• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/12/01

آغاز به کار دومین دوره مجلس خبرگان رهبری

پس از تایید صحت برگزاری انتخابات دومین دوره مجلس خبرگان توسط شورای نگهبان قانون اساسی، کم کم مقدمات تشکیل دومین دوره مجلس خبرگان رهبری فراهم شد. این دوره از مجلس خبرگان رهبری در 1 اسفند 69 رسماً آغاز به کار کرد. تشکیل این دوره از مجلس خبرگان رهبری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود چرا که در جریان برگزاری آن کارشکنی‌های زیادی از سوی تعدادی از گروه‌های سیاسی که در ادبیات سیاسی رایج به عنوان جریان چپ مشهور بودند، صورت گرفته بود؛ و حتی آنان با ارائه‌ی لایحه سه فوریتی به مجلس، تقاضای عدم برگزاری آن دوره از انتخابات را مطرح کرده بودند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به مناسبت افتتاح این مجلس تاکید کردند: «اکنون مدنیت بشری شاهد آن است که کشوری با نظام ولایت فقیه - یعنی حاکمیت دین و تقوا - اداره می‌شود. این، برای بشریت که انواع نظام‌های بشری را آزموده و در هیچ‌یک، درمان دردهای اساسی خود را نیافته، آزمایشی مهم و تعیین‌کننده است. همه‌ی ما باید به یاد داشته باشیم که اگر این نظام مقدس بتواند جسم و جان انسانهای تحت قدرت خود را به آرامش و آسایش برساند، فقر و جهل و بی‌ایمانی و تبعیض و بی‌عدالتی را ریشه‌کن کند و در صحنه‌ی جهانی، با این دردهای مزمن بشر به مبارزه برخیزد، بزرگ‌ترین خدمت را به تاریخ انسانیت عرضه کرده و راهی تازه به روی آنان گشوده است. این کار، مستلزم آن است که از رهبر تا مسئولانِ طراز اول و تا آحاد مسئولان، هریک بر حسب مراتب مسئولیت خود، لحظه‌‌ای از مجاهدت باز نایستند و هیچ تهدیدی را مانع راه خود ندانند و به هیچ وسوسه‌ای تسلیم نشوند. این حقیقت نیز اهمیت کار خبرگان منتخب ملت را بیشتر هویدا می‌سازد و بار امانتی را که بر دوش گرفته‌اند، سنگین‌تر می‌کند.»
همچنین نمایندگان دومین دوره مجلس خبرگان رهبری پس از مراسم افتتاحیه، به حضور رهبر معظم انقلاب رسیدند. در این دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نکاتی را در خصوص شرایط کشور و ضرورت همکاری مسئولین به نمایندگان یادآوری نمودند.

-------------------------------------------------------------------------------