news/content
1389/12/01

درخشان ترین حکومت تاریخ بشریت | دشمنان



در آستانه‌ی سالروز بعثت رسول مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی صلوات‌الله‌علیه‌وآله، به بازخوانی سخنان رهبر انقلاب درباره فصل سوم دوران بیست‌وسه ساله رسالت پیامبر(ص)، یعنی دوران ده‌ساله‌ی حکومت ایشان در مدینه می‌پردازیم. در سومین برنامه از سری برنامه "درخشان‌ترین حکومت تاریخ بشریت" به روش مقابله حضرت محمد صلوات‌الله‌علیه‌وآله با دشمنان نظام نوپای اسلامی در مدینه می پردازیم.
در کلیپ روز سوم، کلام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اینگونه آغاز می‌شود: «پیغمبر نگاه می‌کند و می‌بیند پنج دشمن اصلی، این جامعه تازه متولّد شده را تهدید می‌کنند:  یک دشمن، کوچک و کم‌اهمیت است؛ اما درعین‌حال نباید از او غافل ماند. یک وقت ممکن است یک خطر بزرگ به وجود آورد. او کدام است؟ قبایل نیمه‌وحشی اطراف مدینه. دشمن دوم، مکه است که یک مرکزیّت است. درست است که در مکه حکومتِ به معنای رایج خودش وجود نداشت؛ اما یک گروه اشرافِ متکبّرِ قدرتمندِ متنفّذ با هم بر مکه حکومت می‌کردند. اینها با هم اختلاف داشتند، اما در مقابل این مولود جدید، با یکدیگر همدست بودند...»
این بیانات از خطبه‌های نماز جمعه تهران در اردیبهشت‌ماه سال هشتاد انتخاب شده است.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی