news/content
نسخه قابل چاپ
1379/11/12

پیام تجلیل از شهیدان و ایثارگران انقلاب اسلامی‌

بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌

در طلیعه‌ی‌ روزهای‌ درخشان‌ فجر از همه‌ چیز شایسته‌تر تکریم‌ شهیدان‌ و خضوع‌ در برابر روح‌ فداکار آنهاست‌، و امسال‌ که‌ با نام‌ سلسله‌ جنبان‌ جهاد و شهادت‌ امیر مؤمنان‌ مزین‌ گردیده‌ همه‌ی‌ روزهای‌ آن‌ روز شهید و آمیخته‌ با یاد شهادت‌ است‌.

عزت‌ و استقلال‌ امروز کشور و حرکت‌ آن‌ به‌ سوی‌ شکوفایی‌ و کمال‌ یکسره‌ باید مرهون‌ خون‌ شهیدان‌ شمرده‌ شود. فداکاری‌ این‌ جوانمردان‌ نامدار زمانه‌ گوهر فروزانی‌ بود که‌ توانست‌ قدر شخصیت‌ امام‌ و عظمت‌ امت‌ را بر جهانیان‌ آشکار کند و به‌ مجاهدت‌ ملت‌ ایران‌ معنا بخشد.

این‌ ملت‌ بزرگ‌ همه‌ی‌ قله‌هایی‌ را که‌ تا امروز فتح‌ کرده‌ و از این‌ پس‌ فتح‌ خواهد کرد مرهون‌ عزم‌ راسخ‌ و همت‌ بلند شهیدان‌ است‌ که‌ به‌ قیمت‌ جان‌ خود صخره‌هایی‌ عظیم‌ را از سر راه‌ وی‌ برداشتند. و معجزه‌ی‌ ایمان‌ و فداکاری‌ را به‌ همه‌ نشان‌ دادند.

خفاشان‌ تیره‌دل‌ بدانند که‌ شهیدان‌ ما همچنان‌ در دل‌ و اندیشه‌ی‌ ما زنده‌اند و غبار نفاق‌ و ناسپاسی‌ آنان‌ نخواهد توانست‌ این‌ ستارگان‌ فروزان‌ را از چشم‌ و دل‌ ما پوشیده‌ بدارد.

سلام‌ بر شهیدان‌ و بر خانواده‌های‌ صبور آنان‌ و بر رهبر عظیم‌الشأن‌ آنان‌ امام‌ راحل‌.

والسلام‌ علیکم‌ و رحمه‌ الله‌

سید علی‌ خامنه‌ای‌

12/11/79

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی