news/content
نسخه قابل چاپ
1373/10/12

پیام به مناسبت سالروز میلاد حضرت مسیح(ع)

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ بمناسبت‌ آغاز سال‌ نو میلادی‌ و سالگرد میلاد با سعادت‌ حضرت‌ عیسی‌ مسیح‌(ع‌) پیامی‌ صادر فرمودند. متن‌ پیام‌ به‌ این‌ شرح‌ است‌:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌

سالگرد میلاد حضرت‌ عیسی‌ مسیح‌ پیامبر بزرگوار را که‌ آغاز سال‌ جدید میلادی‌ است‌ به‌ همه‌ی‌ مسیحیان‌ و مسلمانان‌ جهان‌ بویژه‌ به‌ هم‌ میهنان‌ مسیحی‌ تبریک‌ می‌گویم‌.

آن‌ پیامبر برگزیده‌ی‌ خدا، مردم‌ را به‌ راه‌ خدا که‌ راه‌ خوشبختی‌ انسان‌ است‌ دعوت‌ می‌کرد و از پیروی‌ هوا و هوس‌ و آلودن‌ صفای‌ روح‌ انسان‌ به‌ زشتی‌ و ستم‌ و بدکرداری‌، برحذر می‌داشت‌. قدرتهای‌ طاغوتی‌ و فاسد و زورگور و بندگان‌ زر و زور، آن‌ رسول‌ الهی‌ را مورد آزار و تهمت‌ قرار دادند و قصد جان‌ او را کردند و پس‌ از آنکه‌ خدای‌ متعال‌ او را در آغوش‌ حفظ و امان‌ خود جای‌ داد، حواریون‌ و پیروانش‌ را سالهای‌ سال‌ به‌ شکنجه‌های‌ هولناک‌ دچار ساختند تا تعالیم‌ او را که‌ بر ضد فساد و ظلم‌ و شرک‌ و هوسرانی‌ و جنگ‌افروزی‌ و مردم‌ فریبی‌ بود، از بین‌ ببرند. آنانکه‌ خود فاسد و ظالم‌ و هوسران‌ و جنگ‌افروز و مردم‌فریب‌ بودند، نمی‌توانستند دین‌ خدا و پیامبر خدا و رهروان‌ راه‌ خدا را تحمل‌ کنند.

امروز نیز آنگونه‌ قدرت‌ها حاضر نیستند بندگان‌ خدا و پیروان‌ دین‌ خدا و رهروان‌ حقیقت‌ را تحمل‌ کنند. پیروی‌ از حضرت‌ عیسی‌ علیه‌السلام‌ لازمه‌اش‌ طرفداری‌ از حق‌ و بیزاری‌ از قدرتهای‌ ضد حق‌ است‌ و امید است‌ که‌ مسیحیان‌ و مسلمانان‌ در هر نقطه‌ی‌ جهان‌، این‌ درس‌ بزرگ‌ حضرت‌ مسیح‌ علیه‌ السلام‌ را در زندگی‌ و عمل‌ خود زنده‌ بدارند.

از خداوند متعال‌ درخواست‌ می‌کنم‌ سال‌ جدید میلادی‌ را سال‌ بهروزی‌ برای‌ همه‌ی‌ ملت‌ها و همه‌ی‌ بشریت‌ قرار دهد.

سیدعلی‌ خامنه‌ای‌

دوازدهم‌ دی‌ماه هزار سیصدوهفتادوسه

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی