news/content
نسخه قابل چاپ
1382/01/27

پیام به ملت ایران برای کمک به مردم مسلمان و ستم‌دیده عراق‌

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به ملت ایران، همدردی، رسیدگی، همبستگی و اهتمام به رفع مشکلات حیاتی مردم عراق را وظیفه‌ای اسلامی و انسانی دانستند و از همه مردم برای یاری برادران و خواهران ستمدیده خود در عراق دعوت نمودند.
متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ملت شریف و عزیز ایران
گزارش‌هایی که از کشور مسلمان و برادر عراق می‌رسد حاکی از وخامت وضع مردم و فِقد اولیّات زندگی است که بدنبال تخریب منابع حیاتی این ملّت با بمبارانهای وسیع توسط مهاجمان پدید آمده و تلفات سنگین انسانی و آلوده‌سازی محیط زیست و ضربه بر اقتصاد و منابع آن کشور را موجب گشته و مشکلات فراوان روحی و جسمی و هزاران مجروح و معلول و یتیم و بی‌خانمان به جای گذاشته است.
مشاهده گوشه‌هایی از این صحنه‌های فجیع در سیما، کوهی از غم و اندوه بر جان هر آزاده‌ای میگذارد. تلخ‌تر اینکه این مصائب سنگین و فقر و درماندگی بر مردمی وارد می‌شود که از جمله ثروت‌مندترین کشورها و دارای ذخائر فراوان مادی و معنوی می‌باشند.
اینجانب با قلبی مالامال از حزن و ماتم و با استغاثه به خداوند ذوالجلال والاکرام برای نصرت این مظلومان، همدردی، رسیدگی، همبستگی و اهتمام به رفع مشکلات حیاتی مردم شریف عراق را وظیفه‌ای اسلامی و انسانی میدانم و از شما ملّت شریف می‌خواهم به این وظیفه‌ی مهم اقدام کنید و به یاری برادران و خواهران مظلوم و ستمدیده خود بشتابید و کمک‌های مالی و انسانی خود را برای امدادرسانی به طرز متناسب و محترمانه، بوسیله‌ی متصدیان این کار در اختیار آنان قرار دهید.
از دولت محترم می‌خواهم که با ترتیبی درست، کمک‌های مردم را دریافت و با سرعت و سازمان مناسب به مردم عراق برسانند و تأمین نیازهای اولیه حیاتی و دارویی و درمان مجروحان را در اولویت قرار دهند.
از خداوند بزرگ، رفع گرفتاری و محنت از ملت عراق و خذلان دشمنان اسلام و قطع ید متجاوزان را خواستارم.
  سیدعلی خامنه‌ای
  27 فروردین 1382

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی