news/content
نسخه قابل چاپ
1371/01/27

پیام تشکر در پی حضور گسترده مردم در انتخابات چهارمین دوره مجلس

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی پیامی ضمن تشکر صمیمانه از ملت رشید ایران به خاطر شرکت گسترده در انتخابات چهارمین دوره مجلس شورای اسلامی، شرکت در مرحله دوم این انتخابات را واجب شرعی و سیاسی دانستند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

اکنون که به فضل الهی و توجهات حضرت ولی‌الله‌الاعظم روحی فداه انتخابات چهارمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور چشمگیر و مسئولانه مردم عزیزمان در مرحله اول به پایان رسیده و نتایج آن در سراسر کشور اعلام گردیده است، وظیفه می دانم تشکرات صمیمانه خود را نثار ملت رشید و هوشیار و عظیم الشأن کرده ، بخاطر رشد و آگاهی و همت و وقت شناسی شما ملت بزرگ، جبه سپاس به درگاه خداوند موفق و معین بسایم.

شما ملت عزیز با این حرکت انقلابی، روح مقدس امام راحل و ارواح طیبه شهدا را شاد کردید و نام آنان را سرافراز ساختید.

این حضور عظیم مردمی در مسئله ای که به سرنوشت کشور ارتباط می یابد و نقشی حیاتی در آینده ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد، پاسخ هوشمندانه و قاطعی بود که ملت ایران به دسیسه های دشمنان داد و نقشه های آنان رابرای ایجاد محیط یأس آلود و نهایتاً فاصله انداختن میان مردم و نظام اسلامی تا مدتها خنثی کرد.

ملت عزیز ما بخوبی دانسته است که دشمان کینه ورز برای آنکه بتوانند توطئه های خود در باره ایران عزیز را جامه عمل بپوشانند، احتیاج به این دارند که مردم را از صحنه ی عمل و سیاست خارج کنند و آنان را نسبت به مسائل مهم و عمده کشور بی اعتنا و بی تفاوت سازند. به همین جهت بود که از مدتها پیش از شروع انتخابات دوره چهارم با زبانها و شیوه های مختلف تبلیغاتی تلاش می کردند مردم ایران را نسبت به این انتخابات بی اعتنا و دلسرد و مأیوس سازند.

شما مردم آگاه و مؤمن با حضور بی سابقه خود در انتخابات، همه ی این تلاش خباثت آلود دشمنان را خنثی کردید و به همه دنیا فهماندید که ملت ایران همچنان زنده و هوشیار و در صحنه و آماده دفاع از دستاوردهای عظیم چندین ساله خود و پاسداری ازحاصل خون شهداست.

اکنون شبکه استکباری تبلیغات جهانی پس از ناکامی در این مرحله درصدد آن است که با تفسیرها و تأویلهای کینه توزانه در باب انتخابات و القائات خصمانه، شیرینی این موفقیت بزرگ را از کام ملت ایران بزداید و با وارد آوردن اتهام به مسئولان امین و زحمتکش امر انتخابات، مردم را نسبت به نتایج این آزمایش الهی دچار تردید کند.

اینجانب اعلام میکنم بر طبق گزارشهای مؤثق، انتخابات در سراسر کشور با سلامت و اتقان انجام شده و اطمینان به نتایج آن حاصل است. از گویندگان و نویسندگانی که توفیق سخن گفتن با مردم را دارند درخواست میکنم که همواره خدا رادر نظر داشته، حقیقت را بیان کنند و با سخنان خلاف واقع یا تکیه بر گمان واهی خدای نخواسته به تبلیغات دشمن کمک نکرده، کام شیرین مردم را تلخ نکنند.

لازم است به مردم عزیزمان یادآوری کنم در حوزه هایی که نتایج کامل انتخابات به مرحله دوم کشیده شده، مردم هنوز تکلیف الهی و سیاسی شرکت در انتخابات را به طور کامل ادا نکرده اند و شرکت در مرحله دوم انتخابات، واجب شرعی و سیاسی است. و همه‌ی آحاد مردم عزیز در این حوزه‌ها در روز موعود باید به مراکز رأی گیری هجوم برده، آراءخود را به صندوقهای رأی بریزند. و دشمنان اسلام و مسلمین را یکسره مأیوس نمایند وانشاءالله کوشش کنند که به تعداد همه ی افرادی که در حوزه مورد نیاز است نام داوطلبان مورد نظر خود را بنویسند. از خداوند متعال فضل و رحمت و توفیق الهی رابرای شما ملت بزرگوار مسئلت مینمایم. از همه برگزار کنندگان انتخابات صمیمانه تشکر کرده، قبول حضرت احدیت و پاداش الهی را برای آنان مسئلت می نمایم.

والسلام علی جمیع عبادالله الصالحین
سیزدهم شوال 1412 - مصادف با 27 فروردین 1371
سیدعلی خامنه‌ای

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی