news/content
نسخه قابل چاپ
1380/06/19

پیام به دانشجویان ایرانی در اروپا

بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌

جوانان عزیز نخست شما را به خودسازی معنوی و روحی - در کنار تکاپوی علمی و تحصیلی - دعوت می‌کنم. محیطی که شما اکنون در آن به سر می‌برید دچار خلاء ایمان و معنویت است و از آن بشدت زیان می‌بیند و این فقدان بزرگ، آینده‌ی آنرا تهدید می‌کند. نگذارید تأثیرات آن محیط، شما را که از زمینه‌های ایمان دینی و طراوت رابطه با خدا و دین برخوردارید، به همان آسیبی دچار کند که امروزه خردمندان و آینده‌نگران آن محیط را نگران و سراسیمه کرده است. یقیناً جوان مؤمن و پاک سرشت ایرانی، در این مجاهدت درونی، به کمک خداوند متعال پیروز و سربلند خواهد بود ان‌شاءاللَّه.

مجاهدت دیگر شما آن است که مسائل اساسی میهن عزیز خود را با علاقه و قوت قلب، دنبال کنید. یکی از مهمترین این مسائل این است که امروز بیشترین تلاش خصمانه مصروف آن می‌شود که نظام اسلامی در اندیشه و عمل، متهم به ناکارآمدی شود.

پیکاری وسیع در زمینه‌های اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اندیشه از سوی مراکز استکباری در جریان است تا نظام اسلامی در افکار عمومی کشورهای مسلمان و نیز در نظر ملت ایران، به ناتوانی متهم شود و درخشش و جذابیت خود را از دست بدهد. اکنون از سوئی دولتمردان جمهوری اسلامی و از سوئی متفکران و اندیشه‌وران انقلاب خود را موظف دانسته‌اند تا در بخش مربوط به خود، با این هدف شیطانی مقابله کنند و به یاری خداوند، استحکام و آسیب‌ناپذیری و جایگاه برتر فکری و عملی نظام اسلامی را بار دیگر به اثبات برسانند.

خود را هم از لحاظ فکری و هم از لحاظ علمی و عملی آماده سازید تا در این جهاد بزرگ و آکنده از افتخار، به دیگر فرزانگان و نخبگان مؤمن و انقلابی بپیوندید.

از خداوند متعال توفیق و رحمتش و دعای مستجاب حضرت بقیةاللَّه روحی فداه را درباره‌ی شما مسئلت می‌کنم.

والسلام علیکم - سید علی خامنه‌ای - 19/06/1380

 

 

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی