news/content
نسخه قابل چاپ
1369/11/09

حکم مأموریت به حجت‌الاسلام جعفر منتظری و آقای حسین دادگر و حجت‌الاسلام کاظم صدیقی برای بازرسی در قوّه‌ی قضاییه‌

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

جناب حجةالاسلام آقای منتظری و جناب آقای حسین دادگر و نماینده‌ی ریاست محترم قوّه‌ی‌قضاییه، جناب حجةالاسلام آقای صدیقی(دامت‌تأییداتهم)

اکنون که بحمداللَّه دستگاههای اجرایی و قضایی جمهوری اسلامی، به‌طور هماهنگ در خدمت اسلام و ملت مسلمان ایران قرار دارند و خبرهای مسرتبخشی از سرعت عمل و پیشرفت مطلوب امور در قوّه‌ی قضاییه به گوش می‌رسد، این‌جانب به جهت نقش حساس و بسیار مهم دستگاه قضایی کشور در تحقق اهداف عالیه‌ی نظام اسلامی، لازم دانستم از جریان دقیق پیشرفتهای قوّه‌ی قضاییه در استقرار عدالت و قسط و اجرای احکام و ضوابط اسلامی و سایر امور مربوط به آن قوّه، مطّلع گردم. لذا ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای پیگیر و مخلصانه‌ی آیةاللَّه آقای یزدی، ریاست محترم قوّه‌ی قضاییه و با اطلاع از سوابق فضل و تعهد و نیز تجربه‌ی طولانیِ خدمت شما آقایان در آن قوّه، آقایان محترم را جهت انجام بازرسی در قوّه‌ی قضاییه تعیین می‌نمایم، تا در مدت سه ماه نسبت به موارد ذیل بازرسی کامل و دقیق به عمل آورده و در هر مورد، گزارشات وافی به این‌جانب و به رئیس محترم آن قوّه ارایه نمایند.

1)تدابیر و اقداماتی که تا کنون در جهت تحقق دستگاه قضایی مطلوب و توانمند برای استقرار عدالت و استیفای حقوق و اجرای احکام اسلامی صورت گرفته است.

2)تدابیر و اقدامات انجام شده برای به‌کارگیری عناصر و نیروهای صالح و سالم و توانا در رده‌های مختلف قضایی و اداری آن قوّه و حذف عناصر ناصالح.

3)وضعیت عمومی و فعالیتهای دو سازمان مهم بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری، خاصه در امر رسیدگی به مراجعات و دعاوی.

4)وضعیت دادگاهها و دادسراهای انقلاب و نقاط قوّت و ضعف و مشکلات آنان.

علاوه بر موارد یاد شده، لازم است آقایان محترم به‌طور خاص نسبت به میزان دقت و سرعت عمل در رسیدگی بر پرونده‌ها و نیز اطمینان از انطباق احکام صادره‌ی دادگاهها با قوانین کشور و ضوابط شرع مقدس، بررسی نمونه‌یی به عمل آورند.

توفیق آقایان را از خداوند متعال خواستارم.

سیّد علی خامنه‌ای - 09/11/1369

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی