news/content
نسخه قابل چاپ
1370/11/17

پیام به مناسبت روز تجلیل از شهدا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت تجلیل از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، اسرا، مفقودین وخانواده های معظم شهدا پیامی صادر کردند. متن این پیم به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌

الحمدلله‌ رب‌ العالمین‌ صلوات‌ و سلام‌ خداوندبرخاتم‌ پیامبران‌. مظهر اسم‌ اعظم‌ الهی‌ و تجسم‌ همه‌ی‌ فضایل‌ انسانی‌ حضرت ‌محمدبن‌عبدالله‌ صلی‌الله‌علیه‌واله‌ و بر اهل‌بیت‌ پاک‌ و مکرم‌ او،قافله‌ سالاران‌ صراط مستقیم‌ عبودیت‌ و معلمان‌ جهاد و شهادت‌، و بر حضرت‌بقیه‌الله‌ روحی‌فداه‌ امید فردای‌ بشریت‌ و درود و رحمت‌ خداوند بر شهیدان‌ راه‌حق‌ و عدالت‌ در همه‌ی‌ تاریخ‌ بویژه‌ شهدای‌ عالی‌مقام‌ انقلاب‌ اسلامی‌ که‌ در روزگار غربت‌ فضایل‌ بر ضد سلطه‌ی‌ شیطانی‌ ابرقدرتها قیام‌ کردند و جان‌ در راه ‌رضای‌ خدا و نجات‌ کشور و ملت‌ نهادند و خاطره‌ی‌ جاودان‌ خود را همچون‌ مشعلی‌ روشن‌ و راهنما، در ذهن‌ و دل‌ و واقعیت‌ زندگی‌ ما باقی‌ گذاردند. و سلام‌ خدا وخلق‌ بر سلسله‌جنبان‌ آگاهی‌ و ایثار، سلاله‌ی‌ پاک‌ اولیاء در زمان‌ ما، حضرت‌ امام‌خمینی‌ اعلی‌الله‌مقامه‌.

درس‌ بزرگ‌ شهیدان‌ عزیز ، که‌ لحظه‌یی‌ نبایداز آن‌ غفلت‌ شود ، آن‌ است‌ که‌ جان‌ را و همه‌ی‌ آنچه‌ را برای‌ ما عزیز است‌،باید هرگاه‌ که‌ لازم‌ شود، سپر بلای‌ ارزشهای‌ اسلامی‌ کنیم‌ و با همه‌ی‌ وجوداز حاکمیت‌ اسلام‌ ـ که‌ مایه‌ی‌ عزت‌ و شرف‌ و آزادگی‌ است‌، دفاع‌ نماییم‌.

درظلمات‌ سلطه‌ی‌ استکبار و ظلم‌ بر جهان‌ امروز، اسلام‌ و قرآن‌ یگانه‌ ملجأی‌است‌ که‌ می‌تواند ملتها را نجات‌ دهد، و به‌ همین‌ جهت‌ قدرتهای‌ زورگوی‌ جهانی‌تا آن‌جا که‌ بتوانند با اسلام‌ مقابله‌ می‌کنند و در راه‌ حاکمیت‌ آن‌ مانع‌می‌سازند.

جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ که‌ نخستین‌ تجربه‌ی‌ موفق‌ پیروزی‌ و حکومت‌اسلام‌ است‌ به‌ همین‌ جهت،‌ مورد بغض‌ و کینه‌ی‌ آن‌ سلطه‌هاست‌ و با همه‌ی‌توان‌ با آن‌ مبارزه‌ی‌ آشکار و پنهان‌ می‌کنند. دفاع‌ از اسلام امروز نیز مانندصدر اسلام جز با گذشت‌ و فداکاری‌ ممکن‌ نیست‌; و جان‌ و مال‌ و تلاش‌ و دانش‌ و آبرو، و همه‌ی‌ داشته‌ و اندوخته‌ی‌ مسلمانان‌ صادق‌ باید هرگاه‌ لازم‌ شود در راه‌ دفاع‌ از آن‌ حقیقت‌ روشن‌ و مقدس‌ صرف‌ شود. همه‌ی‌ آحاد ملت بخصوص‌کارگزاران‌ حکومت‌ اسلامی، باید این‌ درس‌ را از شهیدان‌ همواره‌ به‌ یاد داشته‌باشند و از خدای‌ متعال‌ توفیق‌ در این‌ راه‌ را بخواهند.

امیداست ‌خانواده‌های‌ این‌ عزیزان‌ و جانبازان‌ و مفقودین‌ مشمول‌ لطف‌ و عنایت‌ الهی‌باشند و ملت‌ ما قدر این‌ ایثارگران‌ را همواره‌ بدانند و آنان‌ را در فداکاری‌الگوی‌ خود قرار دهد.

والسلام‌ علیکم‌

هفدهم‌ بهمن‌ماه‌ یکهزاروسیصدوهفتاد

سیدعلی‌ خامنه‌ای‌

پیام مذکور امروز بعد از ظهر توسط حجةالاسلام والمسلمین محمدیگلپایگانی درمراسمی که در گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار شده بود، قرائت شده است.
 

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی