news/content
نسخه قابل چاپ
1369/06/28

پیام به مجمع فرماندهان سپاه

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

مجمع فرماندهان و مسؤولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علاوه بر این‌که همچون سالهای قبل، خاطره‌ی مجاهدتها و ایثارها و شهادتها را برای ملت تجدید می‌کند، پرچم پیروزی را نیز که در سایه‌ی وحدت کلمه، تحت رهبری امام عظیم‌الشأن(قدّس سرّه) و به برکت خون شهیدان و همکاری سازمانهای نظامی و مجاهدات بی‌نظیر بسیج و سپاه و ارتش و تلاش بی‌وقفه‌ی مسؤولان دلسوز کشور به اهتزاز آمده است، همچون آیت لطف و رحمت الهی و افتخاری جاودانی، برفراز سر خویش می‌بیند.

برای شما جوانان عزیز و فرزندان صالح اسلام، مایه‌ی سربلندی و افتخار است که در نبرد خونین و تعیین‌کننده‌ی اسلام با کفر، حضوری با همه‌ی وجود داشته و پایداری و صبری کم‌نظیر نشان داده‌اید و اکنون شاهد تحقق وعده‌ی الهی، یعنی پیروزی اسلام بر همه‌ی کفر می‌باشید.

ملت ما و مقدّم بر همه، رزمندگان ایثارگر، این امتیاز بزرگ را دارند که همچون مسلمانان صدر اسلام، جهاد فی‌سبیل‌اللَّه را در مقابل صنادید کفر و نفاق و گردنکشان ظالم و متجاوز عالم، با پیروزی کامل به پایان برده و در کارزار بزرگ خود، به هیچ‌چیز و هیچ‌کس جز نیروی ایمان و اخلاص - که ناشی از اعتقاد راسخ به توحید و اعتماد به وعده‌های الهی است - تکیه نکرده‌اند. از این پس نیز در راه طولانی به سمت اهداف نهایی انقلاب اسلامی، همیشه پیروزی با شما خواهد بود.

با پیروزیهای بزرگی که ملت ایران به دست آورد، حجت الهی بر همه تمام شد و راه آینده در برابر همه‌ی مسلمین روشن گشت. شما سرداران رشید اسلام، وظیفه‌ی سنگینتری دارید. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید در چهارچوب وظایفی که برای آن معین شده، جدی، باانضباط، قاطع، پیشرو و با حفظ و تقویت توجه به خدا و اخلاص و ایمان و معنویت - که رکن اصلی این نهاد انقلابی بوده است - حرکت خود را ادامه دهد؛ با ارتش جمهوری اسلامی ایران، در نهایت هماهنگی و صفا همکاری کند و مأموریت بزرگ تشکیل و تربیت بسیج بیست میلیونی را با توکل به خدا و با روحیه‌ی ابتکار و پشتکار دنبال کند.

هریک از نیروهای سه‌گانه‌ی سپاه، مأموریتی ویژه برعهده دارند و نیروی زمینی، محور اصلی و مایه‌ی امید و ذخیره‌ی الهی برای انقلاب و کشور است و باید یگانهای خود را به کیفیتی که معین شده است، سازماندهی و تقویت کند. و کلیه‌ی عناصر عزیز سپاه، در هر بخش از این سازمان انقلابی و در هر جای کشور، باید در تقویت این نهاد مقدس - که پشتوانه‌ی عظیمی برای ملت و کشور ماست - کوشیده و استوانه‌ی دفاع مقدس را روزبه‌روز مستحکمتر بدارند.

از خداوند متعال، دوام توفیقات شما عزیزان را مسألت می‌کنم.

والسّلام علیکم و رحمةاللَّه - سیّد علی خامنه‌ای - 28/06/1369

 

 

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی