news/content
نسخه قابل چاپ
1369/03/30

انتصاب آقای مختار کلانتری به فرماندهی کمیته انقلاب اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در پاسخ به پیشنهاد حجت‌الاسلام نوری وزیر کشور، ضمن تقدیر از حجت‌الاسلام سید سراج الدین موسوی و پاسداران جان برکف کمیته انقلاب اسلامی، با انتصاب آقای مختار کلانتری به سمت فرمانده کل کمیته انقلاب اسلامی موافقت فرمودند.
متن نامه وزیر کشور به محضر فرمانده ی کل قوا به این شرح است:
بسمه تعالی
محضر مبارک رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادام‌الله ظله‌‌علی رؤس‌المسلمین
با سلام - احتراماً با توجه به استعفاء جناب حجت‌الاسلام آقای سیدسراج الدین موسوی فرمانده محترم کل کمیته انقلاب اسلامی از مقام فرماندهی، ضمن تشکر و تقدیر از زحمات و خدمات بی شائبه‌ی ایشان که حقّاً در طول مدت خدمتگزاری در این نهاد مقدس از هیچ تلاش خالصانه ای دریغ نورزیدند، برادر مختار کلانتری را بعنوان فرمانده کل کمیته انقلاب اسلامی به محضر رهبر معظم پیشنهاد می‌نمایم تا در صورت موافقت نسبت به صدور حکم نامبرده اقدام گردد.
عبدالله نوری - وزیرکشور
  28 خرداد 69
متن نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا به وزیر کشور به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌
جناب‌ حجت‌الاسلام‌ آقای‌ نوری‌ وزیر محترم‌ کشور دامت ‌تأییداته‌
با پیشنهاد جنابعالی‌ موافقت‌ می‌شود. لازم‌ است ‌از زحمات‌ با ارزش‌ جناب‌ حجت‌‌الاسلام‌ آقای‌ سراج‌الدین‌ موسوی‌ تشکر نمایم‌ و ایشان‌ همچنان‌ نماینده‌ی‌ اینجانب‌ در کمیته‌ی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ می‌باشند.پاسداران‌ عزیز کمیته‌، همواره‌ سربازان‌ جان‌ برکف‌ انقلاب‌ بوده‌اند و در آینده‌ نیز خواهند بود و ان‌شاءالله‌ با دلگرمی‌ و نشاط به‌ خدمات‌ ارزشمند خود ادامه ‌خواهند داد. توفیقات‌ جنابعالی‌ و جناب‌ آقای‌ مختار کلانتری‌ را از خداوند متعال‌ مسألت‌ می‌کنم‌.
سیدعلی‌ خامنه‌ای‌
  30 خرداد 69

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی