news/content
نسخه قابل چاپ
1382/07/17

دیدار شرکت‌کنندگان درهمایش مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار طی سخنانی ضمن اشاره به این‌که با تشکیل نظام اسلامی در ایران پرچم آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و مبارزه برای عدالت در دست پیروان اهل بیت علیهم‌السّلام قرارگرفته است، افزودند: شیعیان همواره منادی وحدت اسلامی بوده‌اند و جمهوری اسلامی ایران با توجه به این مسأله‌ دفاع از امت اسلامی را وظیفه‌ی خود می‌داند.
رهبر معظم انقلاب با یادآوری حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین و مبارزه‌ی آنان با رژیم اشغالگر صهیونیستی خاطرنشان کردند: نظام اسلامی در ایران بر اساس این آرمان خود در طول ۲۵ سال گذشته با استکبار و اشغالگران صهیونیست و پشتیبانان آن‌ها کنار نیامده و کنار نخواهد آمد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا، برای محو روحیه‌ی اسلامی در میان مسلمانان، بر لزوم ارتباط بیش‌از‌پیش همه‌ی مسلمانان به‌ویژه پیروان اهل بیت علیهم‌السّلام تأکید کردند و افزودند: شهید بزرگوار مرحوم آیت‌الله سید محمدباقر حکیم از فعالین مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السّلام بود و با تلاش و مجاهدت خود توانست مرکز وحدت کلمه و تمرکز عواطف و افکار ملت عراق حول محورهای اساسی شود.
ایشان مهم‌ترین مشکل کنونی مردم عراق را حضور اشغالگران دانستند و تأکید کردند: اگر به ملت عراق اجازه داده شود تا حکومت و قانون اساسی را بر اساس اختیار و عقاید خود برگزیند، قطعاً کشور خود را به‌خوبی اداره خواهند کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی