news/content
نسخه قابل چاپ
1375/07/05

پیام به مناسبت روز تجلیل از شهدا و ایثارگران

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز تجلیل از شهداءو ایثارگران در هفته‌ی دفاع مقدس

بسم الله الرحمن الرحیم‌

بار دیگر هفته‌ی دفاع مقدس، مناسبت شایسته‌یی است. برای سلامی از اعماق جان، بر ارواح نورانی و یاد مبارک شهیدان، به خون خفته گانی که در راه خدا به جهادی بزرگ توفیق یافتند، و خداوند کریم و رحیم، شهادت را که بالاترین دستاورد این نشئه است پاداش آنان ساخت و این ستاره‌ی گرانبها را بر ناصیه‌ی آنان به درخشش آورد.

یاد شهیدان، یادبود ارزشهای انسانی است، و گرامیداشت آنان، تجلیل از برترین خصال بشری است. یاد شهیدان باید با تدبر و عبرت‌گیری همراه باشد. آنان همان فرزانگانی هستند که جان عاریت را که کالایی تمام شدنی و رو به زوال است، با نعیم پایدار الهی سودا کردند و خود را از خسرانی که هر انسانی خواه ناخواه دچار آن است یعنی اضمحلال تدریجی سرمایه‌ی زندگی، به نیکوترین وجه رها ساختند. عمل صالح آنان که از ایمانی پایدار ریشه می‌گرفته است، برترین عملهای صالح است.

این درس بزرگ را شهید، با حضور خود، با کرامت خود، با اجر عظیمی که بدو وعده داده شده است به طور پیوسته به ما که هنوز در پشت حصارهای مادیت و خود پرستی زندانی می‌باشیم، می‌دهد و ما را به جهاد، به هجرت الی الله، به تلاش مخلصانه در راه خدا که همان انجام تکلیف هر زمان و پاسخ به نیاز هر لحظه است، فرامی خواند. رحمت خدا بر آنان و تفضل و اجر الهی شامل حال خانواده‌های صبور و سرافراز آنان باد. و سلام الله الزاکیات علی ولیه الاعظم و محبوب جمیع الامم روحی فداه.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته‌
سید علی خامنه‌ای

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی