news/content
نسخه قابل چاپ
1370/06/01

مصاحبه رادیو تلویزیونی رهبر انقلاب در پایان سفر به استان لرستان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سفرشان به استان لرستان شب گذشته در یک مصاحبه رادیو و تلویزیونی، مردم لرستان را سربازان واقعی انقلاب خواندند و یادآور شدند با اجرای 12 پروژه مهم و بیش از 120 طرح کوچک و متوسط در این استان با اعتباری برابر میلیاردها ریال، طلیعه پربرکتی برای این استان فراهم خواهد آمد. رهبر انقلاب اسلامی در مورد علت سفر خود به استان لرستان اظهار داشتند: این استان یکی از مناطق محروم کشور است و همانطور که قبلا اعلام شده بود که هر از چندی سفر به مناطق محروم کشور خواهیم داشت، سفر به استان لرستان و دیدار با مردم این منطقه و بررسی مشکلات و مسائل آنان از نزدیک در راستای همان سیاست انجام شده است.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: مردم لرستان، از شجاع‌ترین و با اخلاص‌ترین مردم کشورند و در صحنه‌ی جنگ تحمیلی 8 ساله از خود شهامت و وفاداری زیادی نشان داده و رزمندگان بسیاری در طول جنگ به جبهه‌ها اعزام کرده‌اند و شهدای بسیاری را هم تقدیم اسلام کرده‌اند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان ساختند: مردم لرستان با تمام مشکلات خود، توقع زیادی ندارند و این امر نه تنها تکلیف را از دوش ما برنمیدارد بلکه وظیفه‌ی ما را مضاعف می‌کند. دولت امروز با سرعت هر چه تمامتر در صدد رفع مشکلات مناطق محروم است و در این سفر هم تصمیمات خوبی گرفته شد که امیدواریم تا پایان امسال همه‌ی این تصمیمات به فضل الهی و همت مسئولین به مرحله اجرا درآید. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به برخی از طرحهای مهم که در این استان بزودی اجرا می‌شود، اشاره کردند و گفتند: یکی از این طرحها تبدیل مجتمع آموزش عالی خرم‌آباد به دانشگاه است که این امر کمک بسیار مؤثری در رفع محرومیت منطقه خواهد کرد و با تربیت متخصصین بومی طبعا گام مهمی در رفع محرومیت برداشته خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای احداث مجتمع هنری فرهنگی، توسعه‌ی فرودگاه خرم‌آباد و احداث 2 دبیرستان شبانه‌روزی در مناطق عشایری برای فرزندان عشایر و احداث صد کلاس آموزشی در مناطق محروم، احداث یک بیمارستان 96 تختخوابی در ازنا و احداث 50 خانه سازمانی را برای کارشناسان از دیگر طرحهایی بر شمردند که بزودی در این استان اجرا خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرای عملیات گازرسانی خرم آباد و اختصاص 5 میلیون دلار برای تأمین تجهیزات بیمارستانی و ماشین‌آلات دولتی و احداث 5 مرکز تربیت معلم برای معلمین بومی، و احداث بیش از یکصد واحد کارگاه کارهای سبک و صنایع دستی برای ایجاد اشتغال را از طرحهایی دانستند که هر یک به سهم خود در زندگی اقتصادی و فرهنگی استان سهم بسیار مؤثری خواهد داشت. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: بازسازی راههای ارتباطی دو محور مهم خرم آباد - سپید دشت و خرم آباد - کوهدشت به بهبود ارتباطات استان کمک خواهد کرد و با ایجاد مرکز تحقیقات دامپروری نیز به مسائل دامپروری این استان کمک مؤثری خواهد شد.
ایشان یادآور شدند: آقای میرزاده معاون رئیس جمهور در امور اجرایی که در این سفر حضور داشته‌اند این طرحها را پیگیری خواهند کرد و اعتبارات این طرحها برای سال جاری صدها میلیون تومان است. و علاوه بر آن از سوی دفتر امور مناطق محروم کشور در ریاست جمهوری نیز 50 پروژه مربوط به این مناطق دنبال خواهد شد که انشاءالله این طرحها در سال جاری و سال آینده آغاز می‌شود. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: علاوه بر این پروژه‌ها 70 پروژه دیگر نظیر ایجاد جاده، پل و حمام و آبرسانی برای روستاها توسط دفتر ما دنبال خواهد شد و در مجموعه همه‌ی این طرحها تحرک جدیدی در استان لرستان ایجاد خواهد کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه راه خدمت برای دولت باز است و دولت هم ازکارهای اساسی‌ای که در مناطق محروم صورت گیرد استقبال می‌کند، اظهار داشتند: دولت ما، حقیقتاً دولت خدمتگزاری است. البته شخص رئیس جمهور محترم که از این تعریفها بی‌نیاز هستند و وزرا نیز بحمدالله تا آنجا که ما آنها را شناخته‌ایم عاشق خدمت به مردم هستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان بیاناتشان اجرای 120 طرح کوچک و متوسط، در کنار طرحهای بزرگ را مقدمه و طلیعه‌ی پر برکتی برای استان لرستان خواندند.
به گزارش خبرنگار ما بدستور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تأمین اعتبارات لازم ارزی و ریالی بالغ بر سه میلیارد و پنجاه میلیون ریال از سوی دولت جهت اجرای طرحهای عمرانی، فرهنگی، آموزشی و درمانی در استان لرستان اختصاص یافت.
گزارش دیگری نیز حاکیست مبلغ یک میلیارد و هشتصد وبیست و دو میلیون و نهصد هزار ریال از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی جهت احداث مراکز آموزشی، راههای ارتباطی، تأسیسات آبرسانی و برق رسانی و دیگر خدمات مردمی برای روستاها و مناطق محروم استان لرستان اختصاص یافته است.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی