news/content
1390/06/01

تجربه‌ی مقاومت (عربی)



پادکستِ «تجربه‌ی مقاومت»، هفتمین قسمت از ویژه‌نامه‌ی «نصرُ مِن‌الله» است. آنچه شما در این قطعه‌ی صوتی می‌شنوید، نکاتی است به روایت ولی‌امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به زبان عربی، درباره‌ی پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ 33 روزه در برابر رژیم صهیونیستی.
بخش‌های ابتدایی این پادکست، با اهدای سلام از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و سیدحسن نصرالله به رزمندگان مقاومت و ملت لبنان آغاز می‌شود و پس از برشمردن آثار پیروزی حزب‌الله بر استراتژی آمریکا در خاورمیانه، تلاش رژیم صهیونیستی برای صدمه به حزب‌الله، و لزوم انتقال «تجربه‌ی مقاومت» به ملت‌های جهان، با تلاوت آیه‌ی شریفه‌ای از کلام‌الله مجید درباره‌ی وعده‌ی پیروزی نهایی به پایان می‌رسد.
شما می‌توانید این قطعه‌ی 5 دقیقه‌ای را از این آدرس (https://farsi.khamenei.ir/audio-content?id=17068) بشنوید و دریافت کنید.

ترجمه‌ی سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و سیدحسن نصرالله:
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:
سلام بر فرزندان امّت اسلامی‌مان در سراسر جهان و سلام بر رزمندگان پایدار و ثابت قدم لبنان و فلسطین.

سیّدحسن نصرالله:
عزیزان، بزرگواران، سلام و رحمت و برکت خداوند بر شما شریف‌ترین، پاک‌ترین و بزرگوارترین مردم.
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:
پس از پیروزی تکان‌دهنده و عظیم حزب‌الله لبنان و زلزله‌ی مخرّبی که این پیروزی برای استراتژی خاورمیانه‌ای آمریکا به همراه داشت، شیاطین استکبار در پی یافتن چاره‌ی شکست و راه جبران باخت‌شان برآمدند.

https://farsi.khamenei.ir/ndata/news/17068/1.jpgسیّدحسن نصرالله:
ما امروز یک پیروزی تاریخی، الهی و استراتژیک بزرگ را جشن می‌گیریم. و چگونه عقلی بشری می‌تواند تصوّر کند تنها چندهزار نفر از فرزندان رزم‌آور لبنانی شما ۳۳ روز زیر سقف آسمان در برابر قوی‌ترین نیروی هوایی خاورمیانه بایستند؟ [به راستی] چگونه این گروه قلیل می‌توانستند جز با یاری، کمک و تأیید خداوند سبحان و تعالی، این ارتش را شکست دهند؟
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:
بازندگان امروز بیش از آن که برای حفظ بدنه‌ی بیمار رژیم صهیونیستی می‌کوشند، در تلاشند به حزب‌الله و مقاومت اسلامی لبنان صدمه بزنند. همه بدانند مقاومت اسلامی لبنان به برکت جهاد، شجاعت و خون فرزندانش که به ظلم و دشمنی ریخته شده است، در قلب‌های [تک‌تک افراد] امّت اسلام جا دارد و ملّت و اغلب سیاستمداران لبنانی به آن افتخار می‌کنند. و قطعا هر کوششی چه از جانب صهیونیست‌ها یا مزدوران ذلیل شیطان بزرگ، برای مقابله با این گروه با ایمان و فداکار با واکنش جهان اسلام و عرب و مخصوصا جوانان غیور حزب‌الله مواجه خواهد شد.

سیّدحسن نصرالله:
باید این تجربه‌ی مقاومت به جهان منتقل شود. مقاومتی که پرهیزکار، متّکی به خداوند، عاشق و عارف است؛ [در عین حال] همان مقاومت دانا، عاقل، با برنامه‌ریزی، تعلیم دیده و مجهّز نیز هست.
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:
وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ - و ما می خواستیم به آنان که در آن سرزمین به ناتوانی و زبونی گرفته شده بودند، نعمت های باارزش دهیم، و آنان را پیشوایان مردم و وارثان گردانیم. - آیه ۵ سوره مبارکه قصص.
در این رابطه بخوانید :
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی