news/content
پیوندهای مرتبطخبرخبر
نسخه قابل چاپ
1381/03/08

موافقت با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

در آستانه‌ میلاد با سعادت‌ حضرت‌ ختمی مرتبت‌ محمد مصطفی (ص) و ولادت‌ حضرت‌ امام‌ جعفر صادق‌(ع)، حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی جمعی از محکومان‌ دادگاههای عمومی، انقلاب، نظامی و ویژه‌ روحانیت‌ سراسر کشور را مشمول‌ عفو و تخفیف‌ مجازات‌ قرار دادند.
موافقت‌ مقام‌ معظم‌ رهبری با عفو این‌ محکومان، در پی درخواست‌ آیت‌الله‌ سیدمحمود هاشمی شاهرودی رئیس‌ قوه‌ قضاییه‌ صورت‌ گرفته‌ است. متن‌ نامه‌ رئیس‌ قوه‌ قضاییه‌ و پاسخ‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی به‌ این‌ شرح‌ است‌:
بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌
محضرت‌ مبارک حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای دام‌ظله‌العالی
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی
با اهدای سلام‌ و تحیات‌ و عرض‌ تبریک و تهنیت‌ خجسته‌ ایام‌ زاد روز حضرت‌ ختمی مرتبت‌ (ص) و طلوع‌ صبح‌ صادق‌ آل‌ محمد و هفته‌ وحدت، صورت‌ اسامی سیصد و هفتاد و شش‌ نفر از محکومان‌ دادگاههای عمومی و انقلاب‌ و نظامی و ویژه‌ روحانیت‌ سراسر کشور که‌ استحقاق‌ محکومان‌ مزبور بر برخورداری از عفو و تخفیف‌ مجازات، با طی مراحل‌ کارشناسی لازم‌ در کمیسیون‌ عفو و بخشودگی به‌ تأیید رسیده‌ است، به‌ محضر مبارک تقدیم‌ تا در صورت‌ تصویب‌ در اجرای بند ۱۱ اصل‌ ۱۱۰ قانون‌ اساسی و بمناسبت‌ مرقوم‌ مشمول‌ عفو و تقلیل‌ مجازات‌ واقع‌ شده‌ از مراحل‌ عالی و رأفت‌ اسلامی بهره‌مند گردند.
والامر الیکم‌ والسلام‌ علیکم‌ و رحمه‌الله‌ و برکاته‌
سیدمحمود هاشمی شاهرودی
رئیس‌ قوه‌ قضاییه‌
۰۴/۰۳/۱۳۸۳

پاسخ‌ مقام‌ معظم‌ رهبری به‌ نامه‌ رئیس‌ قوه‌ قضاییه‌ بدین‌ شرح‌ است‌:
بسمه‌ تعالی
با سلام‌ و تحیت‌ و تبریک میلاد حضرت‌ نبی اکرم‌ (صلیاله‌ علیه‌ و آله) و حضرت‌ امام‌ صادق‌ (علیه‌ الصلوه‌ والسلام) با پیشنهادها موافقت‌ میشود.
والسلام‌ علیکم‌
سید علی خامنه‌ای
۰۸/۰۳/۱۳۸۳

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی