news/content
نسخه قابل چاپ
1370/02/30

پیام در پی هتک حرمت و اهانت به عتبات عالیات

ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه ای در پی هتک حرمت به عتبات عالیات در شهرهای مقدس نجف و کربلا که در هفته های اخیر بوسیله ارتش رژیم بعث عراق صورت گرفته است پیام مهمی خطاب به مسلمانان جهان فرستادند.

متن پیام رهبر انقلاب به شرح زیر است:
 
بسمه‌ تعالی‌

اللهم‌ العن‌ اول‌ ظالم‌ ظلم‌ حق‌ محمد و ال‌ محمد و اخر تابع ‌له‌ علی‌ ذلک‌

اخبار متواتر از عملکرد ارتش‌ عراق‌ در نجف‌ و کربلا و اهانت ‌آنان‌ به‌ ساحت‌ مقدس‌ اعتاب‌ عالیه‌ و ورود بی‌ادبانه‌ به‌ صحن‌ و سرای‌ حرم‌های ‌حضرت‌ امیر مؤمنان‌ و حضرت‌ سیدالشهداء و حضرت‌ ابوالفضل‌(علیهم‌السلام‌) و هتک‌ و تخریب‌ آستان‌ مقدس‌ آنان‌ ـ که‌ قبله‌ی‌ قلوب‌ شیعیان‌ و محبان‌ و آزادگان‌ عالم‌است‌ ـ هر روز بیش ‌از پیش‌ پرده‌ از این‌ هتاکی های‌ کینه ‌آلود برداشته‌، ابعاد جنایت‌ عظیم‌ آنان‌ را آشکارتر می‌سازد.

لعنت‌ و غضب‌ خداوند بر حکام‌ بعث‌ عراق ‌باد که‌ چون‌ اسلاف‌ خویش‌، مصیبت‌ عاشورا را بار دیگر تکرار کردند و با یورش ‌وحشیانه‌ به‌ نجف‌ و کربلا، آن‌ کردند که‌ قلم‌ از شرح‌ آن‌ عاجز است‌; و برعتبات‌ عالیات‌ و مسلمانان‌ مظلوم‌ عراق‌ و حوزه‌های‌ علمیه‌، آن‌ روا داشتند که ‌طواغیت‌ ستمگر و خون ‌آشام‌ بنی‌امیه‌ و بنی‌عباس‌ هم‌ روا نداشته‌ بودند; و چنان‌ضایعه‌ و جراحتی‌ بر قلب‌ دوستان‌ اهل ‌بیت‌(علیهم‌السلام‌) وارد کردند که‌ سنگینی ‌آن‌ را با هیچ‌ فاجعه‌یی‌ در این‌ زمان‌ نتوان‌ قیاس‌ کرد; "هیج‌ احزان‌ یوم‌الطفوف‌". با این‌ جنایاتی‌ که‌ به‌ دست‌ مزدوران‌ بعث‌ عراق‌ و با حمایت‌ کامل‌ امریکا و سایر شیاطین‌ بر آستان‌ مقدس‌ اهل ‌بیت‌(علیهم‌السلام‌) وارد شد، امت ‌اسلامی‌ داغدار و عزادار است‌.

اینجانب‌، این‌ مصیبت‌ بزرگ‌ را به‌ ساحت‌ مقدس ‌ولی‌الله‌الاعظم‌بقیه‌الله‌(ارواحنا فداه‌) تسلیت‌ عرض‌ کرده‌ و جهت‌ عرض‌ ارادت ‌به‌ پیشگاه‌ مقدسش‌ و اظهار لعن‌ و نفرت‌ به‌ دشمنان‌ اسلام‌، روز پنجشنبه‌ هشتم‌ ذی‌القعده‌ برابر با دوم‌ خرداد را عزای‌ عمومی‌ اعلام‌ کرده‌ و به‌ سوگ‌ خواهم ‌نشست‌.

امیدوارم‌ همت‌ و غیرت‌ دولت‌ و ملت‌ مسلمان‌ ما، که‌ حب‌ اهل ‌بیت ‌پیامبر(علیهم‌‌السلام‌) را با جان‌ و دل‌ آمیخته‌ دارند، نگذارد که‌ عاملان‌ این‌جنایات‌ بزرگ‌، پرده‌یی‌ از اغفال‌ و تزویر بر آن‌ بکشند، و زبان‌ سخنوران‌ و شاعران‌ و دست‌ چیره‌ی‌ هنرمندان‌ و نویسندگان‌، این‌ حقایق‌ تلخ‌ را که‌ بخشی‌ ازماجرای‌ فاجعه‌آمیز این‌ روزگار و سرگذشت‌ ملت های‌ مظلوم‌ است‌، بدرستی‌ ترسیم ‌کرده‌ و برای‌ همیشه‌ در سینه‌ی‌ تاریخ‌ ثبت‌ نماید.

از خداوند قهار، خذلان‌ و نابودی‌ عاملان‌ این‌ جنایت‌ را خواهانم‌. "و سیعلم‌ الذین‌ ظلموا ای‌ منقلب‌ینقلبون‌".

علی‌ حسینی‌ خامنه‌ای‌
5 ذی‌القعده‌ 1411

30/02/1370

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی