پیشخوان | مطالعه بیشتر درباره‌ «رسانه»

انتقال پیام در عصر حاضر توسط رسانه‌های جمعی فرصتی است برای انقلاب اسلامی تا بتواند معارف خود را از قالب‌های گوناگون منتقل کند. اگر در این امر جمهوری اسلامی اهداف خود را خوب شناخته و متناسب با آن از ابزار رسانه استفاده کند، اثر تربیتی بی‌نظیری را می‌تواند در مخاطب خود ایجاد نماید. رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای در بیاناتی هدف اصلی بهره‌برداری از ظرفیت رسانه را بیان فرمودند:
 
«یک دولت از ایجاد این کانال و این تجهیزات و تشکیلات در سرتاسر کشور هدفی دارد؛ هدف ما چیست؟ ما میخواهیم چه بکنیم؟ البته ممکن است اهداف فرعی وجود داشته باشد؛ اما هدف اصلی ما سازندگی مردم به شکلی است که اسلام و انقلاب میخواهند... بنابراین، در یک جمله، «هدف» باید در همه چیز دنبال بشود؛ در برنامه‌ی کودکان هم همین هدف باید دنبال بشود؛ در سرگرمی و تفریح هم همین هدف باید دنبال بشود؛ در میزگردها و مصاحبه‌ها هم همین هدف باید دنبال بشود؛ در ارائه‌ی برنامه‌های فیلم و سریال هم همین هدف باید دنبال بشود؛ در کارهای ادبی و هنری و فرهنگی و غیره هم عیناً همین هدف باید دنبال بشود؛ منتها یک مجموعه‌ی هوشمند وقتی میخواهند هدفی را دنبال بکنند، راههای چندصدگانه و گاهی چندهزارگانه‌ی رسیدن به آن هدف را در پیش رو قرار میدهند و برای هر کدام از راهها حکمی میگذارند. ۱۳۷۰/۱۱/۰۷»
برای دریافت جزوه‌ی این پیشخوان در قالب پی.دی.اف بر روی تصویر بالا کلیک کنید.

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، پیشخوان زیر را برای مطالعه‌ی بیشتر در موضوع «رسانه» پیشنهاد می‌کند:
 
* بیانات در دیدار مسئولان صدا و سیما ۱۳۶۹/۰۵/۰۷
انعکاس گرایشهای اصولی نظام با تمام قدرت و هنر
 
* بیانات در دیدار مسئولان بخشهای خبری صداوسیما ۱۳۶۹/۱۲/۲۱
الزامات فعالیت‌های خبری
 
* بیانات در دیدار ائمه‌ی‌ جمعه‌ی‌ سراسر کشور ۱۳۷۰/۰۶/۲۵
راهکارهایی برای جنگ فرهنگی
 
* بیانات در دیدار مدیران شبکه‌ی دوم سیما ۱۳۷۰/۱۱/۰۷
هدفگذاری در تمام برنامه‌های رسانه‌ای
 
* بیانات در دیدار مدیران مراکز سازمان صدا و سیما در استان‌ها ۱۳۷۰/۱۲/۰۷
حرکت و فعالیت رسانه‌ها در راستای اهداف نظام
 
* بیانات در دیدار مدیران و مسئولان مطبوعات کشور ۱۳۷۵/۰۲/۱۳
نقاط ضعف مطبوعات و توقعات نسبت به آن
 
* بیانات در خطبه‌های نمازجمعه (خطبه دوم) ۱۳۷۶/۱۰/۱۲
سه محور تبلیغی استکبار بر علیه نظام 
 
* بیانات در دیدار جمعی از ناشران ۱۳۷۸/۰۲/۲۸
اهمیت تأثیرگذاری بر روی ذهن‌ها و ایمان‌ها
 
* بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در همایش بین‌المللى رسانه‌هاى جهان اسلام در حمایت از انتفاضه ۱۳۸۰/۱۱/۱۱
مظلوم‌نمایی، شگرد تبلیغاتی صهیونیستها
 
* بیانات در دیدار اعضای ستادهای نمازجمعه۱۳۸۱/۰۵/۰۵
اهدافی که دشمنان از تبلیغات بر علیه نظام دنبال میکنند 
 
* بیانات در دیدار مسئولان سازمان صدا و سیما ۱۳۸۱/۱۱/۱۵
الزامات جنگ رسانه‌ای و تبلیغی
 
* بیانات در دیدار مسئولان سازمان صدا و سیما‌‌ ۱۳۸۳/۰۹/۱۱
مأموریتِ محوری رسانه ملی و الزامات آن
 
* بیانات در دیدار مدیران و برنامه‌سازان رسانه‌ای کشورهای مختلف ۱۳۸۵/۰۲/۲۶
القاء هویت فرهنگی توسط رسانه‌ها