news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
1391/06/15

یاد امام؛ رسم آزادگی



پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR قطعه‌ی صوتی «یاد امام؛ رسم آزادگی» را به‌مناسبت تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب پایی که جا ماند (یادداشت‌های روزانه سیدناصر حسینی‌پور در دوران اسارت در زندان‌های عراق) منتشر کرد.
این قطعه صوتی در حاشیه دیدار جمعی از آزادگان با حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای تهیه شده و به گوشه‌هایی از ماجرای اسارت برخی از آزادگان می‌پردازد.

قسمت‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این کلیپ صوتی:
آن روزی که اول‌بار آزادگان عزیز وارد کشور شده بودند و یک جماعتی از آن‌ها شاید چندهزار نفر در همین حسینیه خدمت‌شان رسیدیم و ملاقات کردیم و سید عزیز بزرگوارمان مرحوم آقای ابوترابی سخنرانی کرد، من خیلی متلاطم بود قلبم از دیدن و این منظره و این جوان‌ها و بازیافت این ارزش‌های بزرگ که برگشته بودند؛ گفتم که بدانید لحظه لحظه عمر شما در دیوان الهی محفوظ است. الآن هم بر همان عقیده هستم. این لحظه لحظه‌ها لحظه‌هایی که قابل توصیف نیست با هیچ بیانی نمی‌توان عمق آن را آشکار کرد، یک دانه از مجاهدت‌های شما، یک لحظه از لحظات سختی شما از دیوان الهی ساقط‌شده نیست.
بیانات در دیدار جمعی از آزادگان، ۲۵/۵/۱۳۹۱
 
می‌دانیم ما که شما در طول دوران اسارت یکی از چیزهایی که شما را، دل‌هاتان را زنده نگه می‌داشت پُر امید نگه می‌داشت یاد آن چهره و روحیه پرصلابت امام عزیزمان بود. آن بزرگوار هم خیلی به یاد اسرا بودند خود آن بزرگوار در نامه‌ای که برای یکی از اسرا نوشته بودند، نشان دادند که ایشان واقعاً داغدار فقدان این عزیزان هستند.
بیانات در دیدار جمعی از آزادگان، ۲۹/۵/۱۳۶۹
 
لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی