news/content
نسخه قابل چاپ
1381/03/01

پیام‌ به‌ گردهمایی‌ جامعه‌ اسلامی‌ دانشجویان

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در پیامی‌ به‌ گردهمایی‌ جامعه‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ دشمن‌ برای‌ محاصره‌ ملت‌ ایران‌ و نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ بمنظور نفوذ و سلطه‌ مجدد بر کشور تصریح‌ کردند: اتحاد نیروهای‌ مؤمن‌ و غیور در دانشگاهها امروز یک‌ ضرورت‌ تردیدناپذیر است‌. متن‌ پیام‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ که‌ حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین‌ قمی‌ مسؤول‌ نهاد نمایندگی‌ ولی‌ فقیه‌ در دانشگاهها آنرا قرائت‌ کرد به‌ این‌ شرح‌ است‌:
بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌
جوانان‌ و دانشجویان‌ عزیز
به‌ شما و همه‌ی‌ جوانانی‌ که‌ انگیزه‌ و همت‌ خود را از سرچشمه‌ی‌ ایمان‌ و آگاهی‌ ناب‌ سیراب‌ می‌کنند و نیرو و نشاط جوانی‌ را در راه‌ رشد و تعالی‌ کشور به‌ کار می‌برند درود می‌فرستم‌ و توفیقات‌ روزافزون‌ شما را از خدای‌ متعال‌ درخواست‌ می‌کنم‌.
امروز وظیفه‌ی‌ شما جوانان‌ خطیر و سنگین‌ و مجاهدت‌ در این‌ راه‌، دقیق‌ و ظریف‌ است‌. امروز دشمنان‌ مستکبر و سلطه‌طلب‌ درصدد محاصره‌ کردن‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌اند. تلاش‌ بی‌ثمر آنان‌ در طول‌ دو دهه‌ برای‌ به‌ زانو در آوردن‌ ملت‌ ایران‌ به‌ برکت‌ ایمان‌ و روشن‌بینی‌ مردم‌، همچنان‌ ناکام‌ مانده‌ است‌ و آنان‌ امروز به‌ ناچار مقاصد و اغراض‌ شوم‌ خود را بی‌پرده‌ و نمایان‌ کرده‌اند. دشمن‌ مستکبر، سراسیمه‌ و شتاب‌زده‌ همه‌ی‌ راههای‌ نفوذ فرهنگی‌ و سیاسی‌ و اقتصادی‌ را در مد نظر قرار داده‌ و امیدوار است‌ بتواند از این‌ راهها ملت‌ ایران‌ و نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ را محاصره‌ کند و پنجه‌ی‌ شوم‌ خود را همانند دوران‌ پیش‌ از انقلاب‌ در جسم‌ و جان‌ کشور عزیز ما فرو برد. همه‌ و بخصوص‌ جوانان‌ لازم‌ است‌ هوشیارانه‌ و مصمم‌ نقشه‌ی‌ دشمنان‌ را خنثی‌ کنند. شرط اصلی‌ موفقیت‌، تقویت‌ ایمان‌ و آگاهی‌ و نگاه‌ تیزبین‌ به‌ سر انگشتان‌ فعال‌ و خیانتکار دشمن‌ است‌.
اتحاد نیروهای‌ مؤمن‌ و غیور در دانشگاهها امروز یک‌ ضرورت‌ تردیدناپذیر است‌. از خداوند متعال‌ توفیقات‌ همه‌ی‌ شما را مسئله‌ می‌کنم‌.
سیدعلی‌ خامنه‌ای‌
01/03/1381

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی