news/content
نسخه قابل چاپ
1371/10/11

پیام تبریک به مناسبت سالروز میلاد حضرت مسیح (علیه‌السّلام)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین امروز طی پیامی میلاد باسعادت حضرت عیسای مسیح و سال نو میلادی را به همه ی مسیحیان و مسلمانان جهان تبریک و تهنیت گفتند. متن پیام مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

میلاد پیامبر بزرگ الهی حضرت عیسای مسیح را به همه مسیحیان و مسلمانان مخصوصاً به هم میهنان مسیحی تبریک می گویم. این رسول مکرم مانند همه ی انبیاء عظام الهی مبشر سعادت بشر و حامل پرچم توحید و تکریم انسان بود و امروز بشریت بیش از همیشه به این پیام نجات بخش نیازمند است. امسال در منطقه بالکان جمعی از کسانی که خود را به غلط به حضرت مسیح نسبت می دهند عید ولادت آن حامی مظلومان را با خون هزاران زن و کودک و مرد بی گناه مسلمان آلوده کردند و به ظلمی بزرگ دست زدند. شگفتا که در سراسر جهان مسیحیت، هیچ کس از قدرتمندان حاضر نشد یک قدم درراه دعوت مسیح بردارد و برای نجات مظلومان بوسنیایی عملی به جد انجام دهد. دنیای تحت قدرت استکبار، دنیای فریفته به فرهنگ زر و زور ، دنیای آفت زده از تعالیم غرب، امروز نمی تواند این همه جنایت را با خونسردی تماشا کند و در همان حال خود راپیرو موسی، عیسی و محمد علیهم سلام الله و برکاته بداند، در بخش دیگری از همین دنیای گمراه صهیونیست های خون آشام فاجعه ی تازه ای آفریده اند. آنها چند صد تناز بهترین فرزندان فلسطین خونین را از خانه و میهن خود تبعید کرده اند. اکنون درزمستان سرد و در روز و شبهای ولادت مسیح نجات بخش، در اروپا و خاورمیانه، صربها و صهیونیستها که منسوب به دو مذهب اند، با پیروی از مذهب زور و ظلم و استکبار، ‌دست به فاجعه سازی گشوده اند و جای آن است که همه ی پیروان راستین ادیان توحیدی، همه ی مسلمانان و مسیحیان و یهودیان دلسوز به هرکاری مناسب و ممکن برای مقابله با این جنایتها دست زنند. این است نشان پیروی از پیامبران و سپاس حقیقی میلاد مسعود حضرت مسیح.

امید است الطاف الهی و توجهات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه پشتیبان کسانی باشد که از دعوت عقل و دین پیروی می کنند.

والسلام و علی عبادالله الصالحین
11/10/1371
سیدعلی خامنه ای

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی