news/content
نسخه قابل چاپ
1382/06/14

پیام به سیزدهمین اجلاس نماز

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بمناسبت برگزاری سیزدهمین اجلاس سراسری نماز پیامی صادر فرمودند:
متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اینک پس از دوازده سال از آغاز حرکت مبارک اقامه نماز باید فصل دیگری در این تلاش و جهاد مبارک آغاز شود. این فصل می بایست نگاه خود را به برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت برای دستیابی به هدفهای تعریف شده ای بدوزد که بگونه ای انبوه و متراکم در خلال توصیه ها و دستورالعمل های تقدیم شده در این مدت، موج می زند. هدف بلندمدتِ اقامه ی نماز در جامعه، صلاح و فلاح همگانی است، لیکن تا رسیدن به آن مقصود والا، هدف میان مدت، برافروختن چراغ نماز در همه خانه ها و در خانه ی دلها است. و هدف کوتاه مدت، به کارگیری همه ظرفیت علمی و هنری و تبلیغی کشور در این راه و سمت و سو دادن به همه آنگونه تلاشها در این جهت است. همچنانکه برای گزاردن نماز باید قبله را شناخت و به آن روی آورد، برای لبریز کردن فضای دنیا و دنیای دلها از عطر و جلوه و روح نماز هم قبله ای وجود دارد که باید آن را یافت و بدان روی کرد. این قبله همان هدفهای والا و نهایی نماز است و روی کردن به آن، پیمودن راههایی است که بدان منتهی می شود، و این راهها در قالب هدفهای کوتاه مدت و میان مدت، تعریف شدنی است.
اکنون بحمدالله با همت رئیس جمهور محترم، دستگاههای اجرایی ذیربط به همکاری در عمل برای اقامه نماز فراخوانده شده اند، و از دستگاههای تبلیغی بویژه صدا و سیما و وزارتهای فرهنگی و گردانندگان مراکز جمعیتی، بطور ویژه در پیام سال های پیش تعهد مسؤولانه خواسته شده است، کار لازمِ امروز آن است که هیئت هایی برای تعیین دقیق مأموریتهای این دستگاهها تشکیل شود و بر اثر آن، برنامه زمانبندی شده همه فعالیتها و خدماتی که وظیفه آنان است با شیوه ای علمی و واقع بینانه فراهم گردد، و هیئت کارآمد دیگری مأمور پیگیری و نظارت مستمر بر پیشرفت این فعالیتها و خدمات گردد.
براین اساس، گردهمایی سال آینده شما، مجمعی فقط برای سخنرانی نیست بلکه عرصه ای است که در آن می باید هیئت های مزبور گزارش پیشرفت آن برنامه زمانبندی شده را بدهند و جمع داوری عالیرتبه ای، سهم هر دستگاه را از تشویق و تقدیر و یا خدای نخواسته از توبیخ و سرزنش به او بپردازد و براساس پیشرفتها یا توقفها و موانع راه، برنامه ی جامع را تصحیح یا تکمیل کند. بیشک دولت محترم و شخص رئیس محترم جمهور می توانند برترین نقش را در این فرایند منطقی و کارساز، ایفاء کنند.
توفیقات همگان بویژه جناب حجةالاسلام قرائتی را در پیشبرد این خواسته ی ارزشمند از خداوند متعال مسئلت می کنم و امیدوارم مشمول ادعیه زاکیه حضرت بقیةالله باشند.
والسلام علیکم و رحمةالله
سیدعلی خامنه ای
14/06/1382

در این رابطه بخوانید :
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی