news/content
نسخه قابل چاپ
1377/07/08

انتصاب تیمسار سرلشکر علی شهبازی به فرماندهی ارتش

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، طی حکمی، تیمسار سرلشکر علی شهبازی را به سمت فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب فرمودند.
متن حکم مقام معظم رهبری بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم‌
تیمسار سرلشکر علی شهبازی‌
ارتش جمهوری اسلامی ایران چه در دوران دفاع مقدس و چه در سالهای پس از آن بحمدالله ذخیره‌ی عظیمی از تجارب و قابلیتهای گوناگون در خود فراهم آورده و استعدادهای درخشانی را به مرحله‌ی بروز رسانده است.
اکنون برای تسهیل بیشتر امور تشکیلاتی و عملیاتی ارتش، چه در زمینه‌ی ابتکارات مربوط به سازندگی و تعمیر و نگهداری ابزارها و فعالیتهای پژوهشی آن و نوسازی بناها و کارگاهها و چه در میدان آموزش و اقدام نظامی و نیز با استفاده از تجربه‌ی موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، لازم است فرماندهی مستقل ارتش جمهوری اسلامی ایجاد شود. لذا به موجب این حکم شما را که دارای سوابق ارزنده‌ی مدیریتی و انقلابی می‌باشید و خدمات بزرگی به ارتش کرده‌اید به فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.
پیشبرد سازمان ارتش در همه‌ی زمینه‌های مورد نظر با استفاده از عناصر کارآمد و مؤمن و انقلابی و میدان دادن به استعدادهای جوان و همکاری صمیمانه در همه‌ی زمینه‌ها با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وظیفه‌ی نخستین شماست.
شرح اختیارات فرماندهی کل ارتش در ابلاغیه‌ی ستاد کل نیروهای مسلح تعریف خواهد شد.
توفیقات الهی و دعای حضرت بقیة‌الله را برای شما مسئلت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای‌
 8 مهر 77

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی