news/content
نسخه قابل چاپ
1371/12/22

انتصاب اعضای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز طی حکمی اعضای جدید شورای مرکزی ائمه جمعه سراسر کشور را به مدت سه سال منصوب فرمودند.
در این حکم همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی به سمت رئیس شورا و مدیر امور اجرایی ائمه جمعه سراسر کشور منصوب شده است.
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
نظر به پایان یافتن دوره‌ی شورای مرکزی ائمه جمعه و با عنایت به تجارب مغتنم آقایان در امر برگزاری این فریضه بزرگ الهی حضرات حجج اسلام آقایان حاج سیدعباس خاتم، حاج سیدهاشم رسولی، حاج شیخ حسن صانعی، حاج شیخ اسماعیل فردوسی پور، حاج سیدرضا تقوی، حاج سیدعلی قاضی‌عسکر، حاج شیخ عبدالحسین معزی، حاج سیدمحمد مدنی را بعنوان شورای سیاستگذاری امور ائمه جمعه سراسر کشور و جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای رسولی محلاتی را بعنوان رئیس شورای مذکور و مدیر امور اجرایی مربوط به ائمه جمعه سراسر کشور برای مدت سه سال منصوب می‌کنم. و لازم است آقای معزی‌الیه فردی را بعنوان قائم مقام خود در کلیه امور اجرایی مذکور با اختیارات لازم برای یکسال معین نمایند که بعنوان عضو نهم در شورای سیاستگذاری شرکت خواهدکرد. شورای مزبور همچنین مرجع تصویب نصب و عزل ائمه جمعه و داوری در باب شکایات خواهد بود. از خداوند متعال توفیق و قبول حضرتش را در باب این خدمت بزرگی که آقایان بدون هیچ انتظار و توقع برعهده گرفته‌اند مسئلت می‌نمایم و امیدوارم که با سعی و ابتکار آن را بهتر از گذشته به پیش برده، موجبات رضای حضرت بقیة‌الله روحی‌فداه را فراهم آورند.
لازم است تشکر صمیمانه‌ی خود را از هیئت اجرایی قبلی بخصوص حجج اسلام آقایان کشمیری و حجتی‌زاده و اصرار بر حضور آقایان در تشکیلات جدید را ابراز نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
  22 اسفند 1371

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی