news/content
نسخه قابل چاپ
1368/05/08

پیام به ملّت ایران به‌مناسبت حضور در همه‌پرسى اصلاحیّه‌ی قانون اساسى و انتخابات ریاست جمهورى

بسم ‌ا‌لله‌الرّحمن‌الرّحیم (۱)
اَّلیَومَ یَئِسَـ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم فَلاتَخشَوهُم وَاخشَ‌ـونِ. (۲)

 ملّت رشید و عزیز ایران! خداى را سپاسگزارم که یک بار دیگر در امتحانى بزرگ و الهى، سربلند و پیروز و موفّق گشتید و با حضور گسترده و چشمگیر خود در صحنه‌ی همه‌پرسى و انتخابات، ضمن اداء وظیفه‌ی حق‌شناسى خود نسبت به امام عظیم‌الشّأن فقید (اعلى ا‌لله‌ مقامه) و میثاق مجدّد با آرمانهاى والاى انقلاب اسلامى، اصلاحات قانون اساسى را تصویب کردید و رئیس‌جمهور خود را برگزیدید.خنّاسان و بدخواهانى که با انواع وسوسه‌هاى شیطانى و با بهره‌گیرى از کاستی‌ها و فشارهاى ناشى از توطئه‌هاى دشمنان و جنگ تحمیلى، تلاش مذبوحانه‌اى را به همراه همه‌ی بوقهاى تبلیغاتى دشمنان براى ناامید کردن مردم و خالى کردن صحنه با تمام توان آغاز کرده بودند، امروز ناکام و مأیوس گردیدند. و صفوف فشرده‌ی ملّت در جمعه‌ی ششم مرداد که متبرّک به نزدیکى با ایّام عید بزرگ غدیر خم و روز ولایت و امامت بود، ‌ان‌شاءالله‌ زمینه‌ی نزول رحمت و برکت بیشتر از جانب خداوند متعال بر این ملّت و رضایت و خرسندى ولی‌ا‌لله‌الاعظم (ارواحنا فداه) را فراهم کرد و تیرى بر قلب کفر و استکبار و نفاق بود.

 جاى آن است که همه‌ی کسانى که دانسته و ندانسته در سراسر جهان، اسیر تحلیل‌هاى غلط و غیرواقعىِ خود و دیگران درباره‌ی ایرانند، اکنون به خود آیند و حقایق کشور عزیز ما را در رفتار و موضع‌گیری‌هاى ملّت بزرگمان، صحیح و واقع‌بینانه درک کنند.

 امید است وحدت صفوف شما ملّت عزیز که همیشه برکات و فضل الهى را به همراه داشته است، این بار نیز منشأ تحوّلات مبارکى در جامعه گشته و با کمک عموم ملّت، سعادت، رفاه، ترقّى، عزّت و استقلال و پیشرفت آرمانهاى انقلاب اسلامى را به ارمغان آورد.

 قانون اساسى جدید که یکى از آخرین یادگارهاى امام عزیزمان است، میثاق امّت با انقلابى است که بیش از ده سال آماج توطئه‌هاى همه‌ی دشمنان عنود (۳) و لجوج و نادان و بزرگ و کوچک بوده و مسیر خون‌بار خود را با استقامت و سرفرازى پیموده و با خطّ برجسته و نورانى در تاریخ ثبت گردانیده است. اینجانب به‌عنوان خدمتگزارى کوچک، از آحاد مردم غیور و عزیز، برادران و خواهران، جوانان و نوجوانان و سالخوردگان که با زحمت خود را به صندوقها رساندند و نیز از همه‌ی برگزارکنندگان انتخابات ‌-از شوراى محترم نگهبان و وزارت محترم کشور و صداوسیما و نیروهاى انتظامى و مباشرین امور صندوقهاى آراء که آن‌چنان با شکوه و آرامش و نظم، این مانور عظیم انقلابى را برگزار کردند و سایر دست‌اندرکاران- صمیمانه تشکّر میکنم و براى همگان از خداى متعال موفّقیّت و سعادت استدعا دارم.
والسّلام‌علیکم‌ورحمة‌ا‌لله‌
سیّدعلى حسینی‌خامنه‌اى       
هشتم مرداد ماه ۶۸            
بیست‌وششم ذی‌الحجّة‌الحرام ۱۴٠۹

 
 
۱) ششم مرداد ۱۳۶۸ در همه‌پرسى اصلاحیّه‌ى قانون اساسى ۷۷۱,۴۵۶,۱۶ نفر شرکت کردند و ۳۸/۹۷ درصد به آن پاسخ مثبت دادند. در پنجمین دوره‌ى انتخابات ریاست جمهورى هم ۲۴۷,۴۳۹,۱۶ نفر شرکت کردند، که حجّت‌الاسلام والمسلمین اکبر هاشمى‌رفسنجانى با ۵۱/۹۴ درصد آراء به ریاست جمهورى اسلامى ایران برگزیده شد.
۲) سوره‌ى مائده، بخشى از آیه‌ی ۳؛ «... امروز کسانى که کافر شده‌اند، از [کارشکنى در] دین شما نومید گردیده‌اند. پس، از ایشان مترسید و از من بترسید ...»
۳) ستیزه‌جو
 

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی