news/content
نسخه قابل چاپ
1368/03/30

پاسخ به پیام تسلیت آیت‌ا‌لله‌العظمى مرعشی‌نجفى به‌مناسبت ارتحال حضرت امام خمینى (قدّس سرّه الشّریف)

بسم الله الرّحمن الرّحیم
حضرت آیت‌ا‌لله‌العظمى آقاى مرعشى نجفى (دامت برکاته)
 با سلام و تحیّت؛ پیام (۱) تسلیت آنجناب به‌مناسبت ضایعه‌ی عظیم ارتحال امام امّت و سلاله‌ی نبوّت و ولایت، حضرت امام خمینى (قدّس سرّه) و نیز تأیید و وصیّت خیر به‌مناسبت مسئولیّت بزرگى که بر عهده‌ی اینجانب قرار گرفته است، موجب تشکّر گردید. امید است با استظهار (۲) به ادعیه‌ی زاکیه‌ی آنجناب و همه‌ی صلحا و اخیار (۳) در حرکت به سمت هدفهاى اسلامى لحظه‌اى درنگ پیش نیاید و نظام مبتنى بر شریعت اسلام که ضامن اجراى عدالت و ترویج ارزشهاى والاى انسانى و حمایت از مظلومین است، روزبه‌روز مستحکم‌تر و جامع‌تر گردد. بی‌شک در تحکیم مبانى اسلام و تبیین فرهنگ نجات‌بخش قرآن، حوزه‌هاى علمیّه و اساتید عالی‌مقام آن داراى نقشى ممتاز و یگانه‌اند. از خداوند متعال دوام و استحکام حوزه‌هاى علمیّه و توفیقات جنابعالى را مسئلت مینمایم.
سیّدعلى خامنه‌اى
۱۳۶۸/۳/۳۰     

 
۱) متن پیام به این شرح است: «بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم. حضرت مستطاب حجّت‌الاسلام والمسلمین آقاى حاج سیّدعلى خامنه‌اى، رهبر محترم جمهورى اسلامى ایران (دامت برکاته). با سلام و تحیّات و تسلیت به‌مناسبت رحلت جان‌گداز رهبر عظیم‌الشّأن انقلاب اسلامى، حضرت مستطاب آیت‌الله‌ آقاى خمینى (قدّس سرّه الشّریف). در پى مسئولیّت بس حسّاس و سنگین مقام رهبرى جمهورى اسلامى که بر عهده‌ى آن جناب گذاشته شده، بدین‌وسیله ضمن تأیید، با احساس وظیفه و به‌عنوان پدرى سالخورده که روزهاى آخر عمر را بر حسب ظاهر سپرى میکند، از جنابعالى انتظار دارم تا در جهت احیاى فرهنگ غنى اسلام و ترویج شرع مطهّر و آشنایى هرچه بیشتر مسلمانان با قرآن کریم، خاصّه مذهب اهل‌بیت عصمت و طهارت بیش از پیش اهتمام فرموده و با پیروى از دستورات الهى و انسان‌ساز آن خاندان معصوم -که در طول تاریخ مظلوم واقع شده‌اند- با شتابى بیشتر گام بردارید. بدیهى است عظمت اسلام و حفظ نظام و توفیق مستمر در متابعت دقیق از فرمایشات حضرات ائمّه‌ى طاهرین (سلام الله‌ علیهم اجمعین) و سرافرازى مسلمین در گروِ اعمال مسئولان و خدمتگزاران اسلام، خصوصاً روحانیّون عزیز (ایّدهم الله‌ تعالى) میباشد. امید است خداوند سبحان عموم ما را در ظلّ عنایات حضرت ولىّ‌عصر (ارواحنا فداه) در راه نیل به اهداف عالیه‌ى اسلامى و وظایف دینى خود موفّق و دشمنان اسلام و مذهب را نابود فرماید. در خاتمه، از درگاه ربوبى توفیقات جنابعالى را مسئلت و ملتمس دعا در مظانّ اجابت میباشم. والسّلام علیکم و رحمة‌الله‌ و برکاته. قم، شهاب‌الدّین الحسینىّ المرعشىّ النّجفى»
۲) پشت‌گرمى
۳) نیکان
 

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی