news/content
نسخه قابل چاپ
1384/06/31

پیام به مناسبت روز تجلیل از شهدا و ایثارگران

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی بمناسبت روز تجلیل از شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس، شهیدان را مظهر و نماد این دوران طلایی خواندند و تصریح کردند: یاد شهیدان عزیز و والامقام که با نثار جان و هستی خود، گوهر درخشان ملت مؤمن ایران را آشکار ساختند، زندگی بخش است.
متن پیام را که بعداز ظهر امروز حجه الاسلام والمسلمین رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهیدان در بهشت زهرا قرائت کرد بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حماسه‌ی ملت ایران در دفاع مقدس، نمایشگر قله‌ی ظرفیتهای انسانی مردم این سرزمین خدائی است. قدرت ایستادگی و شجاعت، قدرت ابتکار و خلاقیّت‌، عمق هوشمندی و فطانت، پیوندهای فکر و عاطفی،‌ صفای باطن و زلال اندیشه‌ی ایرانی، و برتر از همه: ایمان عمیق و عمل‌آفرین و تحول‌ساز این ملت موحّد در جام جهان‌نمای این دوران پرحادثه، نشان داده شد.
مظهر و نماد این دوران طلائی، شهیدان عزیز و والامقامند که با نثار جان و هستی خود،‌ این بنای رفیع را استحکام بخشیدند و گوهر درخشان ملت مؤمن را آشکار ساختند.
یاد آنان همچون خونی که به پیکر شخصیت ایرانی تزریق شود، زندگی‌بخش است. این یاد را همواره باید زنده و جاری نگهداشت.
سلام خدا بر آنان و بازماندگان صبورشان و بر همه‌ی ایثارگران راه حق.

والسلام علیکم و رحمة‌الله
سید علی خامنه ای
31/شهریور/1384

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی