news/content
پیوندهای مرتبطپیام‌ها و نامه‌هاپیام‌ها و نامه‌ها
نسخه قابل چاپ
1382/02/14

پیام تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از روحانیون نجف در زندانهای عراق‏

بسم‏اللَّه‏الرّحمن‏الرّحیم‏

براساس گزارشهای موثقی که از عراق دریافت شده و آیت‏اللَّه آقای حاج سید محمدباقر حکیم دامت‏برکاته نیز آن را تأیید کرده‏اند، شمار زیادی از علماء و مجتهدان و فضلا و طلاب حوزه‏ی علمیه‏ی نجف اشرف که سالها پیش به وسیله‏ی رژیم سفاک بعثی عراق بازداشت شده بودند و امید آن بود که در زندان در قید حیات باشند، به دست آن رژیم به دست آن رژیم به شهادت رسیده‏اند.

این تنها بخشی از جنایات و مظالم رژیم بعثی عراق است و این شهیدان مظلوم تنها جمع محدودی از دهها هزار شهید از قشرهای گوناگون مردم آن کشورند که در دوران سیاه حکومت آن رژیم سفاک و با کمک یا سکوت جانبدارانه‏ی دولتهای استکباری، به خون غلتیده‏اند. نه تنها سران آن رژیم، بلکه کسانی که با کمکها و سیاستهای خود آنان را تقویت و تجهیز و بر ملت عراق مسلط کرده بودند و نیز عوامل اجرائی این جنایات در پیشگاه خدا و مردم عراق مسئولند.

اینجانب پس از عرض تسلیت به محضر حضرت بقیةاللَّه ارواحنا فداه به حوزه‏ی مقدس نجف اشرف و مراجع عظام و علماء اعلام و به عموم خانواده‏های آن شهدای مظلوم بویژه خاندانهای معظّم: آل حکیم، آل بحرالعلوم، آل صاحب جواهر و خاندانهای معزّز: خلخالی، هاشمی شاهرودی، انصاری قمی، خوئی، شیرازی، مرعشی، اشکوری، فقیه و دیگر خاندانهای علمی تسلیت میگویم و یاد شهدای عالی‏مقام، آیت‏اللَّه سید محمدباقر صدر، آیت‏اللَّه سید محمد صدر، آیت‏اللَّه حاج میرزا علی غروی تبریزی، آیت‏اللَّه حاج شیخ مرتضی بروجردی را گرامی میدارم، و قطع ید ظالمان و متجاوزان عراق و فلسطین و سایر بلاد مسلمین از خداوند متعال مسئلت میکنم.

سید علی خامنه‏ای - 14/02/1382

 

 

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی