news/content
نسخه قابل چاپ
1370/10/07

پیام به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی پیامی میلاد حضرت مسیح(ع) را به همه‌ی مسیحیان و مسلمانان تبریک گفتند. متن پیام مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌

یا مریم‌ ان‌ الله‌ یبشرک‌ بکلمة‌ منه‌ اسمه‌المسیح‌ عیسی‌ ابن‌ مریم‌ وجیها فی‌ الدنیا و الاخره‌ و من‌ المقربین‌

عید میلاد حضرت‌ عیسی‌ مسیح‌ پیامبر برگزیده‌ی‌ خدا را به‌ هم‌میهنان‌ مسیحی‌ و همه‌ی‌مسیحیان‌ و مسلمانان‌ تبریک‌ می‌گویم‌.

آن‌ کلمه‌ی‌ خدا در دوران‌ گمراهی‌ و جهل‌ و بی‌عدالتی‌ و بی‌اعتنایی‌ به‌ ارزش‌ انسان‌، پرچم‌ هدایت‌ و نجات‌ انسانها رابر دوش‌ گرفت‌ و با قدرتهای‌ ستمگر زر و زور به‌ ستیزه‌ برخاست‌ و به‌ بسط عدل‌ و رحمت‌ و توحید همت‌ گماشت‌.

امروز مؤمنان‌ به‌ آن‌ پیامبر بزرگ‌ یعنی ‌مسیحیان‌ و مسلمانان‌ برای‌ استقرار نظم‌ شایسته‌ی‌ جهانی‌ باید به‌ تعالیم‌ و راه‌ پیامبران‌ روی‌ آورند و فضایل‌ انسانی‌ را بر طبق‌ آموزش‌ آن‌ معلمان ‌بشریت‌ گسترش‌ دهند.

قدرتهای‌ ستمگر عالم‌ بخصوص‌ در صد سال‌ اخیر بر خلاف‌ معنویت‌ و ارزشهای‌ والای‌ انسانی‌ در زندگی‌ جوامع‌ بشری‌ پای‌ فشرده‌اند ونتیجه‌ی‌ آن‌ گسترش‌ فسادهای‌ اخلاقی‌ و اعتیاد و بی‌بندوباری‌ و ویرانی‌ بنیان‌ خانواده‌ و نیز رشد استثمار و افزایش‌ فاصله‌ی‌ میان‌ ملتهای‌ فقیر و غنی‌ ودوری‌ روزافزون‌ از عدالت‌ اجتماعی‌ و بی‌اعتنایی‌ به‌ کرامت‌ انسان‌ و تولید سلاحهای‌ مرگبار و افزایش‌ کشتارهای‌ دسته جمعی‌ گردیده‌ است‌. علم‌ نیز مانندانسان‌، قربانی‌ حذف‌ معنویت‌ و بی‌اعتنایی‌ به‌ ارزشهای‌ دینی‌ شده‌ است‌.

اگرحضرت‌ مسیح‌(ع) امروز در میان‌ ما می‌بود لحظه‌یی‌ را برای‌ مبارزه‌ با سردمداران‌ ظلم‌ و استکبار جهانی‌ از دست‌ نمی‌داد و گرسنگی‌ و سرگردانی ‌میلیاردها انسانی‌ را که‌ به‌ وسیله‌ی‌ قدرتهای‌ بزرگ‌، استثمار و به‌ جنگ‌ و فساد و ستیزه‌خویی‌ سوق‌ داده‌ می‌شوند تحمل‌ نمی‌کرد.

این‌جانب‌ امیدوارم‌ که‌ با بیداری‌ جوامع‌ بشری‌ و تلاش‌ صادقانه‌ی‌ پرچمداران‌ معرفت‌ دینی‌ و برانگیخته‌شدن‌ وجدانهای‌ خفته‌، بشریت‌؛ قرنِ‌ روی‌ آوردن‌ به‌ معنویت‌ و ارزشهای‌ دینی‌ را در پیش‌ داشته‌ باشد و جهان‌، چنان‌ که‌ محو حکومتهای‌ مارکسیستی‌ را به‌ چشم‌ دید فروریختن‌ همه‌ی‌ بنیانهای‌ استکباری‌ و ظالمانه‌ را شاهد باشد.

والسلام‌علی‌ عبادالله‌ الصالحین‌
علی‌ حسینی‌ خامنه‌ای‌
1370/10/7

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی