news/content
نسخه قابل چاپ
1381/02/31

پیام به کنگره جامعه اسلامی دانشجویان‌

بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌

جوانان و دانشجویان عزیز

به شما و همه‌ی جوانانی که انگیزه و همّت خود را از سرچشمه‌ی ایمان و آگاهی ناب سیراب می‌کنند و نیرو و نشاط جوانی را در راه رشد و تعالی کشور به کار می‌برند درود می‌فرستم و توفیقات روزافزون شما را از خدای متعال درخواست می‌کنم.

امروز وظیفه‌ی شما جوانان خطیر و سنگین و مجاهدت در این راه، دقیق و ظریف است. امروز دشمنان مستکبر و سلطه‌طلب در صدد محاصره کردن نظام جمهوری اسلامی‌اند. تلاش بی‌ثمر آنان در طول دو دهه برای به زانو در آوردن ملّت ایران به برکت ایمان و روشن‌بینی مردم، همچنان ناکام مانده است و آنان امروز به ناچار مقاصد و اغراض شوم خود را بی‌پرده و نمایان کرده‌اند. دشمن مستکبر، سراسیمه و شتاب‌زده همه‌ی راههای نفوذ فرهنگی و سیاسی و اقتصادی را در مدّ نظر قرار داده و امیدوار است بتواند از این راهها ملّت ایران و نظام جمهوری اسلامی را محاصره کند و پنجه‌ی شوم خود را همانند دوران پیش از انقلاب بر جسم و جان کشور عزیز ما فرو برد. همه و بخصوص جوانان لازم است هوشیارانه و مصمّم نقشه‌ی دشمنان را خنثی کنند. شرط اصلی موفقیت، تقویت ایمان و آگاهی و نگاه تیزبین به سرانگشتان فعّال و خیانتکار دشمن است .

اتّحاد نیروهای مؤمن و غیور در دانشگاهها امروز یک ضرورت تردیدناپذیر است.

از خداوند متعال توفیقات همه‌ی شما را مسئلت می‌کنم.

سید علی خامنه‌ای - 31/02/1381

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی