news/content
نسخه قابل چاپ
1375/08/11

پیام به مناسبت افتتاح ساختمان جدید موسسه امام خمینی (ره)

به مناسبت خجسته سالروز ولادت کوثر رحمت، زینت بخش بنیان عصمت و طهارت، سرچشمه انوار امامت و شکوفاساز شجره نبوت و رسالت، حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و نیز میلاد سلاله پاک فاطمی، بنیان‌‌گذار دولت کریمه ایران اسلامی حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) و به مناسبت برگزاری جشن فارغ‌‌التحصیلی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی و بهره برداری از ساختمان جدید آن، پیامی از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای صادر شد. متن این پیام که توسط حجت‌‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی قرائت شد. بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم‌‌

خداوند حکیم و علیم را سپاس که این مؤسسه‌‌ی مبارک، با فراهم آمدن شرایط لازم، اکنون رسما افتتاح میشود و بدین گونه حوزه‌‌ی عظیم‌‌الشأن قم از ثروت معنوی و ابزار کارامد دیگری در عرصه‌‌ی متنوع و پیچیده‌‌ی مسؤولیت بزرگ و تاریخی خود، بهره‌‌مند میگردد.

ژرف نگری در این عرصه‌‌ی منحصر به فرد و توجه به هدف متعالی این مسؤولیت ما را به لزوم اهتمام روزافزون بر انتخاب روشها و ابزارهای نو و کارامد و مبتکرانه، متقاعد میسازد و جای تردید نمیگذارد که بیاعتنایی به این مهم، مخصوصا در این برهه‌‌ی بیسابقه و بینظیر، موجب وارد آمدن زیانهای جبران‌‌ناپذیر بر گسترش معرفت دینی و رواج و همه گیری ایمان اسلامی خواهد بود.

حوزه‌‌ی مقدسه‌‌ی قم که علوم اسلامی را در سطح راقی و ممتاز تعلیم و تحقیق میکند در کنار مراکز درسی به شیوه‌‌ی معمول و معهود که از امتیازات فراوان برخوردار است، باید از مراکزی که شیوه‌‌های جدید پژوهش و آموزش را تجربه میکنند، نیز برخوردار باشد و بر ذخیره‌‌ی کهن و غنی و تمام نشدنی خود، فراورده‌‌های تازه‌‌ی بشری را نیز بیفزاید.

این حرکت، بیگمان بر نشاط و طراوت و تحرک این حوزه‌‌ی سرافراز، خواهد افزود و در آینده‌‌ی نه چندان دور، ملت مسلمان ایران بلکه امت اسلامی از برکات آن بهره‌‌مند خواهد شد.

اکنون یکی از اولین گامها در این راه برداشته شده و امید است این روند هرگز متوقف نشود.

اینجانب ضمن سپاسگزاری از رئیس عالی قدر و عالم و حکیم این مؤسسه و دیگر اعلام و افاضل بزرگواری که در این کار سهیم بوده‌‌اند مزید توفیقات آنان را از خداوند مسألت میکنم و امیدوارم این خدمت آنان مقبول خاطر مبارک حضرت بقیه الله اعظم ارواحنا له الفداء بوده باشد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته‌‌
سید علی خامنه‌‌ای
۷۵/۸/۱۱
 

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی