news/content
1394/09/07

خلیج فارس ناامن خواهد بود اگر...



پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت روز نیروی دریایی کلیپ صوتی «خلیج فارس ناامن خواهد بود اگر...» را درباره امنیت خلیج فارس منتشر می‌کند.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در این صوت می‌شنوید:

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif اگر ناو امریکائى خودش را داخل نکند که خب به سلامت خواهد ماند، اگر وارد خلیج فارس شد و آمد و کارى به کار کسى نداشت راهش را گرفت رفت تا هر جاى خلیج و برگشت، باز هم کسى به کار او کارى ندارد. اما اگر قرار شد ناو امریکائى وارد عمل بشود، بنا شد تشنج ایجاد کند، بنا شد کار رزمى و جنگى بکند، به جائى حمله بکند، طبیعى است که ما در مقابل از خودمان دفاع خواهیم کرد مسأله این است.
خطبه‌های نماز جمعه ۱۳۶۶/۰۵/۲۳

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif ما وقتى که در مقابل زورگوئى امریکا ایستادیم و ضربه را هم زدیم، چند تا ناو امریکا را هم به اعماق دریا فرستادیم، این براى ما، هم پیش ملتها آبروست، هم پیش انقلابیون دنیا آبروست، هم حتى پیش رژیم‌هاى کم‌شخصیت و ناتوان از مقاومت در مقابل ابرقدرتها پیش آنها هم براى ما آبروست، جمهورى اسلامى بنابراین چیزى را از دست نخواهد داد. اما امریکا چرا، امریکا هم از لحاظ معنوى خسارت خواهد برد هم از لحاظ ظاهرى و نظامى، از لحاظ نظامى معلوم خواهد شد براى ملتها که این همه هیاهوى ابرقدرتى حرف مفتى بیش نیست.

خطبه‌های نماز جمعه ۱۳۶۶/۰۵/۲۳

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif آمریکا چه‌کاره است که بیاید اینجا درباره‌ی مسائل خلیجفارس اظهار نظر بکند، یارگیری بکند. آنها دنبال امنیّت نیستند، دنبال منافع خودشان هستند و [اگر] لازم بدانند یک نقطه را ناامن کنند میکنند و از ناامن‌کننده حمایت میکنند.
دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی ۹۴/۰۲/۲۶

 
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif امنیّت منطقه‌ی خلیجفارس منفعت مشترک کشورهای خلیجفارس است؛ ما کشورهای حول‌وحوش خلیجفارس منفعت مشترکی داریم، ما همسایه‌ایم، امنیّت اینجا به نفع همه‌ی ما است؛ اگر خلیج فارس امن باشد، همه‌ی ما از این امنیّت استفاده میکنیم و اگر ناامن باشد، برای همه ناامن است؛ خلیج فارسِ ناامن، برای همه ناامن خواهد بود.
دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی ۹۴/۰۲/۲۶

 
لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی