news/content
نسخه قابل چاپ
1368/05/25

نامه به حجّت‌الاسلام والمسلمین اکبر هاشمی‌رفسنجانى و اعلام استعفا از سِمت ریاست جمهورى

بسم‌ا‌لله‌الرّحمن‌الرّحیم (۱)
جناب حجّت‌الاسلام والمسلمین آقاى هاشمی‌رفسنجانى (دامت تأییداته)

 با سلام و تحیّت و تبریک مجدّد کسب اعتماد عظیم ملّت انقلابى و فداکار و انتصاب به مسئولیّت افتخارآمیز ریاست جمهورى اسلامى ایران و آرزوى توفیق و تأیید الهى براى جنابعالى در راه خدمت به اسلام و مسلمین و خدمت به این ملّت عزیز، به اطّلاع جنابعالى میرسانم که اینجانب براى اینکه بتوانید مسئولیّت خطیر خود را سریعاً آغاز نمایید، امروز (۱۳۶۸/۵/۲۵) از سِمت ریاست جمهورى استعفا داده‌ام.
والسّلام علیکم و‌ رحمة‌الله و‌ برکاته
و حفظکم ا‌لله‌ ناصراً لدینه و مدافعاً عن عباده
سیّدعلى خامنه‌اى
۱۳۶۸/۵/۲۵


۱) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تا هفدهم مهر ۱۳۶۸ قانوناً رئیس جمهوری اسلامى ایران بودند که با توجّه به انتخاب ایشان به رهبرى، این استعفا شرایط را براى شروع رسمى دوره‌ى ریاست جمهورى جدید مهیّا کرد. شایان ذکر است پس از استعفاى حجّت‌الاسلام والمسلمین هاشمى‌رفسنجانى از ریاست مجلس شوراى اسلامى در جلسه‌ى ۱۳۶۸/۵/۲۴ مجلس، و انتصاب رئیس جدید قوّه‌ى قضائیه در تاریخ ۱۳۶۸/۵/۲۴، و انتخاب رئیس جدید مجلس در تاریخ ۱۳۶۸/۵/۲۵، مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در جلسه‌ى ۱۳۶۸/۵/۲۶ مجلس شوراى اسلامى برگزار شد و ایشان رسماً ریاست جمهورى اسلامى ایران را بر عهده گرفت.

 
 

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی