news/content
نسخه قابل چاپ
1387/11/26

پیام به اتحادیه انجمن‌های اسلامی شبه قاره هند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی در آستانه ربع قرن فعالیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی شبه قاره‌ی هند و بیست و پنجمین دوره انتخابات این اتحادیه که با حضور نمایندگانی از دانشجویان ایرانی از سراسر کشور هند در 25 و 26 بهمن برگزار شد، پیامی صادر فرمودند.
متن این پیام که توسط حجت‌الاسلام محمدعلی نظام زاده نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان ایرانی آسیا و اقیانوسیه در مراسم اختتامیه این دوره قرائت شد، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 
دانشجویان عزیز
هر چه زمان به پیش میرود، امید ملت ایران به نسل جوانِ درس خوانده و بالنده‌اش بیشتر می‌شود. جوانان این ملت در همه‌ی میدان‌ها توانسته‌اند برتری‌ها و درخشندگی‌های خود را به اثبات برسانند. سیاست دشمنانِ ایران آزاد و سرافراز، در دوران‌های گذشته، از کار انداختن بازوی جوان کشور بوده است؛ با وسوسه‌های نومیدساز، با کشاندن به بیهودگی و فساد، و با بسیاری ترفندهای دیگر. این سیاست در دوران پس از انقلاب اسلامی نیز ادامه یافته و ابزارهای پیشرفته‌ی ارتباطات به کمک آن شتافته است. ولی همّت و مسئولیت‌شناسی جوانان انقلاب نگذاشته‌ است دشمنان ایران به هدف برسند. پیشرفت‌های علمی، اجتماعی و سیاسی کشور و حال و هوای شوق و همّت در میان نسل جوان نمایشگر افق‌های روشنی است که ملت ایران شایسته‌ی رسیدن به آن است.
عزیزان! با توکل به خدای حکیم و علیم و با فهم درستِ رسالتی که امروز بر دوش همه و بطور ویژه بر دوش جوانان است، راه آینده را هموار کنید. فراگیری و پژوهش و نوآوری را وظیفه بدانید، و نیازهای امروز و فردای کشورتان را در گزینش رشته‌های درسی و نیز در همه‌ی برنامه‌های خود در نظر بگیرید. آینده متعلق به شما است. برای ساختن آن از خداوند کمک بخواهید و همه‌ی تلاشتان را به کار برید.
سیدعلی خامنه‌ای
26/ بهمن/1387

در این رابطه بخوانید :
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی