news/content
نسخه قابل چاپ
1383/03/03

انتصاب مهندس سید عزت‌الله ضرغامی به ریاست سازمان صدا و سیما

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی ضمن تقدیر از مدیریت و تلاش‌های دکتر لاریجانی، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی را برای یک دوره‌ی پنج‌ساله به ریاست سازمان صداوسیما منصوب کردند. ایشان در این حکم بر ضرورت تلاش برای رسیدن همه‌جانبه صداوسیما به نقطه‌ای که شایسته‌ی جمهوری اسلامی ایران است تأکید کردند. متن حکم رهبر انقلاب به این شرح است:

جناب آقای مهندس سید عزت‌الله ضرغامی

اکنون که مأموریت جناب آقای دکتر علی لاریجانی در صدا و سیما پایان پذیرفته است، جنابعالی را با توجه به صلاحیت‌ها و تجربه‌ها و آشنایی‌های گسترده‌ای که با این مجموعه‌ی بزرگ و مؤثر دارید به ریاست سازمان مذکور منصوب می‌کنم.

این رسانه ملی در دوره‌ی ده‌ساله‌ی مسوولیت جناب آقای لاریجانی به ارتقاء و پیشرفت چشمگیری نائل گشت و نقش‌آفرین عرصه‌های گوناگون فرهنگی اجتماعی و سیاسی شد . مدیریت هوشمند و پرتلاش توانست در این سازمان بزرگ تحول بیافریند و آنرا برای رسیدن به نقطه مطلوب آماده سازد. وظیفه ی خود می‌دانم از جناب آقای لاریجانی و همکارانی که ایشان را در این کار بزرگ یاری داده اند صمیمانه تشکر کنم.

دوران مسوولیت جنابعالی پنج سال است. انتظار می‌رود در همه‌ی این مدت با تلاش مدبرانه و دلسوزانه و با بهره‌گیری از آنچه تاکنون شده است، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را از همه جهت به آن نقطه‌ای برسانید که شایسته‌ی جمهوری اسلامی ایران است. آنچه در احکام انتصابات قبلی به تفصیل گفته شده، معیارها و شاخص‌های این مسیر است و ایمان راسخ و همت عالی و بکارگیری دانش و تجربه و استفاده از همکاران مومن و لایق که بحمدالله تعداد آنان در صداوسیما کم نیست خواهد توانست مجاهدت در این راه دشوار را آسان کند.

توفیق جنابعالی و دیگر مدیران ارجمند و همه‌ی کارکنان صدا و سیما را از خداوند متعال مسألت می‌کنم و الطاف الهی و توجهات حضرت بقیة‌الله ارواحنا فداه و برکات روح مطهر امام و ارواح طیبه‌ی شهیدان عالی‌مقام بویژه شهیدان خرمشهر سرافراز را که امروز به نام مبارک آنان مفتخر است برای شما و همه‌ی دست‌اندرکاران رسانه‌ی ملی خواهانم.

سید علی خامنه‌ای
سوم خرداد ۱۳۸۳
 

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی