news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1369/09/03

دیدار جمعی از آزادگان با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمعی از آزادگان مقاوم و سرافراز با ایشان طی بیاناتی حاکمیت مطلق اسلام و ریشه کن کردن استکبار در سطح جهان را بعنوان اهداف مجاهدتها، مقاومتها و مبارزات ملی مسلمان ایران مورد تأکید قراردادند.

مقام معظم رهبری در این دیدار از آزادگان به عنوان فرزند عزیز و محبوب ملت نام بردند و خطاب به آنان فرمودند: با بازگشت آزادگان عزیز به میهن اسلامی آحاد ملت احساس سرور و شادی میکنند و ما باید شکرگزار خداوندمتعال باشیم زیرا با الطاف خاص او امروز جمهوری اسلامی در دنیا همانند خورشید تابناکی به جهان نور می بخشد و دوست و دشمن به سرافرازی ملت ایران و مسئولین نظام اعتراف می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای در تجلیل از حماسه صبر و مقاومت آزادگان فرمودند: شما امروز نتیجه استقامت در راه خدا را تجربه کردید و در عین جوانی باهمه وجودتان این حقیقت را که خداوند با صابرین است در عمل شاهد بودید. شما درمقابل زور و جلوه های گوناگون آن دل نباختید،‌ خداوند متعال را فراموش نکردید ،‌ امام ،‌ ملت، انقلاب و کشورتان را از یاد نبردید و خداوند نیز نتایج شیرین صبر ومقاومت را به شما چشاند.

رهبر انقلاب اسلامی به درماندگی ،‌ ذلت و ضعف دشمن جبار اشاره کردند و افزودند : ما در راه خدا و حاکمیت مطلق اسلام هستیم. این راه پایان، خستگی و شکست ندارد و آحاد ملت مسلمان و بزرگ ایران بویژه جوانان مؤمن ورزمندگان آزاده باید این راه را با شور و شوق و قدرت ادامه دهند و از خداوند دربرابر دشمنان زخم خورده کمک بگیرند.

ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان موقعیت سیاسی کشور را بسیار خوب و اوضاع اقتصادی را رو به بهبود توصیف کردند و ضمن تأکیدبر لزوم هشیاری در برابر دشمنان به کمین نشسته فرمودند: علی‌رغم قدرت ظاهری باطل همه باید یکدیگر را به پاسداری از حق توصیه کنیم و بر آن اصرار ورزیم و هیچگونه گرایشی به سوی باطل نباید پیدا شود. هدف ما در مبارزاتمان ریشه کن کردن استکبار در سطح جهانی و کوتاه کردن شر آن از سر ملتهاست و بدون تردید به برکت صبر، مقاومت و مجاهدتهای ملت مسلمان و با ایمان ایران نکبت و ذلتی که توده های مظلوم و بیچاره را فرا گرفته است از بین خواهد رفت.

مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان رحمت و لطفو عنایات الهی را برای آزادگان و بستگان آنها از خداوند متعال مسئلت کردند.

برپایه همین گزارش پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی،‌ سرود ویژه ای ازسوی آزادگان اجرا شد که طی آن تبعیت و اطاعت محض از فرامین ولی امر مسلمین مورد تأکیدقرارگرفت.

این گزارش حاکیست این گروه از آزادگان که پس از سالها اسارت به میهن اسلامی بازگشته اند صبح امروز به هنگام ورود به حسینیه امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) درحالی که ندای الله اکبر سر میدادند ازسوی کارکنان دفتر مقام معظم رهبری مورد استقبال قرارگرفتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی