news/content
نسخه قابل چاپ
1375/11/18

پیام به مناسبت روز ایمان، ایثار و شهادت در دهه‌ی فجر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت روز ایمان، ایثار و شهادت در پیامی تأکید کردند افراد جامعه و به ویژه مدیران و مسؤولان آن وظائفی در قبال شهدا دارند که اهم آن زنده نگاهداشتن نام و یاد و راه آنها است. متن پیام به این شرح است:

بسم‌اللَّه‌‌الرّحمن‌‌الرّحیم‌‌

الحمدللَّه ربّ العالمین و صلّی اللَّه علی سیدالعالمین محمّد و اله الطاهرین سیما بقیةاللَّه فی الارضین‌‌

روز شهیدان فرصت مغتنمی است برای ابراز شکرگزاری از جانهای پاکی که بدن و همه‌‌ی تعلقات جسمانی را رها کردند تا برای انسانها آزادی و رستگاری فراهم آید و انسانهای والایی که غرقه در خون بر خاک افتادند تا روی زمین از ظلم و تجاوز و قساوت پاک شود. سلام ما بر آنان، بر همه‌‌ی شهیدان راه خدا که روشنگر راه زندگی بشرند و مشعل هدایت الهی که هدیه‌‌ی پیامبران خدا برای ساکنان زمین است، فروغ و شعاع خود را از آنان گرفته است و همچنین سلام بر خانواده‌‌هایی که گاهواره‌‌ی تربیت این عزیزان بودند و مادران و پدرانی که در دامانهای پاک و مطهر خود چنین گوهرهای تابناکی را پرورش دادند، و سپس در هنگام جوانی و بالندگی، آنها را به خیل شهادت سپردند و بر دشواری این اهداء شگفت آور، صبر و تحمل ورزیدند. و برترین درود بر امام عزیز راحل ما که این همه را به ما آموخت.

انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، حیات و شکوه و پایداری و بالندگی خود را از این فداکاری‌‌ها و گذشتها دارد و این در میزان عدل الهی، چیزی عظیم و حقیقتی نمایان است و ثواب الهی که از همه‌‌ی دنیا و مافیها برتر است، بر آن مترتب است. البته افراد جامعه و به ویژه مدیران و مسؤولان آن نیز وظائفی در قبال این عناصر گرامی دارند که اهم آن زنده نگاهداشتن نام و یاد و راه آنها است، و راه خدا هیچگاه از فداکاری‌‌های بزرگ که از انسانهای ارزشمند سر می‌‌زند، بی‌‌نیاز نیست. خداوند همه‌‌ی ما را در زمره‌‌ی این انسانها قرار دهد.

والسّلام علی عباداللَّه الصالحین - سیّد علی خامنه‌‌ای - 18/11/1375

 
 

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی