، بدان‌ دست‌ یافته‌، در جهت‌ مقابل‌ آن‌ هدفها گام‌ برمی‌دارد و وظیفه‌ی‌ پیروان‌ ادیان‌ الهی‌ را سنگین‌تر می‌کند.

قدرتها و دولتهای‌ مسلط عالم‌ که‌ در زیر نام‌ و پوشش‌ مسیحیت‌ در واقع‌ مادی‌ و بی‌خبر از رفتار و تعلیم‌ حضرت‌ مسیح‌اند فضای‌ زیست‌ را بر ملتها و افراد مظلوم‌ تنگ‌ کرده‌اند و از هیچ‌ ستمی‌ بر آنها فروگذار نمی‌کنند. مصیبت‌بارترین‌ نمونه‌ها را در وضعیت‌ فعلی‌ دنیا می‌توان‌ جست‌.

ظلم‌ و تعدی‌ کم‌نظیر صربها و کرواتها به‌ مسلمانان‌ بوسنی‌ و هرزگوین‌ و تجاوزهای‌ مکرر دولت‌ ارمنستان‌ به‌ جمهوری‌ آذربایجان‌، از این‌ قبیل‌اند و بیشک‌ قدرتهای‌ بزرگ‌ به‌ دلایل‌ متعدد در گناه‌ این‌ حوادث‌ تلخ‌ و اسف‌بار شریک‌اند.

این‌ جانب‌ از خداوند متعال‌ درخواست‌ می‌کنم‌ که‌ نور هدایت‌ خود را بر بشریت‌ فرو بتابد و نیروهای‌ نیکی‌ و صلاح‌ و عدل‌ را بر نیازهای‌ شر و زشتی‌ و ستم‌ پیروز فرماید.

و لازم‌ می‌دانم‌ قدردانی‌ خود را از موضع‌گیریهای‌ هم‌ میهنان‌ عزیز مسیحی‌ درباره‌ی‌ قضایای‌ جاری‌ منطقه‌ و جهان‌، ابراز دارم‌.

سیدعلی‌ خامنه‌ای‌
13/10/72

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی