news/content
1392/09/03

فرانسه؛ اعتبار از دست رفته



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اخیرشان با پنجاه هزار فرمانده بسیج، در بخشی از بیاناتشان، در تحلیل کوتاهی علت از دست رفتن اعتبار سیاسی دولت فرانسه را بیان کردند. پایگاه اطلاع‌رسانی به همین جهت، کلیپ صوتی «فرانسه، اعتبار از دست رفته» را تهیه و منتشر کرد.
این کلیپ صوتی را از اینجا بشنوید. همچنین ترجمه‌ی این سخنان به زبان فرانسه از لینک زیر در دسترس است.
https://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1392/13920908260912b.jpg
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در این کلیپ صوتی می‌شنوید:
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif امروز بسیاری از مشکلاتی که در کشورهای اروپائی، مثل انگلیس، مثل فرانسه، مثل آلمان، مثل ایتالیا وجود دارد، ناشی از این است که سیاستهای شبکه‌ی خبیث صهیونیستی بر دولتهای این کشورها حاکم است. اینها از سرمایه‌داران و کمپانی‌داران صهیونیست که در دنیا زیادند، چشم میزنند و حساب میبرند. در آمریکا هم همین جور است. تملق‌گوئی به صهیونیستها، یک شیوه‌ی معمول در بین قدرتمندان آمریکاست. در اروپا هم کم و بیش همین جور است. وقتی ملتها - چه ملت آمریکا، چه ملتهای اروپا - بدانند که خیلی از این بدبختی‌ها ناشی از سلطه‌ی شیطانی و اهریمنی این شبکه است، یقیناً انگیزه‌شان بیشتر خواهد شد، حرکتشان شدیدتر خواهد شد. ممکن است امروز آمریکا با پلیس، بلکه با ارتش، مردم را سرکوب کند - که سابقه هم دارد؛ چند سال قبل از این در شیکاگو یک حرکتی به وجود آمد، ارتش را وارد کردند؛ گمانم زمان کلینتون بود، حاکمیت آن مجموعه‌ی قبل از بوش - هیچ ابائی ندارند؛ ارتش را وارد میکنند، مردم را سرکوب میکنند، میزنند، میکُشند، زندانهای سخت میکنند؛ این حرکت سرکوب میشود، اما از بین نمیرود؛ آتش زیر خاکستری خواهد ماند و یک روزی آنچنان شعله خواهد کشید که همه‌ی این بنای پوشالی استکباری و سرمایه‌داری را خواهد سوزاند و خاکستر خواهد کرد.
دیدار دانشجویان کرمانشاه ۱۳۹۰/۰۷/۲۴

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif دولت فرانسه در دوران ژنرال دوگل که رئیس جمهور فرانسه بود، اجازه نداد که انگلیس وارد اتحادیه‌ی اروپا بشود. چرا؟ گفتند انگلیس وابسته‌ی به آمریکاست؛ نوع ارتباطات انگلیس و آمریکا، اتحادیه‌ی اروپا را از استقلال می‌اندازد. دوگل نگذاشت که انگلیس وارد اتحادیه‌ی اروپا شود، به خاطر ارتباط و اتصال و وابستگی به آمریکا. این مربوط به آن روز فرانسه است. این آقائی که امروز در فرانسه سر کار است، حرفهای آمریکا را رله میکند؛ همان حرفهائی را که آنها میخواهند، آنچه که در دل آنهاست، تکرار میکند؛ شده تابع محض! خب، این ضعف است. کار اروپا به اینجا رسیده است. این فرانسه است؛ کشورهای دیگر اروپائی هم به طریق اولی‌ همین طورند. این ضعف این دستگاه‌هاست.
خطبه‌های نماز جمعه تهران ۱۳۹۰/۱۱/۱۴

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif در اروپا ملت فرانسه یک روزی اعتبار سیاسی به دست آورد به خاطر این که رئیس‌جمهور آن روز فرانسه اجازه نداد انگلیس را به خاطر این که انگلیس وابسته به آمریکاست اجازه نداد که انگلیس وارد بازار مشترک اروپا بشود. این مایه اعتبار فرانسه شد. در دنیا آن روز دولت فرانسه اعتبارش زیاد شد به خاطر این که در مقابل آمریکا ایستاد و انگلیس را که متصل به آمریکا بود اجازه نداد وارد بازار مشترک اروپا بشود. اعتبار یک ملت این جور به وجود می آید. حالا همان کشور دولتمردانش نه فقط مقابل آمریکا بروند در مقابل صهیونیست‌های نحس نجس اظهار کوچکی و تواضع بکنند. این مایه سرشکستگی ملت فرانسه است که البته باید خودشان علاج کنند.
دیدار بسیجیان ۱۳۹۲/۰۸/۲۹

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif رئیس جمهور آمریکا میگوید که امنیت اسرائیل خط قرمز اوست. این خط قرمز را چه عاملی ترسیم کرده است؟ منافع ملت آمریکا، یا نیاز شخص اوباما به پول و پشتیبانی کمپانی‌های صهیونیستی برای به دست آوردن کرسی دومین دوره‌ی ریاست جمهوری؟ تا کی شماها خواهید توانست ملتهای خود را فریب دهید؟ آن روزی که ملت آمریکا بدرستی دریابد که شماها برای چند صباح بیشتر باقی ماندن در قدرت، تن به ذلت و تبعیت و خاکساری در برابر زرسالاران صهیونیست داده‌اید و مصالح ملت بزرگی را در پای آنان قربانی کرده‌اید با شما چه خواهند کرد؟
کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین‌ ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
در این رابطه بخوانید :
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی