news/content
نسخه قابل چاپ
1381/06/25

انتصاب آیت‌الله‌ حاج‌ سید یوسف‌ طباطبایی‌ به‌ سمت‌ امامت‌ جمعه‌ اصفهان‌

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ طی‌ حکمی‌ آیت‌الله‌ حاج‌ سید یوسف‌ طباطبایی‌ را به‌ سمت‌ امامت‌ جمعه‌ اصفهان‌ و نمایندگی‌ خود در استان‌ اصفهان‌ منصوب‌ کردند. متن حکم مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب مستطاب سید الاعلام و حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید یوسف طباطبائی دامت برکاته
اکنون که آیت الله طاهری از امامت جمعه ی اصفهان کناره گیری کرده اند جنابعالی را که مزین به زیور علم و عمل و مفتخر به خدمات ارزنده به نظام مقدس جمهوری اسلامی و سرافراز به تقدیم شهدای عالی مقام می باشید، به امامت جمعه ی آن شهر پر افتخار و نمایندگی خود در میان مردم مؤمن و شجاع و شهید پرور آن استان منصوب می کنم.
اصفهان در تاریخ انقلاب دارای نقشی ویژه است و مردم هوشمند و لایق آن بر جستگی های فراوانی را در میدان جهاد و سیاست و علم و سازندگی از خود نشان داده اند.
جوانان پر شور و انقلابی آن در همه ی آزمایش های دشوار توانستند راه درست را هشیارانه بیابند و آن را شجاعانه طی کنند. نام شهیدان پر آوازۀ اصفهان هم اکنون در چهار گوشه ی کشور با گوش دل و جان مردم، آشناست. حوزه ی علمیه و دانشگاه آن شهر هم اکنون از جمله ی سرآمدان حوزه و دانشگاهند و حضور بزرگانی که معلم دین و اخلاق اند مایه ی رشد تقوا و خود آگاهی در آن شهر است. حضور شخصیت جامع علمی و عملی و انقلابی جنابعالی در مسؤولیت خطیر امامت جمعه ی اصفهان خواهد توانست وحدت و نشاط و استقامت در صراط مستقیم اسلام و انقلاب را در آن شهر و استان روز افزون سازد انشاء الله امید است نماز جمعه محور وحدت و همدلی و مرکز نشر ایمان و معنویت و جایگاه ممتاز تبیین اندیشه های انقلاب و امام باشد و دل های تشنه ی جویندگان حقیقت را سیراب کند.
بی شک مساعدت و همکاری ارزشمند علمای اعلام و برجستگان حوزه و دانشگاه و عموم مردم مؤمن سرمایه ی ارزشمندی برای ایفای مسؤولیت های خطیر و اقامه ی هر چه بهتر این فریضه ی بزرگ خواهد بود انشاءالله.
لازم می دانم از زحمات طاقت فرسای آیت الله آقای طاهری در سالیان تحمل مسؤولیت امامت جمعه اصفهان تشکر کنم. توفیق و تفضل الهی را برای همگان مسئلت می نمایم.

والسلام علیکم و رحمت الله
سید علی خامنه ای
25/6/1381

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی