news/content
پیوندهای مرتبط
نسخه قابل چاپ
1394/04/24

پاسخ به نامه رئیس‌جمهور درباره مذاکرات هسته‌ای

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به نامه‌ی حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکرات هسته‌ای، با تشکر از زحمات فراوان رئیس جمهور و با قدردانی از تلاش پیگیر و پر طاقت هیئت مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای، به سرانجام رسیدن این مذاکرات را گامی مهم خواندند و با اشاره به غیرقابل اعتماد بودن برخی از شش دولت طرف مقابل در مذاکرات، تأکید کردند: لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود.
https://farsi.khamenei.ir/ndata/news/30322/smpf.jpg
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن پاسخ رهبر انقلاب اسلامی و نامه‌ی رئیس‌جمهوری را به شرح زیر منتشر می‌کند.

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای رئیس‌جمهور
با سلام و تحیت و تشکر از زحمات فراوان جنابعالی، اولاً لازم میدانم از تلاش پیگیر و پرطاقت هیئت مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ئی صمیمانه تشکر و قدردانی کنم و پاداش الهی را برای آنان مسألت نمایم، سپس، به سرانجام رسیدن این مذاکرات، گام مهمی است، با این حال لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود. به خوبی میدانید که برخی از شش دولت طرف مقابل به هیچ رو قابل اعتماد نیستند.
از ملت عزیز انتظار دارم که همچنان وحدت و متانت خود را حفظ کنند تا بتوان در فضای آرام و خردمندانه به منافع ملی دست یافت.
والسلام علیکم و رحمه‌الله
سید علی خامنه‌ای
۱۳۹۴/۴/۲۴
 
 
متن نامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی به رهبر انقلاب اسلامی:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مد‌ظله‌العالی
با سلام و تحیات وافره
خداوند عزیز و عزت‌بخش را شاکرم که توفیق آن را نصیب کرد که پایان موفقیت‌آمیز و عزتمندانه‌ی مذاکرات هسته‌ای را به حضور ملت سربلند ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام نمایم. این توفیق الهی که حاصل حضور و استقامت تمام‌عیار ملت بزرگ ایران و هدایت رهبر فرزانه‌ی انقلاب بوده است، به برکت حماسه‌ی سیاسی مردم و انتخاب رویکرد تعامل سازنده با جهان، و در پی بیست‌و‌سه ماه تلاش مداوم در عرصه‌های اقتصادی و سیاست خارجی، ایران اسلامی را در تثبیت حقوق هسته‌ای خود به پیروزی رساند و شرایط را برای رفع تحریم ظالمانه و حرکت پرشتاب کشور در مسیر توسعه و پیشرفت و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فراهم نمود.
این دستاوردها وقتی حاصل شد که قدرت‌های بزرگ متوجه شدند سلاح تحریم نه قادر است سرمایه‌ی اجتماعی را از بین ببرد و نه می‌تواند مانع از پیشرفت‌های ایران در عرصه‌ی هسته‌ای شود. رمز موفقیت ما در این عرصه، اتحاد و اجماع داخلی و تلاش و حرکت تحت ارشادات رهبر معظم انقلاب بود. این تجربه، بار دیگر اهمیت نقش بی‌بدیل رهبری به عنوان محور وحدت جامعه را در هدایت کشور در شرایط طوفانی نشان داد. این پیروزی بیش از همه، مرهون فداکاری‌های مردم شریف ایران، و به‌ویژه شهدای مظلوم صنعت هسته‌ای است که پس از سال‌ها استقامت و شکیبایی، ثمره‌ی شیرین مجاهدت‌های خود را خواهند چشید.
در حالی که دشمنان کشور در پی آن بودند که با پیش بردن پروژه‌ی ایران هراسی، کشور را در عرصه‌ی جهانی منزوی و آسیب‌پذیر کنند، ما نه تنها پروژه‌ی ایران هراسی را با شکست مواجه کردیم بلکه طی این فرایند، موقعیت بین‌المللی کشور چنان ارتقاء پیدا کرد که جامعه‌ی جهانی اکنون مشتاقانه در پی آن است تا در زمینه‌های مختلف وارد گفتگو و همکاری با ایران شود. این توافق به خوبی نشان داد که ما می‌توانیم در عین حفظ عزت کشور و با رعایت خطوط قرمز نظام، با قدرت‌های جهانی وارد گفتگو شویم و با برخورداری از اعتماد به نفس مبتنی بر حقانیت مواضع و توانمندی‌های دیپلماتیک، قدرت‌های جهانی را به پذیرش مواضع منطقی خود ناگزیر سازیم. این دستاورد بی‌نظیر در تاریخ روابط بین‌الملل که همه‌ی قطعنامه‌های تهدیدآمیز شورای امنیت را در نتیجه‌ی مذاکره کنار می‌نهد و زمینه را برای همکاری بین‌المللی -حتی در حوزه‌ی هسته‌ای- می‌گشاید، درس بزرگی برای منطقه‌ی ما نیز به همراه دارد که راه حل مشکلات سیاسی منطقه نیز نه با تجاوز و کشتار و تروریسم، بلکه با مذاکره و مشارکت واقعی مردم به دست خواهد آمد.
لازم می‌دانم با سپاس از هدایت‌های هوشمندانه و حمایت‌های مستمر و صریح جنابعالی، از گروه مذاکره‌کننده که با صلابت و کفایت توانستند همه‌ی سیاست‌های ابلاغی و خط قرمزهای تعیین‌شده نظام را با تلاش خستگی‌ناپذیر خود رعایت کنند و سربلندی مردم صبور و فداکار ایران را در سنگرهای مذاکراتی به نمایش بگذارند تشکر نمایم.
بی‌شک برای دستیابی به مراحل بعدی این حرکت و اجرای مراحل مختلف این توافق تا رسیدن به همه‌ی خواسته‌های ملت و رفع کامل همه‌ی تحریم‌های ظالمانه، همچنان نیازمند وحدت و انسجام داخلی و ایستادگی و مقاومت و اقدام هوشمندانه تحت زعامت حضرتعالی می‌باشیم. تردید ندارم که با هوشیاری ملی و همدلی و همزبانی ملت و دولت، عنایت و نصرت الهی همچون همیشه شامل حال این نظام مقدس خواهد بود و این ملت نجیب و صبور را به اهداف بلند خود خواهد رساند.
من‌الله‌التوفیق و علیه‌التکلان.
و‌السلام‌علیکم و رحمة‌الله و برکاته
حسن روحانی
۲۳/ تیر/۱۳۹۴

KHAMENEI.I

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
نظرات مخاطبان : [ تعداد نظرات منتشره : 78 نظر ]
  • محمد ،
    1394-04-31 - 14:42

    این پاسخ هوشمندانه نشان محض رضای خدا خدمت کردن است.
    خوشحالم از داشتن چنین رهبری...
    الهم عجل لولیک الفرج
  • حامد ،
    1394-04-31 - 03:57

    در این میان حواسمان باشد که رهبر معظم انقلاب به هیچ وجه در نامه ی خود اظهار خوشحالی یا عرض تبریک نداشتند!!!!!!!!
  • سحرآزرم ،
    1394-04-30 - 20:25

    باسلام خدمت رهبرعزیزم الهی دردوبلات توقلبم امیدوارم همیشه لبت خندون باشه وحکومت بپوینده به حکومت اقاامام زمان.ماهمه پشت شماییم وگوش به فرمانت.دوست دارم بابای خوبم 
  • امین ،
    1394-04-30 - 10:15

    کاش یکی هم به فکر اشتغال جوانان بود
    با وجود چند کارخانه بزرگ در استان اصفهان ( مثل مجتمع فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان ) که نیروی باز نشسته زیادی دارند و خط تولید جدید راه اندازی میکنند و به علت کمبود نیرو فشار زیادی روی کارگران آن است اما هنوز اقدام به صدور آگهی استخدام نمی کنند چرا ؟؟؟
    آیا کسی هست که پیگیری کنه ؟؟؟
  • محمّد جواد احمدي ،
    1394-04-30 - 02:55

    ما با ولايت زنده ايم ***  تا زنده ايم رزمنده ايم
  • علی ،
    1394-04-29 - 13:59

    ما پشتیبان رهبریم
    
  • 1394-04-29 - 02:38

    با خودم می گفتم هشتگ #وحدت و  #متانت را باب کنیم ... زیر پست های تند وحدت به هم زن دوستان  "وحدت" را یادآوری کنیم و زیر پست های ذوق زده و جشن گرفته دوستان دیگر "متانت"  را ! ... 
  • 1394-04-28 - 13:18

    از تو به یک اشاره 
    آقا جان 
  • محمد ،
    1394-04-28 - 12:40

    اللهم صل علی محمد و آله محمد و عجل فرجهم و ایدقائدنا الامام خامنه ای
  • ف.ج ،
    1394-04-27 - 22:46

    به نظر من تا زمان عمل کردن آمریکا به تعهدات به طور کامل اعتمادی به این مذاکرات نیست
  • محمّد جواد احمدي ،
    1394-04-27 - 21:27

    با سلام ، می خواستم که اعلام کنم که حرف آخر را رهبری می زنند و با توجّه به خواسته ی ایشان مبنی بر حفظ متانت و آرامش مهمترین وظیفه ی ما در حال حاضر حفظ آرامش و خودداری از اظهار نظر های شتاب زده می باشد
  • احمدرضا ،
    1394-04-27 - 15:14

    درود بررهبرفرزانه ودلسوز..باتوجه به فرمایشات رهبر عزیز هنوز به طور کامل اهداف ملت ما(توافق هسته ای) به ثمر ننشسته وآمریکا بادسیسه های همیشگی اش هیچگاه دست از مخالفت با جامعه ایران برنمیدارد وبا اتحاد کشورهای هم پیمانش به بهانه های مختلف ازکشورما ایرادگیری میکند درجامعه بین المللی وهمونطور که رهبر انقلاب قبلا فرمودند بازدیداز مراکز مهم کشور مارا دچارسرنوشت عراق خواهد کرد ومناطق نظامی هرکشوری ازاسرار مهم آن کشوراست چه معنی میدهد جز جاسوسی وسرکشی ،،ازخداوند آرزوی سلامتی برای رهبر عزیزودلسوز طلب دارم وامیدوارم که نظارتها ورهنمودهای سیدورهبرمان برمسائل امروز کشور بیشتروبیشترگردد..یاعلی
  • محمدی ،
    1394-04-27 - 11:47

    ما با ولایت زنده ایم
  • محمدامین ،
    1394-04-27 - 09:46

    عیدسعیدفطر رابه محضرمبارک مقام معظم رهبری ولی امرمسلمین جهان حضرت آیت اله العظمی الامام خامنه ای تبریک وتهنیت عرض مینمایم
  • محمد خواجه ،
    1394-04-25 - 23:25

    اطاعت از رهبری یعنی گوش به فرامین رهبری وعمل به آ ن است، انشاالله مردم ایران چون گذشته با اتحاد ویکپارچگی از این مرحله هم سر بلند بیرون خواهند آ مد
  • محمود ،
    1394-04-25 - 17:54

    به نظر من هنوز برای اظهارنظر زوده؛ 
    
    باید متن آن ترجمه وتوسط وزارت امورخارجه منتشر شود، و مدت دو سه ماه انتظار برای گذراندن مسیر قانونی طرف مقابل بگذرد؛ 
    ومسیر قانونی طرف ما (مجلس و شورای عالی امنیت ملی) نیز طی شود؛
    
    اونوقت ما خوشحال و موافق و خوش بین هستیم اگــــــر: 
    اگــر امینهای این امّت، این توافق را به نفع امّت تشخیص دادند، تازه وقت عمل میرسد.
    اگــر طرف های مقابل به تعهداتشان وفادار ماندند ،که بعیده (چون قرآن فرموده: سران کفر به هیچ تعهدی پایبند نمیمانند آیه12 سوره توبه. وَ إنْ نَكَثوا أيمانَهُم مِن بَعدِ عَهدِهِم و طَعَنوا في دينِكُم فَقاتِلوا أئِمَّةَ الْكُفرِ إنَّهُم لا أيمانَ لَهُم لَعَلَّهُم يَنتَهون)
  • علی خالقی _ قم ،
    1394-04-25 - 17:32

    خدا رو شکر که رهبری آگاه و هوشیار داریم
    
    بی جهت نباید با توافق با دشمن لجوج ؛مکار, بد عهد, وقسم خورده ای که لبخند را بر روی لبان ما تاب نمی اورد خوشحال بود
    
    باید هوشیارانه کار را  پیش برد تا موقع شادی فراهم گردد
    
    خدایا سایه رهبرمان را مستدام بدار
  • بی قرار ،
    1394-04-25 - 17:27

    درود بر رهبرمون که با راهنمای هاش حقوق ملت ایران را  حفظ کرده وباعث اتحاد وپایداری مردم ودلگرمی مسئولین مذاکره کننده شدند.
    وهمچنین مردم مقوم وصبور ایران.
    وشهدای عزیز هسته  ای .
    توافق بشود یا نشود امنیت اسرائیل تامین نخواهد شد.
  • علیرضا ،
    1394-04-25 - 17:24

    این عمار........
  • ایمان ،
    1394-04-25 - 17:10

    ...... به خوبی میدانید که برخی از شش دولت طرف مقابل به هیچ رو قابل اعتماد نیستند.
  • حمزه ،
    1394-04-25 - 15:33

    سلام
    هزاران بار شکر الهی  بابت وجود بابرکت رهبر هوشمند ایران اسلامی و مذاکره کنندگان دلسوز کشور
    بنظر می رسد می بایست همگان دقت کافی و هوشمندانه به بیانات صریح معظم له همچون پاسخ به نامه اول ریاست محترم جمهوری داشته باشیم.
    حضرت آقا گام مهم را به سرانجام رسیدن مذاکرات دانسته اند! (معنایش  این نیست که لزوماً مسلماً و قطعاً اکنون به این گام مهم رسیده باشیم) و راهکار و شرط پیروزی را بستن راه بدعهدیها محتمل طرفهای مقابل دانسته اند.
  • ALI ،
    1394-04-25 - 15:31

    رهبر عزیز بسیار حکیمانه پاسخ دادن. هنوز چیزی به ثمر نرسیده؛ گرگ های کمین کرده همه حربه های شیطانی هاشون رو به کار می گیرند تا پیشترفت کشورمان کند بشه. مراقب عهد شکنی آنها باید بود. خدا رهبرمان رو حفظ کنه.
  • مهدی ،
    1394-04-25 - 15:17

    آقا جان من فقط خواستم تولدت رو تبریک بگم  ایشاالله همیشه سایتون بالا سر ما باشه عاجزانه خواهشمندم ما رو هم دعا کنید ممنون 
  • احمد ،
    1394-04-25 - 14:49

    رمضان رفت و خبر از رخ دلدار نشد
    یا که دل لایق آن لحظه ی دیدار نشد
    
    یوسفم مانده به بازار بلا بی حامی
    دست خالی و طلب اینکه خریدار نشد
  • ع.ل ،
    1394-04-25 - 14:37

    ما همیشه پشت رهبر می مونیم ...لبیک یا خامنه ای
  • علی عاصی ،
    1394-04-25 - 14:33

    آقاجان
    از تو به یک اشارت
    از ما به سر دویدن
  • منتظر ،
    1394-04-25 - 14:31

    سلام 
    با تو تا انتها
    with you to end.
  • رضا ،
    1394-04-25 - 14:25

    خیر رهبری فرمودند پایان مذاکرات...و نه توافق!
    رهبری رسما اعلام کردند هیچ چیز تمام شده نیست و سیر قانونی باید طی بشه فعلا و تازه در صورت تصویب این همه راه نقض عهد که در متن برجام هست رو جلوش رو بگیرند!
  • مهدی ،
    1394-04-25 - 13:09

    بسمه تعالی
    ما منتظریم در مسائلی که مربوط به ما امت مسلمان است نائب امام زمانمان دستور بفرمایند تا وظیفه خودمان را انجام دهیم..
  • حسین از فردوس ،
    1394-04-25 - 12:50

     با سلام
    با کنکاش در پاسخ  رهبر عزیزم به نامه رئیس‌جمهور درباره مذاکرات هسته‌ای می توان به کلمات کلیدی دست یافت که در آینده بسیار راه گشا می باشد.
    انتظار رهبری از دولت عزیز  : "  توافقنامه با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد  " 
    انتظار رهبری از  مجلس عزیز :" مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود "
    (( تاکید بسیار بر غیر قابل اعتماد بودن چند کشور (به ویژه آمریکا) )) 
     انتظار رهبری از ملت عزیز  : " حفظ  وحدت و متانت "  
    (( دستیابی به منافع ملی در گرو  فضای آرام و خردمندانه )) 
  • 1394-04-25 - 12:35

    هه دوباره هم تهدید نظامی مون کردن هم تحریم.
  • دوست ،
    1394-04-25 - 11:44

    به نظرم باید تفاوت این پیام را با پیامی که دررابطه با توافق ژنو دادند دید . صراحت بیان ایشان به نظرم بیشتر دقت شود. 
  • علی ،
    1394-04-25 - 11:33

    بحمدالله رهبرانقلاب جدا از اکثرا مسئولین(از هر جناح) و اکثر ملت، روی رویه احساس و حب و بغض سیاسی حرفی نمیزنن، نه چیزی که نیست رو بزرگ جلوه میدن نه کاری که انجام شده رو نادیده میگیرن.به دور از ذوق زدگی کاذبی که دام خیلی هارو گرفته و خطر تفرقه ایجاد کرده، ان شاءالله شامل عنایت خاص خداوند متعال همیشه باشند و سربازی برای بقیة الله العظم (عج)
  • حاتمی ،
    1394-04-25 - 11:09

    با سلام
    ضمن تشکر از زحمات مجدانه تیم مذاکره کننده، از پاسخ های هوشمندانه رهبری عزیز که هم در پاسخ به نامه اول جناب رئیس جمهور و هم در پاسخ نامه اخیر در قبال مسئله هسته ای، که بدون شتاب زدگی  و با وجود القای فضای خاصی از سوی جریانات خاص در کسب پیروزی نهایی، مسیر و افق روبرو رو بدرستی برای دولت مردان روشن نموده اند
    چند مسئله در رهنودهای ایشان مستتر ولی کاملا واضح می باشد:
    1- ما همچنان به دشمن بدعهد خود بی اعتمادیم
    2- طی مراحل قانونی توافق مذکور در ارگانهای مربوطه همچون شورای علی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی (و قائل شدن درصد اندکی برای اصلاح توافق مذکور برای ارگانهای مربوطه)
    3- تشکر از زحمات تیم مذاکره کننده
    4- بررسی دقیق متن توافق و تطبیق آن براساس خطوط قرمز اعلامی نظام و رهبری و عدم القای پیروزی نهایی تا عرصه برای بررسی کنندگان و منتقدان مصلح تنگ نیاید.
    5- درخواست متانت از مردم برای عدم ایجاد هیاهوهای شتاب زده و درخواست وحدت برای عدم ایجاد تفرقه بین منتقدان و حامیان توافق
    در پایان آرزومندیم که خدواند متعال به خاطر طاعات و عبادات مردم شریف در ماه مبارک و تلاشهای مجدانه تیم مذاکره کننده و خون بابرکت شهدای هسته ای نتیجه ای حاصل گردد که موجب رضایت الهی بوده و مصالح ملی را تامین نموده و باری از دوش مردم شهید پرور ما بردارد و تمام نقشه های ایران هراسی و شیعه هراسی دشمن قداره ما را نقش برآب نماید.
  • علی ،
    1394-04-25 - 10:45

    ما بچه های حزب الله پشتیبان وحدت ملی خواهیم ماند
  • 1394-04-25 - 10:37

    سلام چطوري ميشه با رهبر ديدار خصوصي داشته باشيم؟
  • مرتضی فرجی پور ،
    1394-04-25 - 09:46

    سلام به رهبر و آقا و مولای ما.
    تورو خدا به حرف های آقا گوش کنید. باور کنید سعادت ما در پیروی از ایشان است.خدا رهبرمون حضرت آقا رو برای ما حفظ کند.ان شا اله
  • رهگذر ،
    1394-04-25 - 09:33

    سلام
    آن قدر آمریکا و غرب بد سابقه هستند که واقعا نمی شود به قولشان امید بست. حتی اگر «نوش» هم در دهان کسی بگذارند باید دید چه «نیش»ی در کنارش تدارک دیده اند.
    پناه می بریم به خداوند
    
  • عبدالله خادم الثقلين ،
    1394-04-25 - 08:41

    بسم الله الرحمن الرحيم
    حضرت آقا فرمودند : در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود. به خوبی میدانید که برخی از شش دولت طرف مقابل به هیچ رو قابل اعتماد نیستند.
    رفتار و حركت آن " برخي از شش دولت " در طول 36 سال پس از انقلاب اسلامي و نيز سالهاي قبل از انقلاب اسلامي مملو از موارد متعددي است كه نشان مي دهد " به هيچ رو قابل اعتماد نيستند " ولذا مسئولين مربوطه بايد توجه جدي داشته باشند كه " در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود " 
    خوني كه در رگ ماست 
    هديه به رهبر ماست
  • 1394-04-25 - 07:32

    خدا سایه شما را از سر ما کم نکنه
  • hamid ،
    1394-04-25 - 07:14

    جانم فدای امام خامنه ای خدا رو شکر که رهبری با درایت و  سیاست داریم به نظر بنده بهترین جواب به نامه اقای روحانی داداه شد
  • سیده سمانه حمزه زاده ،
    1394-04-25 - 06:37

    باسلام
    سپاس فراوان ازرهبرعزیزم که همیشه آماده ومهیاهستندبرای بالابردن عزت ایران اسلامی وباوجودجو نامساعدی که ایجادشده بود ازپیگیری عزتمندی ایران سربلنددست نکشیدند
    وتشکرمیکنم ازجناب آقای روحانی که ازرهنمودهای سنجیده رهبری عزیز برای پیشبرداهداف شان استفاده کردند
    امارئیس جمهورگرامی بایدخاطرنشان کنم اینجانب هنوزهم نگرانی ازاین توافق دارم که چون بعضی ازطرفهای توافق سابقه خوبی درسالهای گذشته ازخودنشان نداده اند
    اماازاینکه ازفرمایشات رهبری عزیزپیروی میکنیدباعث دلگرمی میشود
    خداوندمنان شماراخیرسرشارعنایت فرماید
  • مجتبی ،
    1394-04-25 - 06:24

    جمله آخر، مهم و قابل توجهه. انتظار می‌ره که مردم از رفتار و شادی‌های هیجان‌زده و احساسی پرهیز کنن تا زمینه بررسی دقیق و منطقی این متن فراهم بشه و نیز چهره‌ی مقاوم کشور به دشمن غلط معرفی نشه
  • احمدعلی نرگسبان ،
    1394-04-25 - 05:57

    با سلام و درود بیکران پیشگاه مقام معظم رهبری حضرت آیتاالله العظمی خامنه ای...
    بر خود فرض و واجب میدانم از تدبیر و درایت و هوشمندی مقام عظمای ولایت در انجام گرفتن توافق هسته ای کمال امتنان و نهایت سپاس را معروض بدارم و ازطرف این کوچکترین سرباز ایشان و جمله مردم ایران عزیز قدردان رهبری خردمندانه مقام عظمای ولایت در اصدار فرامین راهبردی برای انجام توافق هسته ای باشم...
    ......
    علی نرگس شاعرو نویسنده..
  • 1394-04-25 - 05:06

    یاد شهدای ایرانمان گرامی؛ از چالدران تا مشروطه و انقلاب اسلامی چه خون ها و چه خون دل‌ها که به پای نهال عزّت و استفلال و آزادی مردم این آب و خاک پاک ریختند. ما نیز به دنبال ایشان و مسؤلین خدوم این ملّت والامقام ذره ای از جان و مال و فکر و هنر و توانایی‌هایمان برای پاسداری از کیان روشن و گران ایران غفلت و دریغ نخواهیم کرد. از رهبری بلندنظر و ریاست جمهوری مدبّر و رایزنان هسته‌ای غیور و شریفمان سپاسگزارم  و بدیشان مفتخرم.
  • 1394-04-25 - 04:29

    قابل توجه:
    « به سرانجام رسیدن این مذاکرات، گام مهمی است» 
    این صحبت آقا به این معنی نیست که کار تمام شده و مذاکره به سرانجام مقصود رسیده است! اشاره به پایان کار بعد از طی " مراحل قانونی" و بعد از تصویب دارد.. اشاره به اهمیت گامهایی است که انشاالله قرار است در مسیر قانونی پیش بینی شده برداشته شود..
    
  • عاشق ولایت و رهبری ،
    1394-04-25 - 04:00

    این پیام حضرت آقا بسیار روشن و منطقی است.. ان شاء الله همه ی ارکان کشور به این پیام مهم دقت کنند مخصوصا این جمله زیبا آقا :
    "از ملت عزیز انتظار دارم که همچنان وحدت و متانت خود را حفظ کنند تا بتوان در فضای آرام و خردمندانه به منافع ملی دست یافت."
  • ایرانی ،
    1394-04-25 - 03:27

    به نام خدا 
    با این پاسخ رهبری مسیر را کاملا هوشمندانه  مشخص و نظر دولت را جلب کردند که کار تمام نشده و مراقب شیطنت آمریکا و صهیونست ها باید بود ،ایشان سریعا نقشه آنها را میخونند و بهم میریزنذ. و به فضل خدا کار تمام میشود.
  • 1394-04-25 - 03:23

    لطفا پیام رهبر را با دقت بخوانید
    گام مهمی است،
    ( با این حال لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و [در مسیر قانونی] پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه [در صورت تصویب]، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود. به خوبی میدانید که برخی از شش دولت طرف مقابل به هیچ رو قابل اعتماد نیستند)
    تا وقتی مجلس رای نداده هیچ چیز تمام شده نیست
  • عاشق رهبر ،
    1394-04-25 - 03:16

    ملت قدرتمند و سرافراز ایران تمام کلمات رهبرش را با جان گوش می شنود و  می فهمد و با اعتمادی که بر ایشان دارد در پشت سر رهبرشان و نه جلوتر ؛ برای سربلندی و اعتلای اسلام و ایران قدم برمی دارد . ای کاش مسؤلینی که طرف خطاب نیز هستند مانند توده ملت قلب پیام ایشان را درک کنند . ان شاء الله
  • علی ،
    1394-04-25 - 03:08

    با سلام و درود به روح منعالی امام وشهدا
    فقط میخواستم با تمام وجود اعلام کنم که تنها افتخارم سربازی و پیروی از هدایت ها و رهنمود های رهبری فرزانه و با بصیرت ,سید علی خامنه ای ایست
    ما با ولایت زنده ایم
  • حسین ،
    1394-04-25 - 02:45

    سلام حضرت آقا فرمودند که مردم متانت خودشون رو حفظ کنن و این خیلی نکته ی مهمیه.
    بنظرم بعضی ذوق زدگی ها بازی در زمین دشمن است.
    بازم ممنون از این همه بصیرت رهبرم.
    آقا بهت افتخار می کنم
  • علی فارقی ،
    1394-04-25 - 02:35

    درود بر مقتدای تیز بین و زیرکی که فقط ما داریم..
    خدا رو صدهزار مرتبه شکر به داشتن چنین رهبری.
    پاسخی عالی و موشکافانه ای بود رهبرم.. 
    اینکه فرمودند:"متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب..." یعنی هنوز توافقی نشده است. این متن رو در مسیر قانونی( خطوط قرمز) قرار گیرد و اگر تصویب شد.... .
    اینکه می فرمایند:"از ملت عزیز انتظار دارم که همچنان وحدت و متانت خود را حفظ کنند تا بتوان در فضای آرام و خردمندانه به منافع ملی دست یافت" یعنی مردم عزیز دو دسته موافق و مخالف نشید.. متین باشید و شادی زودهنگام نکنید تا در فضای آزاد و نقدهای خردمندانه دولت کارشو انجام بده.
    
    امیدوارم درست برداشت کرده باشم
    
  • فاطمه کریمی ،
    1394-04-25 - 01:58

    #متن_فراهم_آمده #بادقت_ملاحضه #درمسیر_قانونی_قرارگیرد #درصورت_تصویب  #راه_نقض_عهد_بسته_شود #بعضی_ازطرف_های_مقابل #به_هیچ_رو_قابل_اعتماد_نیستند
    
    حواسمان باشد در یک نامه کوتاه رهبرمان چند شرط برای بررسی #متن_فرآهم_آمده بیان کردند! 
    فضای #آرام و #خردمندانه را حفظ کنیم تا به منافع مان دست یابیم، 
  • طلبه انقلابی ،
    1394-04-25 - 01:32

    وظیفه ما مردم در کلام آقا که باید گفتمان جامعه و عمل مسئولین باشه
    وحدت
    متانت
    فضای آرام و خردمندانه
  • م ،
    1394-04-25 - 01:31

    الحمدلله برای این درایت:
    با این حال لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود. به خوبی میدانید که برخی از شش دولت طرف مقابل به هیچ رو قابل اعتماد نیستند.
  • اکبر قمی ،
    1394-04-25 - 01:19

    الحمدالله الذی هدانا لهذا...
    این موفقیتها مرهون لطف صاحب مملکت، خون شهداء از جمله شهدای هسته ای، ولایت مداری مردم عزیز، هماهنگی و مقاومت دولت و تیم مذاکره کننده است. بخاطر نعمت ولایت و بخاطر همه چیز خدایا ممنون
  • سجاد،فرزند علمدار ،
    1394-04-25 - 01:00

    ما منتظر فرمان ولی زمان خویشیم،  موجیم که آسودگی ما عدم ماست
  • عظیم ،
    1394-04-25 - 00:44

    باسمه تعالی
    خدایا بحق همه خوبان روزگارت عزت وقدرت  این رهبر بیدار وهوشیار را لحظه به لحظه افزایش بده .رهبری که لحظه ای از توظئه های دشمنان غافل نمی شود ولحظه ای از پیشرفت ملت ایران ورفع ظلم از این ملت وهمه مظلومان دست نمی کشد.خدایا عیدی ما ملت ایران را بعد از یک ماه روزه حفظ وحدت ویکپارچگی در اطاعت از این رهبر صبور وبصیر قرار بده تا به همه اهدافمان برسیم.الهی آمین 
  • 1394-04-25 - 00:36

    رهبری گفتند سرانجام، نه گفتند خوب بوده نه بد ، گفتند مذاکرات به سرانجام رسید ، نگفتند دستاوردی داشته است،دوستان رو کلمات و مفردات جمله های رهبری تامل وتعمق کنند و سطحی صحبت نکنند
  • سید محمد ،
    1394-04-25 - 00:23

    به عشق شما رهبر عزیز وحدت را با هم حفظ می کنیم تا با دعای شما و ولیعصر به سر انجام  رسیدن این مذاکرات را در اجرا ببینیم . 
    حفظ وحدت + عشق به رهبری = سربازتان
  • 1394-04-25 - 00:19

    الحمدلله.....
  • مصطفی ،
    1394-04-25 - 00:03

    فکر کنم این متنی که آقا در جواب آقای رو حانی منتشر کردن معنی و مفهومی عمیق تر از این برداشت های ساده انگارانه داره،به نظرم آقا دوباره دارند نکات قبل از توافق رو گوشزد می کنند البته با یه هشدار یا راهنمایی خطاب به مردم،که جای فکر  داره!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمود رفیع پور ،
    1394-04-24 - 23:24

    رهبر اگر فرمان دهد جان را فدایش می کنیم.
    
  • علی ،
    1394-04-24 - 23:20

    خدا رو شکر که که آحاد جامعه غش کننده بر توافق نبوده و نیستند متانت خود را حفظ کرده و در حماسه های سیاسی مختلف نشان دادند که عدالت و اعتدال اسلامی، آن هم از نوع "واقعی" سر لوحه کار قرار می دهند و فقط روزنامه وار تابع ولایت فقیه بودن را بر زبان جاری نمی کنند بلکه حقاً و قلباً با ولایت هستند و خوب می دانند که با شیاطین نمی شود صلح کرد...
    اللهم احفظ امامنا و قائدنا خامنه ایی
  • 1394-04-24 - 23:17

    ره‍برم ،ما تا اخرین نفس ایستاده ایم 
  • سرباز امام زمان (عج) ،
    1394-04-24 - 23:13

    بسم الله الرحمن الرحیم ... خداوند سایه ی رهبرمون رو از سرمون کم نکنه اما باید به این صحبت حضرت آقا حتما دقت کنیم که فرمودند : (در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود. به خوبی میدانید که برخی از شش دولت طرف مقابل به هیچ رو قابل اعتماد نیستند.)
    از جناب آقای روحانی و گروه مذاکره کننده هم بسیار متشکرم اما دشمنمون آمریکا و اسرائیل و کنگره ما رو راحت و بدون حیله نمی گذارن.
    
    خدایا به حق حضرت ولی عصر (عج) دل های ما را از زنگار نفاق در امان داشته و در فتنه های داخلی و خارجی ما و رهبر عزیزمون رو یاری بگردان.
    
  • جانم سید علی ،
    1394-04-24 - 23:10

    آقاجان 
    اینکه فرمودید : (... با این حال لازم است متنی که فراهم آمده ...برخی از شش دولت طرف مقابل به هیچ رو قابل اعتماد نیستند.)
    یعنییییییی :  هنوز ...
    آنها جلو می‌آیند؛ آنها زیاده‌طلبند؛ آنها جز به استکبار و استعمار و سلطه‌ی بر ملّتها به چیزی قانع نیستند؛ هرچه بتوانند جلو می‌آیند؛
    بیانات رهبر انقلاب در دانشگاه افسری امام حسین ع 
    1394/02/30
    ●□●□
    البتّه هیچ‌وقت نسبت به مذاکره‌ی با آمریکا خوش‌بین نبودم. نه از باب یک توهّم بلکه از باب تجربه؛ تجربه کردیم.
    بیانات در دیدار مداحان
    1394/01/20
    ●□●□
    گفتیم به طرف مقابل اعتماد نکنید، به لبخند او فریب نخورید، به وعده‌ی نقد که میدهد ــ وعده‌ی نقد، نه عمل نقد ــ اعتماد نکنید، [چون] وقتی خرش از پل گذشت، برمیگردد و به ریش شما میخندد! اینقدر اینها وقیحند. 
    بیانات آقا در دیدار مداحان           
    1394/01/20
    
    چشم مولای من ،دریافت شد .ما همچنان و الی الابد به دشمن بدبین هستیم .
    لبیک یابن الزهرا .
  • امید ،
    1394-04-24 - 22:52

    امیدواریم مسئولان شتاب زده عمل نکنند.
  • فاطمه ،
    1394-04-24 - 22:51

    آخر عاقبت این توافق بخیر بگذره، نمیدونم باید خوشحال باشم یا..، دشمن نباید دست کم گرفت!!!!
  • افسری از افسران جنگ نرم ،
    1394-04-24 - 22:32

    تنها راه سعادت پیروی از ولایت به معنای واقعی کلمه در عمل و نه فقط در حرف است.
    لازم است همه مان به تمام بخشهای بیانات امام خامنه ای توجه نماییم و نؤمن ببعض و نکفر ببعض نباشیم تا از صراط مستقیم منحرف نشویم:
    1-تلاش پیگیر و پرطاقت هیئت مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ئی 
    2-لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد.
    3-مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل 
    4-از ملت عزیز انتظار دارم که همچنان وحدت و متانت خود را حفظ کنند تا بتوان در فضای آرام و خردمندانه به منافع ملی دست یافت.
    در نهایت می بایست تمام خطوط قرمز مطرح شده توسط مقام ولایت رعایت شود.
    والسلام علی من اتبع الهدی
  • مجتبی خموشی ،
    1394-04-24 - 22:30

    بسم الله القاصم الجبارین
    آقا جان، دلم داشت آتیش می‌گرفت. ممنون از این‌که دل من و امثال من رو مثل نامه «مرقوم داشته‌اید» آرام کردید.
    ان شاء الله بصیرت مردم هر روز افزوده بشه و سیاسی‌کاری‌های برخی افراد، کمتر!
  • رضا ،
    1394-04-24 - 22:27

    سلام به راستی نمی توان به برخی از کشورهای 5+1 اعتماد کرد ، این را تجربه نشان داده است .
  • ولایت مدار ،
    1394-04-24 - 22:24

    سلام علیکم
    لطفا، سایت شما، پیشقدم در امثتال فروان مقام معظم رهبری شده و به بررسی و تببین دقیق متن این توافق نامه بپردازد.
    با تشکر فراوان
  • 1394-04-24 - 22:13

    خداروشکر
    آقا گفتن « به سرانجام رسیدن این مذاکرات، گام مهمی است»
    این یعنی نقطه پایان مناقشه هسته ای و تسلیم امریکا پس از 12 سال.
    از رهبر عزیزمان تشکر میکنیم که کشتی انقلاب را از این طوفان نجات داد
  • محمدرضا ،
    1394-04-24 - 22:11

    عدالت و اعتدال یعنی همین
  • العبد ،
    1394-04-24 - 21:57

    رهبرم، ما از هیچ خدمتی برای تو فروگذار نخواهیم کرد
  • امین ،
    1394-04-24 - 21:27

    ما ملت ایران همگی پشتیبان رهبریم...
در این رابطه بخوانید :
پیامک‌های این دیدار
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه‌ی رئیس‌جمهور درباره‌ی مسئله‌ی هسته‌ای: لازم می‌دانم از تلاش هیئت مذاکره‌کننده قدردانی کنم/ به سرانجام رسیدن این مذاکرات، گام مهمی است اما لازم است متن فراهم‌آمده، با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی‌شده قرار گیرد و در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود.
  • رهبر انقلاب به نامه‌ی رئیس‌جمهور درباره‌ی مسئله‌ی هسته‌ای پاسخ دادند.
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی